Ga naar inhoud


Aankoop Canon IXUS 960IS


tripontin

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Heeft er iemand van jullie soms ervaring met dit type digitaal fototoestel.

Ben van plan dit te kopen omdat het op veel punten mijn aandacht trekt:

- mooie titanium body

- 12.1 megapixels

- hoge ISO-waarde van 1600

- optische zoom van 3,7

- verbeterde DiG!C III processor

- display van 2,5 inch

- ...

 

Canon IXUS 960IS

 

ixus960is-front.jpg

 

ixus960is-back.jpg

 

Produkt informatie:

 

Resolutie in Mpixels: 12.1

Optische zoom: Ja

Digitale zoom: Ja

Opslagmedia: MMC/SDHC/SD

Macro scherpstelafstand (cm): 5

ISO auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600

Witbalans Auto, Cloudy, Custom, Daylight, Fluorescent, Tungsten

Minimale sluitertijd (sec): 15

Maximale sluitertijd (sec): 1/1600

Interne flitser: Ja

Externe flitser: Nee

Video functie: Ja

Video geluid: Ja

Voice recording: Ja

Optische zoeker: Ja

Elektronische Zoeker: Nee

LCD monitor formaat: 2.5

USB interface USB 2.0 Hi-speed

Video uitgang: Ja

Bestandformaat: JPEG

Energie Li-Ion

Gewicht (g): 165

Afmeting (mm): 95.9 x 59.9 x 27.6

 

Mvg.

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hello,

 

@Drs. Ijzerbout.

 

Op *********** site staat ie in actie aan €289, dit is wel voor België.

Voor Nederland is ie zelfs nog goedkoper, ********* staat ie zelfs in actie aan €259.

Het probleem is omdat ik in België woon, ik telkens word doorgelinkt naar de Belgische site, zelfs al doe ik de bestelling op de Nederlandse site. Het is toch direct een verschil van 30 euries.

Wat ik wel kan doen is even naar Eindhoven rijden, en hem direct in de winkel ophalen.

Dit is wel 93 km enkel om tot daar te rijden. Of ik 30 euries uitspaar door 186 km's te rijden, is mij nog de vraag.

Goedkoper heb ik hem nog niet gevonden.

 

Mvg.

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi toestel, mooie gladde afwerking. Geen ervaring mee, wel met Canon Ixus van een ouder type (500) en die is gewoon goed, heel plezierig om mee te nemen en plezierig om mee te werken.

 

Zelf heb ik recent echter een Panasonic Lumix DMC-FX55 gekocht, en dat vond ik de betere keuze. Mijn redenen: LCD-scherm van 3 inch, Leica lens van 28mm-100mm dus groothoek (vergeleken met kleinbeeldformaat), en een prijs van rond de 230 euro. Weliswaar 'maar' 8 Mp, maar dat is ook ruim voldoende voor een afdruk van A3 of A2 (en zo groot druk ik nooit af).

 

Vergelijk dus eens met andere toestellen en prijzen, kan nooit kwaad...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello,

 

Dank je voor jullie leuke reacties.

 

Het is altijd leuk om wat meningen van andere mensen te horen, dit vergemakkelijkt een beetje de stap tot de juiste keuze van de aankoop.

Maar op dit moment staan mijn zinnen nog altijd op de Canon IXUS 960IS.

 

Hier zou ik dan een SanDisk SD Extreme III 4 GB Secure Digital High Capacity kaart in plaatsen.

 

1075665.jpg

 

Mvg.

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hello,

 

Vooraleer mijn aankoop te doen, ben ik nog even langs S*tu*n geweest, dit is een vergelijkbare keten zoals M*dia*arkt.

Daar bleek dat dit type toestel niet meer verkocht werd (iets ouder type van de IXUS versie). Nu was er wel het nieuwste model van de IXUS versie meer bepaald de Canon IXUS 980IS. De verkoper vertelde mij dat ik beter voor het nieuwste model ga, omdat hij van het toestel van mijn keuze al veel negatieve reacties heeft gehad, o.a. de titanium afwerking rond de body aan de voorzijde van het toestel zou volledig loskomen, en noem maar op.eek Toen heb ik de verkoper even gewezen op alle positieve reacties die ik op diverse sites en fora gelezen heb over de Canon IXUS 960IS. Hier heeft hij geen reactie op gegeven, hij bleef bij zijn standpunt. Is dit nu een verkoperstechniek, omdat hij enkel het nieuwe model voor verkoop had en mij dit wou aansmeren? Maar dat nieuwe model wil ik niet, mijn voorkeur gaat uit naar het titanium model. Ik blijf bij mijn eerste keuze, maar door die idiote verkoper zijn dwaas verhaal, ben ik toch wel een beetje afgeleid.mad

Moet ik hier nu al te veel belang aan hechten, of gewoon doorgaan met mijn eerste gedacht?confused

Graag had ik een beetje goede raad gehad, wat zouden jullie doen. confused

 

Mvg,

Tripontin wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit een bekend en veel voorkomend probleem is dan zal de producent dit echt wel hebben aangepakt. Daarnaast heb je toch garantie?

 

Als je deze camera graag wilt hebben zou ik niet teveel luisteren naar iemand die dit type niet kan aanbieden maar een ander type wel wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...