Ga naar inhoud


Disecq 1.0 problemen?


TherioN

Aanbevolen berichten

Hallo Satters,

 

Al enige tijd kan ik geen gebruik meer maken van mijn twin tuner mogelijkheid op mijn topfield 5000. In eerste instantie dacht ik dat het probleem de decoder zelf was, maar toch niet.

Wanneer ik naar tuner 2 schakel via het menu, verlies ik al het signaal, dus tuner 1 en tuner 2 dood. Na uitzetten en opnieuw aanzetten werkt het weer. confused

 

Wanneer ik een van de kabels los maak die naar de disecq switches gaan, heb ik geen signaal meer. Wanneer ik de kabel weer verbind, heb ik wel signaal.

Het lijkt er op dat beide kabels verbonden moeten zijn met de tuner, wil ik signaal kunnen ontvangen.

 

Heeft dit te maken met het feit dat er geen aarde gemaakt kan worden of iets dergelijks?

Heb zojuist een Dreambox800 aangeschaft, maar die ontvangt geen signaal, is namelijk geen twin tuner . Lijkt mij dat het gewoon zou moeten werken.

 

Iemand enig idee?

Dreambox800 en Dreambox800se Wavefrontier T55 + 3x LNB and more to come + 2x Diseqc 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie dat je een T90 hebt met 8 lnb's en dit met 2 Diseqc 1.0 switches.

 

Kun je misschien aangeven welke switches? Het koppelen van deze switches en doorsturen naar je decoder moet wel via een uncommitted switch gaan. Heb je dit ook zo gedaan of heb je 2 committed 4 poorts switches die allebei apart gaan naar je dual tuner?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jozy
Ik zie dat je een T90 hebt met 8 lnb's en dit met 2 Diseqc 1.0 switches.

Kun je misschien aangeven welke switches? Het koppelen van deze switches en doorsturen naar je decoder moet wel via een uncommitted switch gaan. Heb je dit ook zo gedaan of heb je 2 committed 4 poorts switches die allebei apart gaan naar je dual tuner?


Bedankt voor je responds jozy!
Deze laatste optie is de situatie zoals hij nu is.
Ik heb een tekening bijgevoegd wat misschien wat duidelijker is.

Wat ik van plan ben is om de koppelpunten in de kruipruimte en schuur te controleren. Hierna zal ik de lnb's een voor een loskoppelen.
De kruipruimte ga ik niet zo graag in, maar nu zal het wel moeten frown

post-14965-1318260025,7374_thumb.jpg

Dreambox800 en Dreambox800se Wavefrontier T55 + 3x LNB and more to come + 2x Diseqc 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij erop dat er iets bij de 2e diseqc niet goed zit (sluiting/vocht in de kabel?), intuitieve gok....

 

Wat gebeurt er als je alleen de eerste diseqc switch aansluit op ingang 2?

Wat als je alleen de 2e diseqc switch aansluit op ingang 1?

Wat als je de kabels van 1 en 2 omwisselt?

 

Is je diseqc configuratie van Dreambox wel goed en heb je allebei de switchen geprobeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, ik weet uit mijn eigen ervaring dat kruipruimtes zeer vochtig zijn. Als je de switches daar los hebt hangen op de grond bijvoorbeeld, kan dat ernstige gevolgen hebben. Als dit het geval is zou ik het toch in een goede, afgesloten doos zetten en de ingangen goed intapen met vulcaniserende tape.

 

Verder raad ik je inderdaad aan om even een error check te doen, daarmee wil ik zeggen dat je even moet kijken wat je kunt uitsluiten van gebreken.

 

Succes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi satters,

 

Gisteren het probleem eens nader geanaliseerd.

Het blijkt uiteindelijk dat één kabel die van de kruipruimte naar de schuur gaat, sluiting veroorzaakt. frown

Het is duidelijk niet de verbinding zelf. Of een probleem met de tuner.

 

Een laatste optie is nu om te kijken in de schuur vanaf het moment dat daar de kabel de schuur in komt. Ik ga deze afknippen bij binnenkomst in de schuur en een nieuwe connector plaatsen.

Anders zit er ergens in de grond in de tuin, ergens een kabelbreuk, en zit er niets anders op dan de tuin openbreken om de kabel te vervangen. cry

 

In iedergeval bedankt voor jullie tips!

 

P.S. als de tuin open wordt gebroken zal ik waarschijnlijk meerdere kabels gaan neerleggen!

Dreambox800 en Dreambox800se Wavefrontier T55 + 3x LNB and more to come + 2x Diseqc 1.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...