renzie Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik zou graag de standaard meegeleverde dvi-hdmi kabel van de DM800 willen vervangen door een betere. Ik had een Monster 400 dvi-hdmi kabel gekocht maar deze werkt niet. het blijkt dat de dvi connector een aantal pinnen mist (net als bij een niet volledig bedraade scartkabel). Heeft 1 van jullie zijn standaard kabel vervangen? zo ja met welke? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Ron Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Dat is helemaal nergens voor nodig. Ik heb een profi gold kabel geprobeerd, maar dat maakt (zoals ik had verwacht) helemaal 0,0 verschil. Ron
Henksat Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 En ik heb hier een langere kabel, ook die mist een paar contacten, maar die heb je blijkbaar niet nodig, geeft beeld én geluid. Qua beeldkwaliteit maakt het echter niks uit. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
allez l'om Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 zelfde hier, bij een grote electronicazaak van duitse origine ( en in Duitsland toevallig) zo'n kabel gehaald, gisteren aangesloten, maar zie nog weinig verschil. Ook bij mij missen er een paar contacten maar desondanks gewoon beeld en geluid Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
Erik Slagter Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Natuurlijk maakt het niks uit. Zijn jullie allemaal op de hoogte met digitale signaaloverdracht? Ga anders maar eens googlen.... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
allez l'om Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 jij weet er blijkbaar alles van. Vertel..... Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
renzie Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Geplaatst: 4 november 2008 Waarom werkt deze http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=1868 kabel van monster niet bij mij? hij is een gewone dvi-hdmi kabel van monster. wat kan hier afwijkend aan zijn tov een profi gold kabel wat er voor zorgt dat hij niet werkt? ik krijg hem met de monster kabel niet eens op de hdmi uitgang van de TV geselecteerd. hij gaat meteen naar hdmi2 uitgang waar mijn kabelontvanger zit. is dit misschien een kabel die bedoeld is dat de hdmi als ingang dient (op een dvd/kabelontvanger) en de dvi als uitgang voor aansluiting op de TV? renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
raf Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Ik heb exact dezelfde kabel. Werkt prima. Zou bij jou dus ook moeten werken. De kabel werkt twee richtingen op. kijk eens in de handleiding van de tv. Misschien moet je de hdmi ingang activeren. Deze staat misschien op off
tfh Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Jullie realiseren je toch wel dat er uit zo'n dure Monster kabel in het geval van digitale beeld/geluidsoverdracht dezelfde bitjes uitkomen als bij een el-cheapo kabel? De nullen en eentjes worden er echt niet mooier op. Het enige waar je wel rekening mee dient te houden, is dat DMM geluid op de DVI aansluiting heeft staan, wat niet standaard is voor een DVI-HDMI kabel....
tritium Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Origineel bericht van: tfh Jullie realiseren je toch wel dat er uit zo'n dure Monster kabel in het geval van digitale beeld/geluidsoverdracht dezelfde bitjes uitkomen als bij een el-cheapo kabel? De nullen en eentjes worden er echt niet mooier op. Het enige waar je wel rekening mee dient te houden, is dat DMM geluid op de DVI aansluiting heeft staan, wat niet standaard is voor een DVI-HDMI kabel.... er schijnt wel data corectie op te zitten, op dat protocol van hdmi/dvi, maar ik ben het met je eens dat die dure kabels onzin zijn.
jopiesat Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Als je wat tijd over hebt is deze wel aardig om te kijken, een uitzending van de Canadese 'Radar' over HDMI kabels...dan begrijp je dat de dure kabels pure winst zijn voor de meeste electronica-winkels. CBC.ca Marketplace - Packing the deal (HDMI kabel test) Ook aardig is de test van 'computer reparaties aan huis' en 'het waarom van winterbanden' maar dat is meer iets voor 'off-topic'.
Dirk009 Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Op langere afstanden heeft zo een kabel wel zin.(van je dreambox naar je projector) Maar op de "gewone" lengtes niet zo veel. En je moet al hele goede apparatuur hebben om de verschillen te zien. Een kabel van €1000 op een toestel van €500 heeft geen zin. Mijn regel: De kabels mogen 10% kosten van de hele set. En dan moet hij nog zorgvuldig uitgekozen worden en niet zomaar de eerste de beste en dan roepen dat hij niet werkt. of juist wel. Supra kabel doet het in zijn prijsklasse goed. DM800 - Tv-vlaanderen
Ron Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Vreemde "regel". Voor mijn TV + Dreambox van bij elkaar 3400 euro, mag de benodigde HDMI kabel dus 340 euro kosten? In geen 340 jaar! Ron
Dirk009 Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Vreemde "regel". Voor mijn TV + Dreambox van bij elkaar 3400 euro, mag de benodigde HDMI kabel dus 340 euro kosten? In geen 340 jaar! Ron Heel de bekabeling... coax, hdmi, scart, geluid, ethernet,... Soms ben je wel heel kort door de bocht, maar dan kennen we wel je mening. zonder rond de pot te draaien. DM800 - Tv-vlaanderen
Neptunus Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Over dit onderwerp is op tweakers ook een enorm lange discussie geweest, ondanks dat het volgens mij wetenschappelijk te bewijzen is dat het niets uitmaakt voelen sommige mensen zich beter met de goudgekleurde aansluitingen, beter met spikes onder de speakers, beter met een aparte stroomgroep voor de HIFI, beter met ouderwertse buizen in de versterker, enz enz enz. Om met Theo Maassen te spreken: "de mensen willen het, wie ben ik dan om het ze niet te leveren?" Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen