Ga naar inhoud


Nilesat?


barona

Aanbevolen berichten

volgens mij is de 8w atlantic bird2

 

maar alle kanalen zijn gecodeerd behalve :

 

11010.00 H - Txp: B1 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4

 

CNN International Europe ,

 

en ook

 

10972.00 V - Txp: B2 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4

aljzeera English

 

 

en die heeft genoeg signaal bij mij is 96% kwaliteit.

 

dus suc6

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Salem, ik denk niet dat die boom invloed heefd op je ontvangst, Omdat de schotel die er onder staat, er dan zeker last van moest hebben. Maar zo te zien gebruik jij 'n Smart lnb, als je die zou vervangen voor b.v.b. MTI Highline zou misschien wel genoeg winst opleveren. smile

 

Vriendelijke Gr. Wiel. wink

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wielleke
Hoi Salem, ik denk niet dat die boom invloed heefd op je ontvangst, Omdat de schotel die er onder staat, er dan zeker last van moest hebben. Maar zo te zien gebruik jij 'n Smart lnb, als je die zou vervangen voor b.v.b. MTI Highline zou misschien wel genoeg winst opleveren. smile

Vriendelijke Gr. Wiel. wink


Hoi Wielleke,
bedankt voor je antwoord,ik zoek nu sinds 2 dagen een MTI lnb want hij heeft bijna 70db versterking dus haalt mischien een paar db binnen,..
is de schotel onder (heeft wel last van boom ??) is de hoogte genoeg zo?of moet ik nog ietsje omhoog (als ja,, anders gaat de bovenste schotel niet bewegen), want gister avond ontving ik Rotana Cinema met 73-74%kwaliteit met de DM500s.dus hij moet dan zo goed zitten richting Nilesat.

nog een snelle vraag aub (die zet in de foto),, en nogmals bedankt, Respect.
salem

$#$%#$%
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Salem, Als je de pijp waaraan de draaibare schotel bevestigd is, zou vervangen door 'n pijp met 'n grotere dimeter en iets langer, en eventueel 'n extra muurbeugel met schoor bijplaatst , omdat hij anders te veel kan bewegen bij erge wind, dan kunne beide schotels omhoog, zo te zien. en de naam en en Stikker hebben denk ik geen invloed.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

ben ik weer,

nog geen koka799 kabel gekocht ((komt nog)), maar toch MTI HIGH LINE Single ,2LNB tot (70db versterking),gekocht en vandaag gelijk met oude smart titanium ,2 vervangen , en was het signaal gelijk met 2-3% qualiteit omhoog gegaan, nu is het rond 3 uur ochtend (ja nog wakker-lol), kijk effe paar fotos gemaakt : (( zoals in mijn vorige posts met fotos;ik heb de schotel nog niet omhoog gezet dus komt mischien volgende week dat ik de schotel met 30cm omhoog gaan trekken en de paar taken van de boom knippen dat heeft de schotel meer zicht,, hoop komt nog 3-5%kwaleiteit signaal, denk jullie ook als ik de 30-35m koka799 koop brengt ook 2-3%signaal???????

 

groeten

 

nilesat0yg0.jpg

w648.png

 

nilesat1qw7.jpg

w648.png

 

nile2zn1.jpg

w648.png

 

nile3zw3.jpg

w648.png

 

nile4lw1.jpg

w648.png

 

a>

a>

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Salem, of het vernieuwen van je kabel noch signaalwinst zal opleveren, is afhankelijk van de kabel die je nu gebruikt. Zou je kunnen uitproberen. Zo kostbaar is kabel nu ook niet. En misschien levert 'n stukje omhoog wel net voldoende winst op. Dit omdat het schuurtje waarna je onderste schotel kijkt, nogal dichtbij staat. Dit in combinatie met het wegknippen van takken, die 'n eventueel vrij zicht van je schotel zouden kunnen belemmeren. (T.h) je foto's zijn in iedergeval prima.

 

Hobby groeten Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de ontvanger eventjes vlak bij de schotel te plaatsen en te kijken hoeveel signaal er dan geleverd word is goed vast te stellen hoeveel verlies er in de huidige coax plaats vind. Is het verlies minimaal dan zou ik de coax dus lekker laten zitten. Nederland ligt overigens een beetje op de grens van de footprint van Nilesat daardoor maakt het nogal wat uit waar je in Nederland woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allemaal voor jullie reacties en (appreciated) hulp,

ik heb nu +-30m van af de schotels tot de receiver en ook 3m van LNB1 tot de (Diseqc rotor) en ook 1,5m van de Gibertini tot de (Diseqc rotoer) dus totaal +-35m. mijn HUIDIGE coaxkabel is BIGSAT RG6 ik kan hereneren dat de demping per 100m bij 800mhz is 22db dus bij mij is +-7db (voor de 35m) en de koka799 heeft bij 800mhz 18,5db en voor de 35m -+6,2db , er is geen veel verschill in combinatie voor de 35m tenzij andere factoren een rol hier invloed hebben ??!!

 

P.S.: is het waard om zo iets to plaatsen tussen de LNB en Receiver inplaats van de mooiete om de hele kabel te vervangen zolang de verschil tussen de koka en RG6 voor de 35m niet veel is?? en als JA beter,, waar denk jullie to plaatsen ,,dicht bij de schotels dus vanaf het begin van de signaal sterkte of in de midde dus bij 15m na of voor de schotel/receiver, of net voor de receiver OF maakt niet uit??

 

versterkerhg2.png

w379.png

 

Code:
 Frequenzbereich: 950-2400 MHz Verstärkung: 20 dB max Ausgangspegel SAT: 104 dB µV Rauschmaß: 7 dB DC-Durchgang/DiSEqC & 22-KHz-tauglich Stromaufnahme: max. 55 mA Betriebsspannung: 15 +/- 3 V DC voll geschirmtes Gußgehäuse: ≥ 90 dB Abmessung: 85 x 26 x 20 mm 

 

ik Woon IN Rotterdam-Zuid (Feyenoord) ,, schotel is Echostar 132x122cm. receiver : DM500s

 

en nogmals bedankt,

groeten uit Rotterdam

salem

Link naar reactie
Delen op andere sites

en of de volgende kabel met 130db understeun dan nuttig is in combinatie met de 20db versterker dan kan de kabel veel db's overdragen tot de receiver ??? of niet ?

 

130dbdm5.png

w379.png

 

Code:
 130dB Abschirmung 1,13mm Stahlkupfer-Innenleiter 8,2 mm Außenmantel geeignet für DVB-S / DVB-T / DVB-C Metermarkierung ClassA Voll HDTV tauglich 100% UV-, Wasser- und Temperaturbeständig CE+ROHSDegressive Meterteilung 

 

nogmals dank

salem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: salem999
P.S.: is het waard om zo iets to plaatsen tussen de LNB en Receiver inplaats van de mooiete om de hele kabel te vervangen zolang de verschil tussen de koka en RG6 voor de 35m niet veel is??


Origineel bericht van: salem999
en of de volgende kabel met 130db understeun dan nuttig is in combinatie met de 20db versterker dan kan de kabel veel db's overdragen tot de receiver ??? of niet ?



@salem999,

De antwoorden zijn nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee shocked

Een inline versterker heeft in jouw geval geen nut.

Zie ook een uitgebreid topic over de inline versterker elders op dit board cool


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

P.S.: is het waard om zo iets to plaatsen tussen de LNB en Receiver inplaats van de mooiete om de hele kabel te vervangen zolang de verschil tussen de koka en RG6 voor de 35m niet veel is?? en als JA beter,, waar denk jullie to plaatsen ,,dicht bij de schotels dus vanaf het begin van de signaal sterkte of in de midde dus bij 15m na of voor de schotel/receiver, of net voor de receiver OF maakt niet uit??

 

versterkerhg2.png

 

Sjaak..? :D

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...