Ga naar inhoud


[7025+] Streaming via 10Mbps netwerk mogelijk?


Lutz

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb hier een 7025+ en een 500+ staan. Tussen beide ontvangers ligt een oudewetse 4draads telefoon kabel. Nu vraag ik mij af, of ik dat in een 10Mbps netwerk kabel kan verbouwen en of dat voldoende snelheid heeft om opnames van de 7025+ naar de 500+ 53 streamen. Indien het lukt dan hoef ik geen nieuwe kabels te trekken...Zou dat werken en weet iemand toevallig hoe ik het telefoonkabel aan de RJ45 stekkers moet contacteren?

 

Het telefoonkabel is een ronde kabel.

Bedankt voor het lezen en meedenken!

 

 

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 Mbps gaat prima werken op telefoondraad, heb ik zelf ook jarenlang gebruikt. Was wel de coax versie trouwens, dus dat is dan nog een optie om te overwegen. Heb je ook maar twee draden voor nodig in plaats van vier...

 

Je moet pinnetjes 1+2 en 3+6 verbinden. De rest hoef je niet aan te sluiten. Om twee boxen zonder switch te koppelen, moet je de paren "ruilen", dus pin 1 aan 3 en pin 2 aan 6 en vise versa.

 

Forceer wel beide kanten op "single duplex", anders gaat het helemaal niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zitten die 16 groepen dan ook verdeeld over 3 fasen en weet je wel zeker dat die boxen niet toevallig allemaal op 1 fase zitten?
Lutz maakt wel een punt!

Ron


Ik heb hier 26 groepen en ik vermoedt dat bijna iedere stopcontact zijn eigen groep heeft. Maar er is hoop. Volgens de website van d e v o l o punt n l zal het ook zonder fase koppeling moeten werken en is het signaal versleutelt.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de beide dreamboxen wilde ik nog mijn vast ethernet switch hangen. Dus van de dreambox 7025 via 100Mbps netwerkkabel naar mijn switch toe, en dan vanaf de switch via een telefoonkabel als 10Mbps kabel naar de dreambox 500+. Hoe moet ik dan de pennetjes contacteren?

 

Maar ik moet zeggen, dat het idee van een homeplug ook heel aantrekkelijk is, gezien dat ik mijn kabels nog moet trekken...

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar een switch moet je pinnen 1,2,3 en 6 doorverbinden (dus 1-1, 2-2, 3-3 en 6-6).

 

10 Mbps is meer dan genoeg voor het streamen van uitzendingen, die zijn zelden meer dan 4 Mbps.

 

Als je nog kabels moet trekken zou ik proberen om de telefoondraad door gewone cat5 te vervangen, die is nauwelijks dikker en kost nog geen euro de strekkende meter. Je kunt de cat5 kabel - naast als netwerk - ook nog als telefoondraad gebruiken omdat hij 8 aders heeft waarvan er maar 4 gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een alternatief zou nog kunnen zijn om een WLAN bridge neer te zetten. Maar alles, wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, zijn modems of wlan routers die ook nog als bridge kunnen werken. Zijn deze bridges ook in een kleiner formaat verkrijgbaar? Moet wel WPA2 aan kunnen.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Telefoonkabel is geen twisted pair, dus niet aan beginnen!
Ron


Welk soort ronde telefoonkabel hebben de jongens van kpn rond 1999 gebruikt, was het gewoon 4 draadjes of 2 twisted pairs? Het kabel, dat er ligt, eindigt in een ISDN doos, en zonder afsnijden kom ik niet achter wat het is. In de meterkast was ook iemand vlink bezig met een kniptang...

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om terug te komen op de devolo dit werkt alleen als beide stopcontacten op dezelfde fase hoofdstroom zitten dus niet te verwarren met het aantal groepen op 1 fase want dit maakt niets uit.

Als je bijvoorbeeld krachtstroom binnenkrijgt krijg je dus 3 maal 1 fase binnen. En als je met de stopcontacten niet opdezelfde fase zit werkt het niet.

Op zich is dit wel de perfecte oplossing hoor. En goedkoper dan 2 wlan's aanschaffen.

En trouwens ook stabieler

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...