dutchbo Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Geplaatst: 11 december 2008 yugi ben jij er al uit ? want ik snap het niet. gr ron
YUGI Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 heb het hier ook nog niet voor elkaar zal wel komen om dat ik er niets van snap. mount type.cifs server ip. 192.18.1.34 dit is de nas. servershare.media met daarin een map movie op de airlive. local directory.hdd/movie. mount options.rw,nolock. of nog meer. username. van wie dreambox,airlive password. van wie dreambox,airlive de map media staat onder c op de airlive.er staan 2 mappen op mijn airlive. C en een map usb. \\AIRLIVE_STORAGE\Storage\C\media\hdd misschien kan iemand hier wat mee.
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch maar je schrijft : ik heb dus een externe hd aan router zitten. wat bedoel je eigenlijk daarmee? is dat een NAS of is dat een USB disk aan de router gehangen? chiao als we verder willen komen moeten we wel ook tegenvragen beantwoord krijgen. aan je regeltje \\AIRLIVE_STORAGE\Storage\C\media\hdd ziet men dat AIRLIVE_STORAGE de hostnaam is (\\=serverip of host) en ziet men dat er een hele hoop onderliggende mappen bestaan tot het eigenlijke mountpoint voor de dreambox de kwestie is dus (gezien mijn tegenvraag) of een losse USB disk wel benaderd kan worden vanuit de linux Cifs-client en dat moet men eigenlijk in het webinterface van de airlive kunnen zien en/of instellen (gedeelde mappen en gebruikersrechten) als het een ntfs of fat32 usb disk is zal het je niet gaan lukken bij een dergelijke constellatie kan ik niet zomaar een oplossing aandragen, daarvoor moet ik meer inzicht krijgen en hebben. chiao Liberty Anette Askvik
YUGI Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 tonski het is een nas.partion 1. ext2. Host Name Airlive_Storage Machine IP 192.168.1.34 Subnet Mask 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.254 Host Name Airlive_Storage MAC address DHCP Mode Auto Mode Wireless Status Disable Version R4.00b4 Devices DISK OK USB1 Not Ready USB2 Not Ready Display time Fri Dec 12 11:32:46 2008 DHCP Mode Client Server Auto Static Computer Name Airlive_Storage WorkGroup Mshome Server Comment samba server hier even wat meer info.
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 Origineel bericht van: dutchbo niemand nogmaals? iemand een idee of zoiets in fstad kan ivullen en wat precies? gr ron Dutchbo edit de etc/fstab voor dm800 indien je met dm 600 al toegang hebt op de share 192.168.xxx.xxx:db /hdd cifs rw,nolock 1 0 (middels CIFS) 192.168.xxx.xxx:db /hdd nfs rw,nolock 1 0 (middels NFS) dus welke server draait op 192.168.xxx.xxx CIFS OF NFS dat vertel je ons nog steeds niet? nu is het OOK onduidelijk welke soort mappen OP WAT VOOR DING (een externe hd aan router) gedeeld zijn? dus tussen : en db zou ook nog wel eens de slash met pad aanduiding moeten komen 192.168.xxx.xxx:/padaanduiding/db /hdd cifs rw,nolock 1 0 (middels CIFS) 192.168.xxx.xxx:/padaanduiding/db /hdd nfs rw,nolock 1 0 (middels NFS) zie ook het voorbeeld dat Nlrela gaf; 192.168.1.38:/raid/data/DVD ik kan het ECHT niet voor je uitzoeken, jij geeft verder geen info over die externe schijf en de gedeelde mappen daarop. xxx.xxx moet natuurlijk wel kloppen met 't ipnummer van die externe hdd en die xxx zou je gerust gewoon kunnen tonen. indien je een der gegeven voorbeelden erin zet dien je (want het betreft immers fstab) de dreambox te herstarten. ik ga verder niet in op de werkgroep, want dat is evident dat alles in dezelfde werkgroep dient te staan (de uitleg aangaande telnet laat ik maar achterwegen want jij geeft die info toch niet [of je nu telnet of ftp gebruikt met DCC.exe maakt geen donder uit] ik wilde enkel zien welke de mapinhoud van /media is op je dm800) voor alle duidelijkheid er bestaan meerdere wegen naar Rome dus ook om te mounten op externe data opslag per samba per cifs per nfs via de automount of auto.hotplug via een telnet commando via de mountmanager via een enigma plugin door gebruik te maken van de fstab aanpassingen ik verkies dat laatste omdat het rete simpel is maar enkel dan als je alle gegevens kent die in die regel volgens de juiste syntax moet komen staan. chiao Liberty Anette Askvik
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 YUGI, gegarandeerd dat de dm800 niet standaard MShome als workgroup heeft. ook voor jouw geldt om ons ook nog te vertellen welke server draait op de airlive inzake samba cifs nfs chiao Liberty Anette Askvik
YUGI Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 standaard geeft de airlive samba server aan. Computer Name Airlive_Storage WorkGroup Mshome Server Comment samba server
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 cifs is simpel gezegd een vernieuwing verbetering van samba en die horen in een en dezelfde werkgroep thuis anders is er immers geen authentificatie mogelijk de dreambox dm800 zal niet in die MShome staan, dat zul je de dreambox moeten vertellen, of de airlive op de dm800 draait standaard geen samba als deamon, dus die moet je eerst starten, dan wordt een configuratie aangemaakt en kun je die configuratie editen workgroup=MShome nadat je dan herstart is de dm800 ook voor samba servers een lid van die werkgroup dan is cifs ook mogelijk. chiao Liberty Anette Askvik
YUGI Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 sorry, hoor maar in welke werkgroep zou de dm 800 zitten hoe kom ik hier achter. gr
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 /etc/samba/smb.conf omdat ik al schreef dat standaard images voor de dm 800 samba deamon niet draaien en/of niet hebben geïnstalleerd en dus geen configuratie aanwezig is kun je het niet weten of opzoeken maar wel is het mogelijk die samba als plugin alsnog te laden en dan ook de configuratie aan te passen Code: [global]load printers = noguest account = rootlog file = /tmp/smb.logsecurity = shareserver string = DM800 network servicesworkgroup = MShomenetbios name = DreamBOXclient code page=850character set=iso8859-1case sensitive=yespreserve case=yesshort preserve case=yes[Configuration]comment = Configuration files - take care!path = /varread only = nopublic = yesguest ok = yes[Harddisk]comment = The harddiskpath = /Dreambox <- dieses Verzeichnis habe ich am PC freigegebenread only = nopublic = yesguest ok = yes chiao Liberty Anette Askvik
YUGI Geplaatst: 12 december 2008 Geplaatst: 12 december 2008 tonski ik wil je bedanken voor het meedenken.ik stop er geen tijd meer in.hier haak ik af. bedankt. gr
dutchbo Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Geplaatst: 12 december 2008 nou heb volgens mij wel antwoordt gegeven , is een asus router wrt350n met storage link en usb disk. zie in de map media/hdd een usr en movie map. heb dus net samba client en server gedownload en geinstalleerd. config aangepast workgroup=xxxxxx toen kon opeens wel opnemen?? kon alleen niet zappen iets geen tuner beschikbaar? toen opname gestopt. dreambox liep vast en krijg hem zo vlug niet meer aan de praat.maar lag aan de samba client denk ik dus. dadelijk nieuwe ronde. maar alvast bedankt. nog tip over zappen en opnemen tegelijk? yugi tip voor jou formateer je harde schijf eens via de router anders kan hij het nooit doen not ready dus. gr ron
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 Citaat: nog tip over zappen en opnemen tegelijk? als je tijdens de opname op de zenderlijst klikt zie je alle zenders daar grijs (dus kun je niet kiezen) en enkele wit, die op dezelfde transponder zitten die witte kun je dus weldegelijk zappen let echter ook even op de instelling van je EMU in de config moet je de emu wel aangeven dat er meer dan 1 threads gebruikt moeten worden om te kijken en te kunnen opnemen. Code: EMM THREADS : 2 bij CCcam chiao Liberty Anette Askvik
dutchbo Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Geplaatst: 15 december 2008 staat dat in config-file ccam? waar ergens ,kan hem nergens vinden in de config? heb via ftp>dcc gekeken. in config file. maar hij neemt nog steeds op al is de hd opname erg schokkerig!? gr en thnx ron
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 dutchbo, (ron) je antwoord en/of vraagt enkel wat je nu definitief in je fstab hebt staan (als je die al gebruikt), of in een der andere mountmanagers, menus's ,,, is mij en anderen nog steeds een raadsel. dus jij weet, maar wij niet wat heb je nu gemount. we komen echt enkel tergend langzaam tot betere resultaten op die manier. en nu antwoord niet met een andere "bijkomstigheid" hoe heb je nu gemount... letterlijk de instelling of de mount in telnet of de regel in je automount (auto.hotplug) of de regel in fstab. niet alle 4 want dat kan niet, enkel die je gebruikt hebt chiao Liberty Anette Askvik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen