marvingold Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Het lukt mij prima om een CIFS mount handmatig uit te voeren. Ik wil echter dat de dreambox bij het herstarten automatisch deze mount uitvoert. Ik dit forum nagezocht en heb geprobeerd dit in automount.conf en FSTAB te plaatsen. Na rebooten heb ik echter steeds geen mount. De volgende regel staat nu in FSTAB: //10.0.0.4/incoming /media/hdd cifs username=usr,password=pwd 1 0 Hoe weet ik nu of dit wel wordt uitgevoerd? Is er ergens een log oid waar je dit kunt zien? Wie weet een oplossing? Ik gebruik nu Gemini 3.7. Met Gemini 3.8 werkte dit overigens ook niet. DM800, Gemini 4.7, Wavefrontier T55, NAS=Synology DS108j&DS110j
sretlow Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ik dacht mij te herinneren dat ik het alleen voor elkaar kreeg door dit in te voeren in fstab file of in automount.conf oid. Of was het juist in de bootup file. Zoek eens op het forum van IHAD op mijn naam. Daar heb ik destijds een en ander beschreven toen het gelukt was. Dit is de tekst die ik in de bootup file had staan (onderaan): echo 98 > /proc/progress modprobe cifs mount -t cifs -o username=root,password=dreambox,nolock //IPbox/harddisk /media/dm600 ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: marvingold Het lukt mij prima om een CIFS mount handmatig uit te voeren. Ik wil echter dat de dreambox bij het herstarten automatisch deze mount uitvoert. Ik dit forum nagezocht en heb geprobeerd dit in automount.conf en FSTAB te plaatsen. Na rebooten heb ik echter steeds geen mount. De volgende regel staat nu in FSTAB: //10.0.0.4/incoming /media/hdd cifs username=usr,password=pwd 1 0 Hoe weet ik nu of dit wel wordt uitgevoerd? Is er ergens een log oid waar je dit kunt zien? Wie weet een oplossing? Ik gebruik nu Gemini 3.7. Met Gemini 3.8 werkte dit overigens ook niet. Je FSTAB regeltje is foutief qua syntax als voorbeeld, ik heb > 10.0.0.153:Public /hdd nfs rw,nolock 1 0 dus je zou dit moeten schrijven:10.0.0.4/incoming /media/hdd cifs rw,nolock,username=usr,password=pwd 1 0 zorg wel dat usernaam en paswoord ook kloppen op de externe gedeelde map en aub niet automount+fstab doen enkel fstab een reboot en het werkt chiao Remember Me Eiver
sretlow Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 nee. ik bedoel ook of. dus een vam de drie zou moeten werken. de exacte regel wist ik ool niet meer. maar volgens mij lukte het me alleen in bootup en niet in een van de andere files. in pli gaat het trouwens wel makkelijker met de mount plugin. daarbij had iik met gemini 38 veel crashes. vandaar weer naar pli. ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 ja dat begrijp ik maar mijn stelling is naast de drie optionele methoden om te mounten, dat het via fstab in elk image werkt ik heb 't op ronaldd / OoZoon / Gemini / LT sp5 allemaal hetzelfde qua werking Pli had ik ook geprobeerd maar kan me niet herinneren of ik die ook met fstab heb getest.... sorry en dit regeltje toevoegen hangt dus wel af van je dm 800 met of zonder hdd ingebouwd EN van de naam van de share en symlink als mountpoint chiao Remember Me Eiver
marvingold Geplaatst: 18 november 2008 Auteur Geplaatst: 18 november 2008 Ik heb de volgende regel in FSTAB geplaatst: //10.0.0.4/incoming /media/hdd cifs rw,nolock,username=dm800,password=dream 0 0 Die werkt na een reboot niet!!! Als ik dan echter daarna in FSTAB alle regels wegmarkeer (#)behalve bovenstaande regel en vervolgens een mount -a commando geef, werkt de mount. Hoe kan dat nu? Ik snap er in ieder geval niets meer van. DM800, Gemini 4.7, Wavefrontier T55, NAS=Synology DS108j&DS110j
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Citaat: The file /etc/fstab (see fstab(5)), may contain lines describing what devices are usually mounted where, using which options. This file is used in three ways: (i) The command mount -a [-t type] [-O optlist] (usually given in a bootscript) causes all file systems mentioned in fstab (of the proper type and/or having or not having the proper options) to be mounted as indicated, except for those whose line contains the noauto keyword. Adding the -F option will make mount fork, so that the filesystems are mounted simultaneously. (ii) When mounting a file system mentioned in fstab, it suffices to give only the device, or only the mount point. (iii) Normally, only the superuser can mount file systems. However, when fstab contains the user option on a line, anybody can mount the corresponding system. maar volgens mij zit er ook iets anders niet goed // is niet nodig is incoming wel de hoofdmap die vrijgegeven is aan de gebruiker aangemaakt op de synology en waarom maak je van 1 0 nu 0 0? 10.0.0.4/incoming /media/hdd cifs rw,nolock,username=dm800,password=dream 1 0 overigens rw,nolock hoeft afhankelijk van de linuxserver niet altijd. je kunt echter ook het automount.cfg gebruiken in gemini als je niet altijd een NAS in je net hebt die aan staat, maar niet automount.cfg gelijktijdig met fstab doen chiao Remember Me Eiver
marvingold Geplaatst: 25 november 2008 Auteur Geplaatst: 25 november 2008 Ik heb er 0 0 van gemaakt omdat ik met alle parameters heb lopen stoeien om het werkend te krijgen. Helaas, het gaat gewoon niet lukken. Ik ben overigens naar CIFS overgestapt omdat NFS mounten niet meer wil. Heeft eerst gewerkt maar zodra ik dat weer probeer en naar het directory /media/hdd ga zie ik een lege lijst en lijken er zaken te hangen. Ik ben overigens vandaag iets curieus tegengekomen wat ik wel wil delen. Mijn telnet naar de dreambox werkte ineens niet meer. Echt niet meer, zowel via DCC als Putty als Dosbox telnet werkten niet. In DCC kwam bij het opstarten de melding Telnet connected, telnet disconnected, ftp connected, enigma2 detected. en bij een reconnect de melding error 10057. De oorzaak bleek een FSTAB file van 0 bytes groot te zijn. Zeker bij het testen en saven iets fout gegaan. Ik heb de inhoud van FSTAB opnieuw gevuld met een backup, gereboot en voila Telnet werkt weer. Overigens werkte de dreambox qua TV kijken normaal ondanks de ontbrekende FSTAB inhoud. DM800, Gemini 4.7, Wavefrontier T55, NAS=Synology DS108j&DS110j
marvingold Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Geplaatst: 26 november 2008 De NFS mount in FSTAB werkt !!! Ik heb wat lopen googlen en kwam een opmerking over UDP en TCP tegen. TCP optie geprobeerd en het werkt. In FSTAB staat nu de regel: 10.0.0.4:/volume1/incoming /media/hdd nfs rw,nolock,tcp 1 0 Hiermede is mijn probleem opgelost. Ben ook beter af met een NFS mount (dan CIFS) want hiermee kan ik zonder stotteren HD opnames maken DM800, Gemini 4.7, Wavefrontier T55, NAS=Synology DS108j&DS110j
Tonskidutch Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 kijk heel goed, en eigenlijk makkelijk toch? er wordt echt teveel automount en mountmanager gedoe aanbevolen udp t.o.v. tcp zou eigenlijk nog iets sneller zijn, maar niet elk thuisnetwerk is voor udp geschikt ik moet nog even nadenken waarom udp bij jou NIET zou werken OF heb je het niet eens geprobeerd? chiao Remember Me Eiver
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen