Ga naar inhoud


Rotor beurtelings aansturen vanuit 2 ontvangers.


bellejt

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een vaste opstelling met Triax 1.10 m en 4 LNB's voor A1,A2,A3 en HB.Daarbij Quad LNb's en switches voor de HD ontvanger (cuberevo met usuals) met 2 tuners en 2 aparte kabels).De SD ontvanger (disq 1.2) krijgt eigen kabel naar toekomstige motor om zoveel mogelijk sats te kunnen afzoeken naar feeds.

Wat ik nu zou willen uitvoeren is dat als ik op de SD ontvanger een goed kanaal (feed) heb gevonden op een sat(transponder), ik de kabel komende van de motor kan switchen zodat deze naar de 2de tuner op de HD ontvanger luistert.Wel te verstaan zonder gevaar de tuners op te blazen.

Zou dit gaan met een simpele F-coax switch of moet ik met iets anders werken en rekening houden ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


zo als ik het zie.

 

lnb -> motor -> SD ontvanger -> HD ontvanger

 

dus je HD ontvanger doorlussen vanaf je SD ontvanger.

 

alleen hoe het precies in elkaar zit met de spanningen die de tuners moeten afgeven weet ik zo ff niet meer :x

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ik doen maar dan heb ik nog de vaste aansluiting voor de 2de HD tuner niet .Ik wil dus die 2de tuner op HD decoder kunnen gebruiken voor de vaste 4 lnb opstelling (opnames) EN ook de rotor aansturen.Wel niet tegelijk hé.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

had ik niet aan gedacht.Maar dan bedient de HD wel niet de rotor en moet ik via trucje (sd receiver)dus de rotor laten draaien.

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je een V-Box gebruikt?

 

Dan kan je kiezen welke tuner met Diseqc aan stuurt. Als je bij de andere tuner zit kan je met AB van de V-Box de roter aansturen.

 

Ok je dan wel het nadeel van een extra AB.

 

Kan nu wel niet zeggen of Uw tuner geschikt is voor V-Box.

Ik gebruikte hem samen met mijn dreambox. Dat was supper handig.

Op de V-Box al de posities instellen op nummer. Daarna op de dreambox die nummers ingeven. Klaar is klara.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet ik nog een vbox kopen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens even of alles wat betreft de motor sturing goed werkt als je de kabels omsteekt.

Als dat goed gaat kun je op zoek gaan naar een goed coax relais.

Zo "simpel" is dat echter niet denk ik. Als je de kabels wilt swappen heb je een relais met 2 wisselkontakten nodig of twee relais. Je zou het met twee 12V switches en een paar F connector T stukjes kunnen proberen. Kost wel wat signaal denk ik, maar dat geeft meestal geen probleem.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er mooi uit.Had ook wat aan het tekenen geweest en denk uiteindelijk dat ik zal gaan voor de middenweg die hier al gezegd is.De rotor bedienen vanuit de SD decoder en een twin LNB gebruiken.Ik kan dan de 2de uitgang van de lnb verbinden met de 3de uitgang van de disceq van de HD.We gaan zo gauw het weer beter is toch wat experimenteren met een F-coax switch ook.Ik laat wel verder bericht.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

eens op zoek geweest en kom op juist dezelfde tekening als boven uit.Ik ga dus proberen om 2 coax relais tesamen aan te sturen zodat ze gewoon de rotor en de vaste opstelling automatisch wisselen tussen SD en HD.Zo hebben beide ontvangers toch steeds de mogelijkheid ook op te nemen op hdd van de standaard sats (Astra's en HB) terwijl ik speel met de rotor.Ik ga er dus wel moeten op letten dat als ik switch de tuners op dezelfde sateliet staan ingesteld.Hopelijk heb ik geen problemen van overslag tijdens het switchen.Moet ook nog op zoek naar die T-connectortjes voor satelliet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...