Ga naar inhoud

[7000S] Geen bootscherm bij beeld via AV receiver.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de dreambox aangesloten op een AV receiver via de scart. Tot voor kort zat de AV via scart aan een CRT TV. Sinds enige tijd echter via HDMI op een HD Plasma. Dankzij de prima scaler van de AV prima beeld.

Enige probleem is nu dat bij opstarten van de box geen beeld wordt doorgegeven. Bij normaal gebruik geen probleem (box staat normaal standby) echter wel bij booten. Vooral vervelend omdat ik ook het keuzemenu van de multiboot niet krijg.

Uiteraard kan ik via FWP een ander image starten, maar da's niet echt handig.

Iemand al een handige oplossing voor dit probleem?

Uiteraard helemaal een probleem bij flashen van de box.

NB.

In het dreamboxforum geplaatst omdat ik primair een oplossing via de box zoek (zowel AV receiver als TV laten zich niet dwingen).

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

omdat hij boot in CVBS mode waarschijnlijk, en de receiver dat wellicht niet kan upscalen.

Je vertelt niet om wat voor dreambox het gaat, als het om een van de nieuwere gaat, kan je in de bootloader instellen dat hij met rgb opstart.

Geplaatst:

Zoals je onderin kunt zien een 7000. wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz

ok, maar je had het over [all] in je subject, dus geef ik een antwoord wat geldig is voor de meeste dreamboxen wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: boaz

ok, maar je had het over [all] in je subject, dus geef ik een antwoord wat geldig is voor de meeste dreamboxen wink

Klopt, misschien was [enigma 1] beter geweest, maar ik dacht dat dit probleem niet enkel bij de 7000 zou gelden, maar algemeen zou zijn.

Geplaatst:

de huidige enigma1 boxen hebben ook allemaal dezelfde 2nd stage loader, dus dan was er nog steeds verwarring geweest wink

Maar het probleem is vermoedelijk wel hetzelfde, alleen is er waarschijnlijk geen oplossing voor de 7000.

Geplaatst:

Bij mij kon ik destijds hetzelfde probleem oplossen door de andere scart uitgang van de DM7000 te gebruiken .... was erg eenvoudig, maar wel effectief ....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen