Ga naar inhoud


TDT Enigma2 rev439 AAF MOD 4.0


NailZ

Aanbevolen berichten

TDT Enigma2 rev439 AAF MOD 4.0

 

 

Das Team Ducktales Enigma2 Image rev439 vom 09.11.2008 enthält folgende Änderungen gegenüber dem letzten release rev356 vom 20.10.2008

 

Team Ducktales:

+ divX Testveränderungen

+ Portmap start beim booten

+ Codeoptimierungen

+ iopriopatch

+ Python Update auf 2.6 (wesentlich weniger Greenscreens in den Menüs!)

+ HDMI und YUV Steuerung getrennt

+ Modulhandling verändert für bessere Unterstützung von nicht en50221 konforme Module

 

 

AAF:

+ AddonManager 0.43

+ Web Interface auf Port 80 gesetzt für einfache Erreichbarkeit über die Kathi IP

+ tar Fehler behoben

+ Neuer AAF Glacial Skin

+ Neues AAF Softcam Panel V0.7

+ SoftCamanzeige im Menü ein/ausschaltbar

+ VFD Helligkeitseinstellung via OSD

+ Sherlock Plugin auf Rote Taste im AAF Menü gelegt

+ Optikanpassungen (Menüs/Tuxtext)

+ Zahnräder durch Satellit ersetzt

+ SpinnerSelektor hinzugefügt (mehrere Warteanimation zur Auswahl)

+ Autoswap nun auch für NFS

- Videomode zurücksetzen auf rev210 nicht mehr nötig

 

Vorraussetzung

- Bootloader Uboot 1.3.1 oder Image mit Second Stage Bootloader (2. Bootloader für USB Boot) z.B. in AAF 2.0e, oder dem modifizierten Kathrein 1.06 Image mit 2. Bootloader enthalten.

- Alternativ auch über NFS möglich

 

Danke an Team Ducktales für das super Basis Image, das gesammte AAF Team, obiwatn76, black_64, ewgene für seine Skin Arbeit und alle die Dieses Image ermoeglicht und getestet haben.

 

 

bij onze oosterburen

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wel ik had hem reeds gedownload bij AAF vandaan maar met deze versie kom ik niet verder dan een blauw scherm helaas terwijl de 356 versie perfect werkt hier??

 

Zal morgen nog verder experimenteren, de 356 versie draait hier vanaf harddisk en ik heb in de vrije partitie de mod 4 versie geplaatst, geen succes echter.

 

Zal hem morgen vanaf usb stick proberen maar ja dan ben ik weer terug bij af he, daar het vanaf HD met mod 3 super werkt hier.

 

we zullen de ervaringen van anderen maar even afwachten.

 

Evengoed bedankt voor de snelle melding hier op het forum he!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik kon het niet laten en ben doorgegaan tot ik het werkend had en dat is gelukt.

 

Moet echter zeggen dat alles trager werkt met incubus en dat de de softcam telkens herstart dient te worden.

Bovendien veel audio problemen d.w.z er zit een kikker in het geluid als je begrijpt wat ik bedoel.

De HD zenders nog steeds een probleem want ze gaan nog steeds niet open met beeld??

 

Verder nog geen groene schermen gezien dus dat is een grote pre aan deze versie, we moeten het maar zo zien dat niet alles tegelijk kan aangepakt worden!!

Hopenlijk volgen er nog vele versies!

 

Bedankt weer voor deze in ieder geval zal er morgen nog veel mee testen zodat ik een goede opinie kan geven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt de nieuwe versie inmiddels ook.

 

Had wel een probleem dat in eerste instantie het beeld zwart bleef via de HDMI verbinding.

 

Dit bleek echter op te lossen door eerst een scart verbinding eraan te hangen. De video mode aan te passen en de box opnieuw te laten starten.

 

Morgen maar eens verder kijken hoe het allemaal werkt.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scart verbinding blijkt niet nodig.

 

2 x opstarten E2 werkt ook om HDMI "aan de lijn" te krijgen.

 

Het is echter nog duidelijk een Alfa versie. TV kijken gaat redelijk goed. Uiterlijk ziet er prachtig uit.

 

Echter proberen van allerlei instellingen genereert nog regelmatig een groen scherm.

 

Om een of andere reden wordt gateway ingesteld op het IP adres van de box. Probeer dit te aan te passen, maar systeem valt steeds terug in oude stand.

 

Groet,

 

 

Bram

 

Met originele FW loopt box echter geheel probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem er ook maar eens opgezet,

 

Heb wel de stick opnieuw geformatteerd en daarna pas alles weer erop gezet.

Vindt het een hele verbetering heb nog geen groen scherm gehad(ff afkloppen)

Incubuscam werkt wel goed als je de CCCam ignore,provider en channel info in de map /var/keys gooit.

Uiteraard moet je wel de files van CCCam vervangen met incubusCamd

Dus bv CCcam.channelinfo wordt incubusCamd.channelinfo

Hierdoor werkt het veel beter.

 

Om de emu automatich te laten starten na een reboot moet je de file in de bijlage zetten in,

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/Softcam

deze waren ze vergeten smile

 

Later misschien meer......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sjaakp, misshien nog even bij vertellen dat je de rechten van die file op uitvoeren zet.(chmod 755)

Anders werkt het nog steeds niet.

 

@verkerkbr, als je een instelling veranderd en daarna krijg je om een (on)bekende reden een groen scherm dan is het logisch dat je je instelling kwijt zijt.

Indien je zeker wil zijn moet je na wijzing je box normaal afsluiten en opnieuw opstarten.

 

Die groene schermen bij jou zijn toch niet normaal hoor.

Ik vermoed dat er bij jou iets mis is.

Hier heb ik nog geen enkel groen scherm gehad.

 

Meestal wijst een onstabiele werking op een fout in het bestands systeem.

Best even cheken met KCC. Lees hiervoor meer in de laatste regels van de HowTo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Black_64
@sjaakp, misshien nog even bij vertellen dat je de rechten van die file op uitvoeren zet.(chmod 755)
Anders werkt het nog steeds niet.


Ja dat was ik ff vergeten.
Bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem hier ook draaien, loopt zéér stabiel. Geen groene schermen meer. Enig minpuntje, heb de indruk dat de beeldkwaliteit minder is als met de orginele soft. Ook de Canaal Digitaal module wordt hier nog steeds niet herkend. Voor de rest weer een flinke vooruitgang tov. de vorige versie, enne niet vergeten, het is nog steeds een Alpha versie (voor de klagers mad ). Puik werk van het Aaf en Ducktales team !!

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de startfile van incubus was inderdaad al opgevallen(zie vorige bericht van mij in deze thread) dat hij niet automatisch startte.

Groene schermen heb ik tot nu toe alleen maar gehad wanneer ik in de mediaplayer wat deed, verder zeer stabiel!!!

 

Alleen nog steeds vlc player niet werkend, iemand misschien met de juiste info hoe dit werkend te krijgen?? Over de beeldkwaliteit en het HDMI probleem kan ik kort zijn, tot nu toe bij nog geen enkele versie dat probleem gehad, misschien behoor ik bij de groep mazzelaars??

 

Tot slot het is weer een reuze vooruitgaan, het enige wat ik eigenlijk nog mis is een info file waar je incubus kan zien werken.

Bedankt weer voor deze Enigma 2!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een groen scherm. Keek alleen maar even in het menu waar je ook terug kunt naar factory defaults. Na het opnieuw opstarten was de hele image naar de vaantjes.

 

Ook kreeg ik disecq (rotor besturing) en het netwerk niet aan de gang. DHCP werkt niet en handmatig instellen werkt ook niet.

 

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...