Ga naar inhoud


is het mogelijk om probleemloos 2 kanalen op te nemen/kijken ?


JaxcC

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: BCP88
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: JaxcC
Is het mogelijk om met de DM8000HD met softc*m om probleemloos 2 kanalen op te nemen / kijken?? Dit lukt mij helaas niet met mijn andere box. hehe mischien een goede reden om over te stappen smile.


tuurlijk werkt dat. Dat werkt toch met alle dreamboxen? (de ouwe 500 uitgezonderd wellicht)


Hoe gaat dit dan met een 7020s? Als ik op een kanaal opneem, en ik probeer dan naar een ander kanaal op dezelfde transponder te zappen vraagt hij om de opname te beindigen ...

Ik wijk nu af van het orginele topic, moet ik hiervoor een nieuw topic starten?


Je moet in de instellingen aangeven dat je meerdere services kan ontvangen, effe zoeken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: JaxcC
Citaat:
Opmerkelijk is overigens wel dat HDTV signalen alleen kunnen worden weergegeven van ongecodeerde zenders die daarnaast ook nog eens zonder HDCP kopieerbeveiliging uitzenden. De Dreambox DM 8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia dan ook niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging. Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet, dit meldt het Duitse blad Sat Und Kabel.


Kloppen deze gegevens, en beschikt de DMM dus niet over een HDMI uitgang :(, en kunnen gecodeerde HD uitzendingen niet bekeken/opgenomen worden ???

thnx


Bullshit !

De DM8000 kan perfect Premiere HD weergeven via HDMI !

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

[

 

Kloppen deze gegevens, en beschikt de DMM dus niet over een HDMI uitgang :(, en kunnen gecodeerde HD uitzendingen niet bekeken/opgenomen worden ???

 

thnx

 

Bullshit !

 

De DM8000 kan perfect Premiere HD weergeven via HDMI !

 

 

dit komt allen omdat premiere nog geen dhcp codering mee stuurt

over hdmi

als die codering meegezonden word dan gaat de dreambox op zwart

 

Groetjes johnwillem

 

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Duits kan lezen en genoeg gezever over HDCP :

 

 

Frage:

Hat die Box HDMI? Falls nein, warum nicht? Kann ich jetzt etwa kein HDTV kucken? Mir fehlt doch HDCP und der Mann im Mediamarkt sagte, das müsse ich haben!

Was ist mit dem Ton? DVI ist doch nur Bild, oder?

 

Antwort:

Zunächst einmal: DVI und HDMI sind elektrisch kompatibel, der einzige relevante Unterschied ist, dass bei HDMI eben HDCP mitgegeben werden muss, wenn der Lizenzinhaber das so will, bei DVI nicht.

Die Box hat einen DVI-Ausgang. Auf diesem sind sowohl Ton- als auch Bildinformationen aufgeschaltet. Außerdem liegt der Box ein Adapterkabel bei, welches am Ausgang der Box mit DVI und am anderen Ende mit HDMI belegt ist.

Somit hat man am Ausgabegerät "normales" HDMI, aber eben ohne HDCP.

HDCP wird am Endgerät nicht benötigt, zumindest sind uns keine Endgeräte bekannt, die bei HD-Signalen über HDMI auf einer HDCP-Verschlüsselung bestehen.

HDCP ist auch keine Verschlüsselung, die "gesendet" wird vom TV-Sender, sie wird vom Empfangsgerät eingeschaltet und betrifft nur den Übertragungsweg von der Box zum TV. Die Dreambox ignoriert das freundlicherweise, sodass Aufnahmen für jedermann möglich sind.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, mensen die zich hierover zorgen maken, moeten gewoon een simpel CI HDTV receivertje met HDMI/HDCP kopen.

Die snappen niet dat je met een open source box als de dreambox gewoon de beste kaarten in de handen hebt als het op omzeilen van lastige coderingen en beperkingen aankomt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik nog niet precies de hoed en rand hiervan weet, is het volgens mij onmogelijk om HDCP af te dwingen via een DVB-S transport stream. HDCP is encryptie tussen de HDMI-verzender (in dit geval dus de sat-top-box) en de TV. De HDCP encryptie vindt dus plaats (of juist niet :-)) in de sat-top-box. Kleine moeite dus om dat net even niet te doen. Waarschijnlijk is HDCP verplicht als je HDMI gebruikt. Laten de dm800(0) nou net geen HDMI hebben, wat een pech voor ons! ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Je moet in de instellingen aangeven dat je meerdere services kan ontvangen, effe zoeken.

 

Ik kan het niet vinden, kan iemand mischien een hint geven?

 

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:

Je moet in de instellingen aangeven dat je meerdere services kan ontvangen, effe zoeken.


Ik kan het niet vinden, kan iemand mischien een hint geven?


Klopt, het heet anders. Je moet onder "ci-instellingen" kijken. En dan "can decode multiple services" aanvinken.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Hoewel ik nog niet precies de hoed en rand hiervan weet, is het volgens mij onmogelijk om HDCP af te dwingen via een DVB-S transport stream. HDCP is encryptie tussen de HDMI-verzender (in dit geval dus de sat-top-box) en de TV. De HDCP encryptie vindt dus plaats (of juist niet :-)) in de sat-top-box. Kleine moeite dus om dat net even niet te doen. Waarschijnlijk is HDCP verplicht als je HDMI gebruikt. Laten de dm800(0) nou net geen HDMI hebben, wat een pech voor ons! ;-)


Je begrijpt er geen snars van !

Lees maar nog eens en nog eens en nog eens :
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1586445/#Post1586445

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Klopt, het heet anders. Je moet onder "ci-instellingen" kijken. En dan "can decode multiple services" aanvinken.

 

C.I Instellingen bij een dm800 hd?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien komt het wel omdat het hier over een DM8000 HD gaat.

 

Mischien het hele topic eens doorlezen laugh

 

Citaat van ,Erik Slagter:

 

Citaat:
Zelfs de 800 kan dat (getest met vier zenders).

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik altijd. wink

 

Want dat antwoord ging over deze vraag.

Citaat:
Origineel bericht van: JaxcCIs het mogelijk om met de DM8000HD met softc*m om probleemloos 2 kanalen op te nemen / kijken?? Dit lukt mij helaas niet met mijn andere box. hehe mischien een goede reden om over te stappen smile.

 

Zelfs de 800 kan dat (getest met vier zenders).

 

En het verhaal over meerdere services aanvinken was een antwoord

op deze vraag.

 

Citaat:

Hoe gaat dit dan met een 7020s? Als ik op een kanaal opneem, en ik probeer dan naar een ander kanaal op dezelfde transponder te zappen vraagt hij om de opname te beindigen ...

 

Ik wijk nu af van het orginele topic, moet ik hiervoor een nieuw topic starten?

 

 

Je moet in de instellingen aangeven dat je meerdere services kan ontvangen, effe zoeken

 

:D :D

 

Zo, en nu weer verder met de DM8000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi
Origineel bericht van: Erik Slagter
Hoewel ik nog niet precies de hoed en rand hiervan weet, is het volgens mij onmogelijk om HDCP af te dwingen via een DVB-S transport stream. HDCP is encryptie tussen de HDMI-verzender (in dit geval dus de sat-top-box) en de TV. De HDCP encryptie vindt dus plaats (of juist niet :-)) in de sat-top-box. Kleine moeite dus om dat net even niet te doen. Waarschijnlijk is HDCP verplicht als je HDMI gebruikt. Laten de dm800(0) nou net geen HDMI hebben, wat een pech voor ons! ;-)


Je begrijpt er geen snars van !

Lees maar nog eens en nog eens en nog eens :
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1586445/#Post1586445


Grappig, ik beweer niet dat ik een ster ben in Duits, maar wat ik uit nota bene precies jouw stukje haal, is precies wat ik hierboven schrijf. Vertel mij eens even dan wat ik niet goed heb begrepen uit dat stukje?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...