Ga naar inhoud


Windos loopt steeds vast


sipke41

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort in het bezit van een Western Digital losse harde

schijf maar nu loopt mijn computer steeds vast zodra ik de stekker

van de voeding er uit haal begint alles wat ik aan geklikt heb zich

te openen hij deed het eerst wel zij het met wat problemen maar ik heb toch het nodige van af mijn computer op deze schijf kunnen zetten Wie kan mij helpen ik ben niet z'n deskundige op dit gebied

sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: sipke41
Het is een externe opslag schijf met een externe voeding.Welke met een kabel naar de (USB) aansluiting gaat


pata of sata schijf?
Met andere woorden een serieel of parallelle schijf?

Indien parallel, moet de jumper op slave staan.
Als die als master ingesteld staat wil dat ook nog wel eens voor problemen zorgen

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de pc opstart dan is alles ok. Maar als ik hem gekoppeld heb en de voeding ook aan gesloten heb gaat het al mis zodra de eerste regels op het scherm komen.Als ik de voeding dan los koppel gaat het opstarten verder. Als de computer opgestart is en ik doe de voeding er weer aan komt er rechts onder wel het pictogram voor het veilig loskoppelen van de externe schijf maar ik kan hem niet vinden in Mijn Computer.Ook na lang wachten. En dat was eerst niet zo dan kon ik hem daar vinden en ik had zelf een pictogram op het bureau blad. En dat wat je schrijft over de bios enzv. is voor mij net iets te ingewikkeld het (spijt mij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sipke41
Als ik de pc opstart dan is alles ok. Maar als ik hem gekoppeld heb en de voeding ook aan gesloten heb gaat het al mis zodra de eerste regels op het scherm komen.Als ik de voeding dan los koppel gaat het opstarten verder. Als de computer opgestart is en ik doe de voeding er weer aan komt er rechts onder wel het pictogram voor het veilig loskoppelen van de externe schijf maar ik kan hem niet vinden in Mijn Computer.Ook na lang wachten. En dat was eerst niet zo dan kon ik hem daar vinden en ik had zelf een pictogram op het bureau blad. En dat wat je schrijft over de bios enzv. is voor mij net iets te ingewikkeld het (spijt mij)


En het in de bios aanpassen is dus het probleem wat je op moet lossen.

In de bios wordt bepaald hoe en waarvan de computer opstart. In de bios staat nu aan dat hij vanaf een usb device op wil starten als hij is aangesloten en in de tweede plaats van de "normale" harde schijf.

Dit staat ingesteld in de boot options in de bios. Als je het zelf niet aandurft, laat er dan even naar kijken. Het is een klusje van 1 minuut en je bent van het probleem af.

Normaal gesproken staat er in de handleiding van het moederboard hoe je een en ander in moet stellen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zodra ik de voeding er uit trek gaat altijd de computer (ik zal maar zeggen) weer lopen en het rare is ik heb er wel mee gewerkt ik heb muziek en foto's van af mijn muziek en afbeeldingen op de schijf gezet maar nu doet hij helemaal niks meer (ja hij draait wel)maar ik kan hem niet meer vinden in mijn computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook bij een andere computer geprobeerd en ook die liep

vast. Daarna naar leverancier gegaan ook daar liep de computer vast

Is nu opgestuurd ter reparatie.Had ook niet kunnen weten dat een nieuwe losse harde schijf in 2 dagen stuk kon zijn.Heren bedankt voor het mee denken.

 

Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...