Ga naar inhoud


Programmer reageert nog steeds niet !!!!


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,<P>Alvast bedankt voor alle hulp die ik tot nu toe heb gehad maar mocht niet baten.<P>Mijn software herkend mijn programmer niet !!<BR>Praogrammer Gold V1.0 met 16F84A chip.<BR>9 pins kabel is gecontroleerd. (is goed)<BR>Voeding 12V 800mA (is goed)<BR>Software GOLD140 ik denk dat deze goed is.<BR>Zit aan de juiste com poort aangesloten.<P>Kan iemand me nog helpen!<BR>Ik denk dat de programmer niet goed is ik zou het anders ook niet meer weten.<P>HELP HELP !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


uw progger is stuk , ik heb het ook meegemaakt.<BR>ik had hem nieuw gekocht en na een maand proberen (heb lang geduld)ben ik erachter gekomen dat het stuk was.<BR>ik ben terug naar de winkel geweest , ze hebben het daar getest en wat bleek , de programmer was stuk.<BR>heb ook direct een nieuwe gekregen.<BR>suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patje26 als je onderstaande stappen doorlopen hebt en er gaat ervoor tijdens of na het branden iets fout dan denk ik ook dat je goldprogrammer kapot is. (er natuurlijk van uitgaande dat je de juiste hexfiles in je bezit hebt) <P>1. Sluit je goldprogger met een seriëlekabel op een com-poort van je computer aan, en voorzie hem via een spanningsadapter(travo) van 9-12 volt gelijkspanning. Wel even de polering '+'/'-' van de voeding proberen (als je het goed hebt gedaan brand nu het rode LED). De groene LED brand bij het proggen van de pic processor of de eeprom.<P>2. Start nu de gold140 software en geef de juiste com-poort op en de gewenste baud rate, het programma start op in het tabblad 'Pics'. Stop nu de kaart in de progger met het gouden vierkantje naar onderen toe.<BR>Als alles goed gaat wordt nu de kaart gechecked, als dit klaar is laad je via de menubalk 'File' en daarna 'Load HEX File' de Loader.HEX file. (deze file hoef je in principe maar één keer te gebruiken, dus bij de eerste ingebruikname van de goldcard)<BR>Zorg er nu voor dat alle fuses op diabled staan (Protection, Power-up, Watchdog), zet vervolgens de ‘Oscillator op ‘XT’. Deze instellingen zijn erg belangrijk, want doe dit niet dan loop je de kans dat je de goldcard voor altijd onbruikbaar maakt!<BR>Nu druk je rechts op de knop 'Program'. De Loader.HEX wordt nu in de PIC processor geladen.<BR>Deze file zorgt ervoor dat er communicatie mogelijk is tussen de software en de EEprom.<P>3. Ga nu naar het tabblad 'Eeproms' nu moet je de Eeprom.HEX laden doe dit weer via de menuoptie 'File' en 'Load Hex File'. Druk nu weer rechtsonder op de knop 'Program', dit programmeren duurt wat langer.<P>4. Nu ga je als laatste weer naar het tabblad 'Pics' en laad de 16f84.HEX file, vergeet niet om weer op de juiste instellingen van de fuses te letten. Druk rechts weer op de knop 'Program'.<P><BR>Greetings,<P><B>Redcat</B><p>[ 19-04-2001: Message edited by: Redcat ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over timing gesproken, vanmiddag net m'n eerste goldprogger gekocht (heb altijd gewerkt met Season-interfacejes) en nu deze riante uitleg, TOPPIE!!! Seca loopt inmiddels, nu de rest nog smile.gif" border="0

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redcat is the best!<P>Hartelijk bedankt voor de heldere uitleg, dacht eerst ook dat mijn programmer kapot was. Dit blijkt, gelukkig, niet het geval te zijn.<P>Merci beaucoup,<BR>Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook heb meegemaakt ( programmer herkende niks ) de seriele kabel ( niet bij de programmer bijgeleverd, leverancier had hem ook niet op voorraad) gekocht bij een pc winkeltje die was niet 1 op 1 aangesloten.<BR>2 dagen aan het k*tten geweest tot dat iemand mij vertelde is je kabel wel goed..<BR>Je kent dat wel je kijkt zo iemand dan aan " van heb jij er ook al kaas van gegeten " Toch gekeken voor andere kabel en jawel hoor dat was het probleem. ( je hebt zgn muis verleng kabels en die schijnen 1 op 1 te zijn. dus alle pinnen bezet.)<P>mvg The Sahibje laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...