Ga naar inhoud

(dm800) mounten van externe harde schijf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nou srry hoor , via de fstad heb ik : 192.168.1.1:/dreambox/db/movie/hdd nfs rw,nolock,tcp 1 0 toen reageerde hij niet. via auto.hotplug dit via automount ingesteld denk ik en deze werkt wel :

wrt350n -fstype=cifs,rw,soft,udp,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=xxx,pass=xxx ://192.168.1.1/db

dus hopelijke alle vragen beantwoordt?

maar waarom zo schokkerig bij hd opnames? en 2 dingen opnemen/kijken?

alvast bedankt!

gr

ron

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: dutchbo
nou srry hoor , via de fstad heb ik : 192.168.1.1:/dreambox/db/movie/hdd nfs rw,nolock,tcp 1 0 toen reageerde hij niet. via auto.hotplug dit via automount ingesteld denk ik en deze werkt wel :
wrt350n -fstype=cifs,rw,soft,udp,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=xxx,pass=xxx ://192.168.1.1/db

maar waarom zo schokkerig bij hd opnames? en 2 dingen opnemen/kijken?

alvast bedankt!
gr
ron

192.168.1.1:/dreambox/db/movie/hdd nfs rw,nolock,tcp 1 0
1) kan die externe bron wel NFS
a) weer een ander ipnummer
B) spatie vergeten tussen /movie/hdd (dus /movie/ hdd)
c) nfs is prima geschikt voor udp dus waarom de parameter tcp erbij zetten
2) hier stap je zomaar op cifs over
a) de gedeelde map is bij 1) /dreambox/db en bij 2) /db
B) ,udp hier staat udp terwijl dat geen enkele zin heeft
c) wederom staat xxx (voor wie verberg je die eigenlijk?)

ik kan je niet helpen...
zo geduldig als ik ben, ik kan een dergelijke chaos niet aan
srry is al een schrijffout, dus de rest zal ook wel fout zijn.
waar kunnen mensen die je trachten te helpen nu houvast vinden?

doei

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

aha je bent er 1 van de ouder generatie , srry is afkorting voor sms en msn etc. en jij kan mij zoal inschatten? dus een oudere beterweeter? of doe ik nou hetzelfde?

maar als je nou eens precies zegt wat ik verkeerd doe inplaats van vragen met vragen te beantwoorden??want volgens heb ik nog altijd antwoord gegeven op jou vragen tenminste denk ik en als je het niet weet mag dat je gerust zeggen. want zo wordt het ook onduidelijk?

is geen schade zelfs voor iemand van jou kennis ,je bent nooit te oud om te leren en stomme vragen bestaan niet hebben ze mij altijd geleerd.

allemaal positief bedoeld

gr

ron

Geplaatst:

Lees eens aandachtig deze link

daaraan zie je uiteindelijk hoe belangrijk typefouten zijn in de commando's

Marvingold schrijft daar geen dubbele punt :

Blijkt pas uit de voorlaatste hier

daarom zijn er wat berichten heen en weer (vraag antwoord)

om tot die ontdekking te komen (ook ik zie wel eens iets over het hoofd, dus precies zijn is erg belangrijk opdat we tot een oplossing komen)

Citaat:
nou srry hoor , via de fstad heb ik : 192.168.1.1:/dreambox/db/moviespatie/hdd nfs rw,nolock,tcp 1 0 toen reageerde hij niet. via auto.hotplug dit via automount ingesteld denk ik en deze werkt wel :

wrt350n -fstype=cifs,rw,soft,udp,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=xxx,pass=xxx ://192.168.1.1/dreambox/db

hier heb je het echter over twee verschillende manieren om te mounten en in beiden staan fouten...

als het klopt dat de map dreambox/db bestaat

en in mijn antwoord gaf ik aan dat enkele mount variabelen niet zinvol zijn (dus doe je voordeel daarmee)

ben niet van de oudere generatie, maar wil je met zo'n opmerking enkel vragen om ZO precies mogelijk 't probleem te omschrijven en belangrijke vragen inzake extra informatie te beantwoorden. (retorisch)

OOK al kunnen schrijffouten ontstaan door het nieuw hier in het bericht te schrijven in plaats van je commando tekst uit telnet knipt en plakt

bijvoorbeeld:

In FSTAB staat nu de regel:

Code:
10.0.0.4:/volume1/incoming /media/hdd nfs rw,nolock,tcp 1 0

er zijn meerdere berichten om als kruis referentie te gebruiken

en er zijn ook al menig howtodo's geschreven

maar aub blijf bij een mount methode en gooi niet CIFS en NFS door elkaar

overigens de link van Schats (Pliforum) toont aan dat zijn CIFS mount onbevredigend is en een NFS mount zonder schokken werkt

Dus daarmee Dutchbo wordt mijn vraag naar die

Citaat:
asus router wrt350n met storage link en usb disk
zo belangrijk

Als op dat storage link geen NFS server draait, kun je NFS mounts sowieso vergeten.

Misschien is het dus ook mogelijk dat als eerste te onderzoeken, of die NFS aankan en of die ingericht is via het webinterface van 192.168.1.1

chiao

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

dank u dank u , ben veel wijzer geworden. maar helaas mijn router ondersteund geen nfs ,dus ben gebonden aan cifs en hiermee de storrende opnames wat hd betreft.

zal eens uitkijken naar een nieuwe nasserver.

dit onderwerp kan wat mij betreft opslot.

gr

ron

Geplaatst:

nou op slot hoeft de draad niet,

tenminste niet voor zover er anderen zijn die speciaal voor HDtv opnames het mounten willen onderzoeken en of er speciale vragen en suggesties over hebben.

een paar maanden geleden heb ik namelijk al een en ander getest waaruit bleek dat ook CIFS mounten op de NAS met HDtv zender opnames goed mogelijk is

het komt daarbij dan wel neer op een rete snelle NAS zoals ik de QNAP 209 Pro gebruik.

en dat is niet de enige die dat aankan.

welke allemaal geschikt zijn zou natuurlijk een bron van informatie zijn voor andere mede forum leden en lezers.

chiao

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

hoor natuurlijk ook graag informatie over verschillende nas en dergelijke.

maar denk dat een 2.5 hd een goedkoper en sneller oplossing is?

of iemand nog een goede nas over?

gr

ron

Geplaatst:

het is hier ook gelukt met dreambox mount utility en ik heb de C directory public gemaakt.inlog en wachtw is hierbij niet nodig.heb nfs draaiend nu wil ik cifs proberen of is nfs ook goed.ik denk dat ik door de c dir public heb gemaakt dat het daar door is gelukt.ben ook al vaker mer dreambox mount utility aan de gang geweest toen had ik geen succes.draai nu met de laatste nabilo.

gr

Geplaatst:

Ik krijg de cifs mount zonder problemen aan het werk alleen heb ik heel soms een vastloper in pLi bij het opvragen van de opnamens. Nou zou ik graag NFS willen proberen maar krijg deze niet gemount vanuit mijn DM800 en heb twijfels of mijn NFS instellingen op m'n Synology DS207+ NAS wel kloppen/werken.

Is er een methode om dit vanuit een Windows XP machine te testen?

Krijg de afbeelding er niet in dus dan maar ZO

Waarbij 192.168.1.69 uiteraard het IP adres van mijn DM800 is!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

daar liep net een draadje waar een dergelijke vorm van traag en of vastlopen wordt gemeld...

hetgeen eigenlijk logisch is daar de dreambox de hele directory moet inlezen (enigma2) en weergeven

maar ik had die vastlopers niet met de NFS mount.

een mount kan naast een andere bestaan, (CIFS en NFS)

echter maar 1 mag je RW opname mount zijn /local Dir

, dus testen kun je zeer zeker op de dream zelf

maar op je windows PC moet daarvoor een NFS client lopen,

dat is enkel met het SFU mogelijk en dus een beetje meer werk dan je mount op de Synology en Dreambox aanpassen.

chiao

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

Ja alleen lukt het niet op mijn dream ik krijg de onderstaande melding:

mount: 192.168.1.65:dream failed, reason given by server: permission denied

mount: nfsmount failed: Bad file descriptor

mount: Mounting 192.168.1.65:dream om /media/net failed:

input/output error

Lijkt er op dat er geen toegang verkregen wordt, bij de NFS bevoegdheden van mijn NAS staat het ip adres van de DM800 en lezen/schrijven!

Kan ik het ook op een andere manier testen op mijn dream?

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Geplaatst:

@Druup: Heb zelf een Syno 107+ en had problemen met stotterende en haperende verbinding (ook via NFS). Bleek uiteindlijk een brakke netwerkkabel te zijn en nu loopt ie (vooralsnog) als een zonnetje.

Mijn instellingen in de Syno zijn hetzelfde als die van jou, dus dat klopt wel. Heb je onder Netwerkservices NFS ook ingeschakeld (aangevinkt?). Ik heb toen via de Dreambox mount-utility een share aangemaakt:

mount -t nfs -o nolock

/volume1/video (volume1 is mijn syno en ik deel de map video)

/hdd als mountpoint

Werkt bij mij op Gemini 3.90. Het duurde bij mij ook te lang voordat het lukte maar ook hier wint de aanhouder.

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen