Ga naar inhoud


TDT Enigma2 rev439 AAF MOD 4.0


NailZ

Aanbevolen berichten

Vreemd al die verschillende problemen bij de kathrein users, blijkbaar is niet elke kathrein hetzelfde????

Dat maakt het voor de enigma ontwikkelaars nog veel moeilijker!!

Of zou het door de verschillende installatiewijzen van diverse mensen komen??

Enige problemen die ik ondervind zijn dat de smb shares niet meer te vinden zijn na het installeren van de netmod plugin.

iemand een idee waar die zich geinstalleerd heeft zodat ik hem misschien kan aanpassen?? Dit werkte in mod 3 namelijk perfect, alle shared folders van mijn PC werden getoond na het installeren van smbfs in de netwerksettings.

Verder stabiel op af en toe een audiobug na.

 

Goed werk ontwikkelaars!!! nog even en hij is perfect!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Korsman035
ik heb het probleem met de gateway ook, en ik heb nu al 10x de image erop gezet met de juiste gateway instellingen, maar hij blijft stug de verkeerde gateway onthouden...


wat wel eens wil helpen is opnieuw de usb stick formatteren
en dan de image erop zetten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, helaas,

 

stick opnieuw geformatteerd en de versies er opnieuw opgezet.

 

In de flash 1.06 (versie voor 2st boot loader)

Op de stick Aaf2.0E

En in partitie E2

 

Allemaal met de laatste versie van KCC.

 

Ip adres wordt wel overgenomen, in mijn geval 192.168.1.17 en vervolgens staat bij Gateway ook 192.168.1.17.

 

Uiteraard kan ik dat proberen in E2 te veranderen naar 192.168.001.001. Dat lijkt te worden uitgevoerd. Echter vervolgens blijkt gateway te blijven staan in de .....17 stand.

 

En kan ook niet direct met telnet een config file vinden om dit handmatig aan te passen.

 

Op de 1.06 versie in de flash staan de netwerk gegevens correct aangegeven en werkt internet verbinding normaal.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Helaas, helaas,

stick opnieuw geformatteerd en de versies er opnieuw opgezet.

In de flash 1.06 (versie voor 2st boot loader)
Op de stick Aaf2.0E
En in partitie E2

Allemaal met de laatste versie van KCC.

Ip adres wordt wel overgenomen, in mijn geval 192.168.1.17 en vervolgens staat bij Gateway ook 192.168.1.17.

Uiteraard kan ik dat proberen in E2 te veranderen naar 192.168.001.001. Dat lijkt te worden uitgevoerd. Echter vervolgens blijkt gateway te blijven staan in de .....17 stand.

En kan ook niet direct met telnet een config file vinden om dit handmatig aan te passen.

Op de 1.06 versie in de flash staan de netwerk gegevens correct aangegeven en werkt internet verbinding normaal.

Groet,


Bram


hier exact het zelfde,

ik heb het voorlopig even opgegeven, voorlopig maar even doen met 1.06 in de flash frown

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste K,

 

het werkt allemaal wel. Alleen geen internet verbinding met E2.

 

Je hoeft beslist niet terug naar 1.06 !

 

Je kunt gewoon opstarten met AAF BA versie of E2 op de stick ofwel Flash versie 1.06.

 

Alleen met E2 kan ik geen internet verbinding krijgen omdat Gateway op een of andere manier niet goed wordt overgenomen.

 

Mogelijk heeft het iets te maken met 1.06 in de flash. Ik neem aan dat E2 hier vanaf de netwerk instellingen hoort over te nemen.

 

Mogelijk gaat dit wel goed als je AAF versie in de flash hebt staan. Is dit misschien het verschil ?

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip voor de gebruikers met een "gateway" probleem. Ik heb dit simpel opgelost door DHCP te gebruiken. Dit werkt bij mij wel. Om te voorkomen dat je kathrein dan telkens een ander ip adres krijgt, kan je in de router instellen dat het MAC adres van de kathrein altijd hetzelfde ip adres krijgt (lease revervation of hoe het ook heet in je router). Dit werkt hier probleemloos.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb rev439 ook geinstalleerd (volledig dus Original_1.05_Notfallimage + Kathrein1.06_2Bootloader + AAF2.0d_1w_2Bootloader) en ben bijzonder tevreden met deze nieuwe Beta.

Alle (vrije) HD kanalen werken en de beeldkwaliteit op 1080i is m.i. niet slechter dan AAF.

Uitstekend dus! (maar dat is subjectief natuurlijk)

 

Ik kan niet klagen over de stabiliteit. Ik heb nog geen groen scherm gezien.

 

De volgende stap die ik wilde nemen was Incubuscamd installeren. Helaas is daarover weinig informatie te vinden.

CCcam op mijn DM 500 loopt prima, maar ik loop stuk op het volgende:

 

 

Incubuscam werkt wel goed als je de CCCam ignore,provider en channel info in de map /var/keys gooit.

Uiteraard moet je wel de files van CCCam vervangen met incubusCamd

Dus bv CCcam.channelinfo wordt incubusCamd.channelinfo

Hierdoor werkt het veel beter.

 

Waar stonden CCCam ignore,provider en channel info, waar komen die vandaan.

Is CCcam misschien eerst op de Kathrein geinstalleerd, waarna de bijbehorende files zijn verplaatst en gerenamed en CCcam is vervangen door Incubus?

 

Wellicht kan sjaakp of iemand mij wat meer informatie verstrekken, als het nodig is eventueel via PM.

 

Bvd

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even weer wat vers leesvoer na een paar dagen geen nieuws in deze thread!

 

Zoals ik al eerder in deze thread geschreven had kon ik met de enigma2 mod4 versie niet meer via netmod en smb server geintalleerd direct mounten naar de gesharede folders op de PC.

Dit ging in de mod 3 versie fantastisch waardoor je de films ( in bepaalde formaten uiteraard ) direkt naar de kathrein kon streamen.

 

Na wat leeswerk op diverse forums eigenlijk niet veel verder, maar wanneer je in telnet de commando's geeft : fusesmb /media/smb en vervolgens op de volgende lijn: mount

zal je zien dat de kathrein in de map media/smb de gesharede folders laat zien en kan je weer streamen middels meciacenter of mediaplayer.

 

Mijn vraag is nu kan ik deze commando's niet in de enigma mod 4 versie verwerken in een folder of map zodat ik niet steeds dat commando hoef te geven??? wellicht een linuxdeskundige in ons midden??

 

Overigens krijg ik de VLC player nog steeds niet werkend en graag zou ik daar wat meningen over vernemen of iemand dat werkend heeft??

Dit kreeg ik in de mod 3 versie ook niet aan de gang overigens.

 

Hoop weer wat licht op dit stream probleem ( wat natuurlijk maar een bijzaak is aan de enigma firmware maar wel makkelijk) gegeven te hebben en hoop ook op een oplossing dit in de mod 4 versie te verwerken!

 

Verder nog steeds zeer stabiele versie en tot nu toe weing groene schermen!!!

Op naar een beta versie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...