peter-nmgn Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Hallo, In de woonkamer heb ik een DM800 incl hdd, op de slaapkamer een Dm500, is de hdd van de dm800 te mouten (bijv. dmv cifs) op de DM500?? Zoja...hoe?? Had op de dm500 al geprobeerd te mounten via cifs, maar dat gaf geen resultaat Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
peter-nmgn Geplaatst: 18 november 2008 Auteur Geplaatst: 18 november 2008 nfs gebruiken ipv cifs Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
sretlow Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 CIFS werkt prima bij mij. Bedenk echter wel dat je de HD van de 800 moet moeten als "harddisk" ook al staat die als /hdd in de bestandenlijst. Zo staat de dm800 in mijn dm600 gemount: Filesystem Type: 1 (0 = NFS, 1 = CIFS, 2 = SMBFS) Auto Mount: 1 Client Directory: /media/dm800 (=een directory op de DM600) Server Directory: harddisk Remote Host Name/IP: IP box User Name: root Password: dreambox Options: rsize=8192,wsize=8192 ------------------------------------------------- *** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: sretlow Bedenk echter wel dat je de HD van de 800 moet moeten als "harddisk" ook al staat die als /hdd in de bestandenlijst. formuleer die regel eens opnieuw aub ik begrijp 't namelijk niet chiao Pipeline Bill Frisell
dAF2000 Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: sretlow Bedenk echter wel dat je de HD van de 800 moet moeten als "harddisk" ook al staat die als /hdd in de bestandenlijst. formuleer die regel eens opnieuw aub ik begrijp 't namelijk niet chiao Ik wil 'em wel opnieuw formuleren, ook al ben ik sretlow niet Het mount point is /hdd, maar de sharenaam is "harddisk". Dat zijn twee verschillende dingen. De naam "harddisk" komt voor in smb.conf en kun je alles noemen. Alle images die ik ken gebruiken gewoon "harddisk" (en de andere is "configuration" om bij je /var te komen).
peter-nmgn Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 heb het eerst met NFS geprobeerd, maar resultaat is slecht (haperende weergave van de opname) ben dus toch maar aan de slag gegaan met het CIFS protocol. Mijn DM800 heeft het ip: 192.168.178.1 in de DM500 programmeer ik: Filesystem type = 1 (CIFS) Automount: √ client dir.: /media/hdd Server dir: /media/hdd/movie IP: 192.168.178.1 Username: root password: dreambox options: rsize=4096,wsize=4096 maar het werkt niet, wat doe ik verkeerd? of moet ik nog wat activeren op de dm800?? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 is op de 500+ /media/hdd of mnt/hdd (ik had nog geen 500plus in handen) ??? op de dm800 draait default geen samba server cifs mount eigenlijk daarop als client dus de samba plugin laden en starten (configuratie bestand samba.config eventueel aanpassen) dan zou het moeten werken, maar of dat beter gaat dan de NFS die je al getest hebt??? chiao Pipeline Bill Frisell
peter-nmgn Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 nfs heb ik getest, werkt dus niet naar behoren. de dm500+ werkt met /media/hdd via de dm800 kan ik via blue panel samba server downloaden (heb ik ook reeds gedaan) Hoe start ik samba en waar vind ik samba.config / wat moet ik dan veranderen in de samba.config? (gebruik gemini2 3.9) Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 oké media/hdd (wist ik niet zeker, maar evident want Open Embedded) de samba config staat in de enigma1 onder etc/samba Code: [global] load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log security = share server string = DreamBOX network services workgroup = Dream netbios name = DreamBOX client code page=850 character set=iso8859-1 case sensitive=yes preserve case=yes short preserve case=yes[Configuration] comment = Configuration files - take care! path = /var read only = no public = yes guest ok = yes[Harddisk] comment = The harddisk path = /hdd read only = no public = yes guest ok = yes afhankelijk van je thuis netwerk kan workgroup = Dream netbios name = DreamBOX eventueel aan te passen zijn en omdat root=guest guest ok = yes kan je beslissen om dat aan te passen. anders kan ook je dochtertje van 12 simpelweg toegang krijgen op haar huiswerk PC volgens mij staat de config in enigma2 ook op die plek kijk effe middels dcc want 100% zeker ben ik niet. in gemini is er via het bleu panel een optie om de deamons te starten (kan ook per telnet) sretlow schreef eigenlijk al de juiste syntax enkel denk ik dat je een verkeerde server Dir gebruikt in de samba config staat namelijk /hdd chiao Pipeline Bill Frisell
peter-nmgn Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 heb het volgende toegepast: Code: [global] load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log security = share server string = DreamBOX network services workgroup = DREAMBOX netbios name = DM800 client code page=850 character set=iso8859-1 case sensitive=yes preserve case=yes short preserve case=yes[Configuration] comment = Configuration files - take care! path = /var read only = no public = yes guest ok = yes[Harddisk] comment = The harddisk path = /media/hdd read only = no public = yes guest ok = yes in gemini2 3.9 vind ik onder deamons geen optie om samba te starten, hoe doe ik dit dan handmatig? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 kijk eerst onder DCC telnet of die al loopt telnet PS als daar smbd en nmbd actief is hoef je niet nogmaals te starten Omdat je wellicht het plugin via download geinstalleerd hebt en daarmee al actief is anders vanuit de root snmb oproepen Code: workgroup = DREAMBOX netbios name = DM800 overigens DREAMBOX moet dus ook de workgroup van je PC zijn zie afbeelding (toevoeging >>geintje, dat is een oude van mij van jaren terug en daar staat Multimedia) chiao Pipeline Bill Frisell
peter-nmgn Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 Super dat je de moeite neemt om me te helpen , dit is geen makkelijke materie voor me! als ik PS uitvoer krijg ik te zien: 2x smbd -D 1x nmbd -D -- uiteraard is de werkgroep op mn XP PC ook DREAMBOX (krijg daar alleen de laptop te zien waar ik op werk) Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 oké, dan loopt samba al dus dan zou de dm500 middels CIFS kunnen mounten met het root:dreambox login al getest? chiao Pipeline Bill Frisell
Tonskidutch Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 ook op je PC als die dezelfde workgroup heeft kun je nu op netwerkomgeving klikken en ziet de dreambox met harddisk en configuratie mappen/bestanden de dm500+ zou dus met juiste mountinstellingen de dm800 hdd moeten kunnen gebruiken. de dm500+ enigma1 moet meestal wel effe rebooten chiao Pipeline Bill Frisell
peter-nmgn Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 hehe ben een stap verder, moest de laptop op nieuw starten :S heb nu onder netwerk lokaties: DreamBOX network services (Dm800) \\Dm800\Harddisk\movie hoe mount ik deze nu op de dreambox DM500+? had dit al geprobeerd via de webinterface: Filesystem: 1 Automount: √ Client Dir: /media/hdd Server Dir: /Dm800/Harddisk/movie IP: 192.168.178.1 Username: root Pass: RW: √ maar dat werkt niet... Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen