Ga naar inhoud

[DM500] Dreambox discrete PowerOn IR codes

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Maar als je met de originele AB deze codes aan de Harmony kunt leren, dan moet de AB deze dus uitsturen. Als de box dan op de Harmony moet reageren, waarom doet hij dat dan nu niet op de originele AB?

Dat doet hij dus wel. Als je een originele (oude) AB van een 7000 hebt tenminste.

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:

Overigens, je kunt je dreambox ook gewoon aan laten staan. Doe ik momenteel ook met mijn 800 (want die heeft geen discrete powercodes). Energie verbruik aan en in standby scheelt vrijwel niets. Hoe kun je anders via je PC TV kijken als de box in standby staat?

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Yo!
Origineel bericht van: boaz
Maar als je met de originele AB deze codes aan de Harmony kunt leren, dan moet de AB deze dus uitsturen. Als de box dan op de Harmony moet reageren, waarom doet hij dat dan nu niet op de originele AB?

Dat doet hij dus wel. Als je een originele (oude) AB van een 7000 hebt tenminste.

Nou, ik heb de 7000, zowel AB als box, maar die 7000 reageert niet op die shift codes.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Yo!
Overigens, je kunt je dreambox ook gewoon aan laten staan. Doe ik momenteel ook met mijn 800 (want die heeft geen discrete powercodes). Energie verbruik aan en in standby scheelt vrijwel niets. Hoe kun je anders via je PC TV kijken als de box in standby staat?

Ja, maar als je zoals ik in de nacht de box helemaal uitzet heb je met de Harmony dus een probleem.

Ik kreeg het niet opgelost en gebruik nu de activiteiten om te schakelen, niet om apparaten aan en uit te zetten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Kan het nu even niet testen (box mag niet uit ;)) maar wat ik wel al getest heb is het gebruik van sequences.

Voor het uitschakelen kun je een serie commando's invoeren voor 1 toets, dus om uit te schakelen de hele serie commando's om via menu uit te schakelen, dus dream > pijl omhoog (selecteert Uitschakelen) paar keer pijl omlaag enz.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Inmiddels kunnen testen en zo'n commandoreeks werkt inderdaad om de box uit te schakelen.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Inderdaad, met die discrete codes wordt het pas echt feest. Dan maakt het niet uit of tussentijds bijvoorbeeld met de originele AB bezig bent geweest, als bijvoorbeeld de Dream aanstaat en je geeft het dicrete on commando blijft de dream netjes aan.

Power toggle veroorzaakt een ongewenst uitschakelen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Het is me denk ik gelukt op de DM600PVR met Pli Jade.

Ik heb met ftp de xml van de remotecontrol uit /usr/share/tuxbox/enigma/resources/ (eerst had ik de rcdm5xx.xml te pakken, maar voor de Dm600PVR is het de rclargesilver.xml) naar mijn pc gekopieerd (en een backup van het orgineel gemaakt !!)

Met shift+0 en shift+1 in enigma1 zou je de discrete-on en off codes kunnen doen, echter op de orginele AB van de dreambox werkt dit niet. Dus heb ik 2 knoppen opgeofferd nl. prev en next (maar dat zouden ook 2 andere knoppen kunnen zijn). De prev en next hebben de hex code 50 en 51 (die stonden ook in de xml). Deze heb ik in de xml achter de discrete on en off gezet. Dan krijg je:

<key name="discrete_off" code="50"/>

<key name="discrete_on" code="51"/>

De key name van Prev en next heb ik verwijderd (ook verderop in de xml waar verwezen wordt naar key="prev" en key="next". Als je er ergens één vergeet start de box niet meer op, krijg je fatal error op de keymapping, ik kon met ftp wel gewoon de backup weer terugzetten en de box wel weer herstarten)

De aangepaste xml weer teruggezet met ftp.

De box herstart.

Nu kon ik met de orginele AB van de dM600PVR met de < en de > toetsen de dreambox uit en weer aan zetten (dus geen power toggle).

Dan is het nog een kleine stap om deze in de harmony te programmeren (te leren van de Dreambox AB) als Power On en Power Off.)

Nadruk: Let op wat je doet met de xml aanpassen, daar ben ik niet verantwoordelijk voor !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen