Ga naar inhoud


[DM800HD] Na reboot geen beeld meer


MessiahOfHate

Aanbevolen berichten

Ter vervanging van een 7000 heb ik de 800HD (sn 8A) aangeschaft. Helaas tot nu toe veel ellende met ontvangst van de zenders. Tijdens de setup van de 800HD loop ik de wizard door en laat tenslotte de zenders automatisch zoeken. Ik kan dan gewoon de Astra zenders bekijken zonder problemen (bv de Duitse zenders).Helaas krijg ik na een herstart 'Tune Failed' en kan ik niets meer ontvangen. Ik dacht eerst dat het aan de Spn DiSEqC switch lag, dus die heb ik er tussenuit gehaald, nu rechtstreeks op Astra. Ook dan geen beeld. Ik heb al diverse images (Pli, Gemini, LT) geprobeerd in de flash, ook zonder resultaat zelfs met het orginele image. Settinglijsten geladen van henksat, zonder resultaat

"echo 6-12 > /proc/stb/frontend/0/tone_amplitude" geprobeerd, zonder resultaat.

 

Heeft iemand deze ervaring ook en/of misschien een oplossing? Of moet de DM800hd omgeruild worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MessiahOfHate
Schotel opnieuw afstellen? Ik heb goed beeld totdat ik de 800HD voor het eerst reboot. Op de 7000 heb ik dan nog steeds beeld. Het signaal is dus voldoende.


Oké, jij gelijk. whistle

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Schotel opnieuw afstellen? Ik heb goed beeld totdat ik de 800HD voor het eerst reboot. Op de 7000 heb ik dan nog steeds beeld. Het signaal is dus voldoende.

 

DVB-S2 blijkt bij de Dreambox 800 wat kritischer te zijn dan DVB-S op bijvoorbeeld een Dreambox 7000. De mededeling dat het zeer waarschijnlijk noodzakelijk zal zijn de afstelling van je schotel nog maar eens aan een klein onderzoek te onderwerpen, en zonodig wat bij te sturen komt dus niet uit de lucht vallen. Diverse onderwerpen gaan over slechte ontvangst van DVB S2 signalen en in bijna alle gevallen was het beter afstellen van de schotelinstallatie de remedie. Het zou dus in dit geval misschien ook wel eens de oplossing kunnen zijn.

 

groeten,

Peter

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit probleem ook gehad en nog een beetje ik heb ook een db 7000 en een db 500 nu ook een paar weken een db 800 bij het begin db 800 aangeloten 5dagen aan het prutsen geweest nergens geen beeld op draai met een stabh h 100 ook wilde de schotel niet draaien uitgericht alles gedaan wat mogelijke was maar geen goede ontvangst terug naar de winkel waar ik heb gekocht had en een nieuwe mee gekregen dit ging wel goed altans het draaien maar heb toch nog vaak het probleem als ik van 19,2 graden naar 13 oost wil dan draait de schotel niet met name als de db warm is ik weer terug naar de winkel afgelopen zaterdag daar aangesloten niks aan de hand zegt de verkoper hij dacht dat de rotor stuk was ik de db 500 er aan gezet ivm kleine voeding net als de db 800 draaien als een nieuwe ook als hij warm is, ik weer de db 800 eraan gedaan en toch nog steeds het probleem dat die af en toe niet draaien wil dus ik weet niet of dit aan de afstelling ligt van je schotel zoals hier gevraagd werd. maar bij deze hoe los ik mijn probleem op.

bvd deschotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MessiahOffHate (vreemde naam overigens)

 

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn DB800. Ik heb eerst de koppen opnieuw afgesteld met een speciale satelliet meter (te huur bij de satelliet speciaalzaak). Hierna had ik weer beeld op alle zenders. Daarna alsnog de koppen vervangen door moderne(re) koppen op advies van de speciaalzaak, en de schroefconnectoren vervangen door knelconnectoren. Hiermee heb ik 3-4 Db extra gekregen. Nu geen problemen meer.

 

Op de 7000 had ik ook gewoon beeld en meer dan 80% signaal....

 

Effe werk (zeker met de huidige temperaturen), maar het heeft waarschijnlijk wel resultaat.

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rinlin


Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn DB800. Ik heb eerst de koppen opnieuw afgesteld met een speciale satelliet meter (te huur bij de satelliet speciaalzaak). Hierna had ik weer beeld op alle zenders. Daarna alsnog de koppen vervangen door moderne(re) koppen op advies van de speciaalzaak, en de schroefconnectoren vervangen door knelconnectoren. Hiermee heb ik 3-4 Db extra gekregen. Nu geen problemen meer.


Dit bedoelde ik dus exact zo in mijn reactie in het 2e bericht.
Ik heb dit ook al meerdere keren in verschillende postings uitgelegd, maar topicstarter reageert gelijk met "mijn 7000 doet het wel" dat ik geen zin meer had e.e.a. nog een keer uit te leggen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluiting op adviezen van Henksat en prutsie?

 

Tot eind vorige maand had ik steeds een goed signaal.

Toen nieuwe Enigma2 geïnstalleerd, maar het signaal was een stuk minder op alle (!) zenders.

Met de AB of met de rotor was het wel goed te krijgen, maar na het schakelen naar een andere satelliet was het weer mis: de schotel zat er weer iets naast.

 

Nu is alles weer goed. Wat gedaan?

Via Tunerconfiguratie naar Ontvangstinstellingen.

Configuratiemodus op eenvoudig EN de coördinaten weer goed ingevuld.

 

Misschien kun je hier iets mee.

 

Albert.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MessiahOfHate
OK, dan weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik gebruik 3 Smart Titanium lnb's en een alps lnb in combinatie met een Visiosat Bisatellite schotel. Hopelijk is dat niet de belemmering om voldoende signaal te krijgen.


3 (brede) Smart Titaniums zijn eigenlijk niet ideaal op een Visiosat, 4 smalle ALPS zou beter geweest zijn, ben bang dat de Smarts elkaar toch iets verdringen.
Maar wat belangrijker misschien is: Welk merk/type switch gebruik je?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dus toen je alles had vernieuwd ging het weer goed maar mijn probleem is waarom de schotel de ene keer wel draait en de andere keer niet,ik kan als nog proberen om dat tegaan doen wat je schrijft maar ik vraag me af of dit wel zin heeft,tuurlijke zul je zeggen dan weet je dat dat in ieder geval goed zit klopt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...