Ga naar inhoud


Triplesat i.c.m. 6072 / 7072 ontvangers.


dutchandrew

Aanbevolen berichten

Werkt de nieuwe triplesat samen met de nieuwe kanalenlijst van CD bij ontvangers van dit type met de orginele software? of staan de engelse kanalen gewoon in de lijst en kan de ontvanger het technisch/software matig gezien geen beeld van de astra 2 leveren op deze ontvangers.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is alleen het vervangen van de lnb door een 3 voudige lnb voldoende bij een triax schotel of is de speciale schotel van CD (of multitenne) noodzakelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de huidige originele firmware voor de Philips decoders heeft het geen nut om een Triplesat schotel te gebruiken.

Het voordeel van de derde satelliet met o.a. de vrij te ontvangen BBC en Itv kanalen zal je er niet mee hebben.

Twee satellieten is het maximaal haalbare met de huidige originele firmware voor de Philips 5816, 6073, 7071 en 7072 decoders.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle antwoord. Ik ben me een beetje aan het orienteren omdat we hier overgaan op glasvezel en derhalve de BBC 1 en 2 daar niet in het pakket mag worden opgenomen.

Als ik het goed begrijp lukt het wel met de Raytech software? Maar werkt Raytech ook nog na de (vermoedelijke) kaartwissel en met de nieuwe codering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC en ITV kanalen zijn Free to air, dus zonder kaart te bekijken met de RayhTec firmware.

 

Bij een kaartwissel verwacht ik overigens wel dat de RayhTec firmware met de nieuwe kaart blijft werken.

Zoniet dan zal de decoder met originele firware het ook niet meer doen.

De interne seca kaartlezer van de originele firmware is dacht ik precies hetzelfde als bij de RayhTec firmware.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dutchandrew
Welke schotel(s) gebruik je dan? Multytenne? Is LNB voor triple- sat alleen geschikt voor die kleine 45 cm schotel of ook voor de schotels (lees triax +- 60 cm) die geschikt zijn voor de duo LNB? of moet de gehele schotel compleet worden vervangen?


Er zijn diverse mogelijkheden.
Zelf heb ik een Visiosat Bi satelliete met 4 lnb's en een disecqC switch 4-1 en ontvang daar de Astra 1, 2, 3 en Hotbird mee.
De losse switch heeft bij mij de voorkeur omdat ik dan naar eigen keus de plaats kan bepalen op welke diseqC plaats ik de satelliet(en) wil hebben.
In de lijst die ik voor de verschillende alternatieve firmware gebruik hou ik echter de diseqC volgorde aan die CanalDigitaal aanhoud voor zijn goedgekeurde decoder.
Voor verdere info over de diverse schotel opstellingen kijk je beter even in het forum Schotelpark.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb ff gegoogled en vond het volgende:

1-2-3 €55 (1 uitgang)

TRIPLE SAT LNB VOOR ASTRA 1-2-3 €115 (2 uitgangen)

TRIPLE SAT LNB VOOR ASTRA 1-2-3 €170 (4 uitgangen)

 

Dit klopt niet. Waar CD mee pronkt zijn de welbekende Technisat schotels met lnb.Deze zullen tussen de 160 en 180 euro gaan kosten. Dat wat hierboven staat zijn losse lnb's geschikt voor Triax schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...