Ga naar inhoud


rotor switchen tussen 2 ontvangers ?


bellejt

Aanbevolen berichten

Hallo.Ik wil mijn rotor laten switchen tussen 2 verschillende ontvangers.Zou dit lukken met gewoon een F-coax switch ?Wat ik eigenlijk niet weet is als ik dan switch en de ene ontvanger stond op Astra 1 en de andere staat op dat ogenblik op bv Hotbird of de rotor dan uit zichzelf naar de juiste positie gaat ? De hoofdbedoeling is dat ik maar 1 coaxkabel naar de rotor wil laten gaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je niet doorlussen? De ene ontvanger op de andere aansluiten? Dat werkte bij mij wel.

Nadeel: je kunt met de doorgeluste alleen draaien als de hoofdontvanger op standby staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is juist het grote probleem.De eerste ontvanger is een HD met 2 tuners.Ik wil dus kunnen opnemen met tuner 1 en zoeken via tuner 2 op deze.Kan deze dus niet uitschakelen.Wat ik dus niet weet is dat als ik switch tussen de ontvangers of de rotor vanzelf naar de juiste staeliet draait die op dat moment in de tuner staat waar hij wordt op aangesloten.Als dat zo is dan heb ik alleen een dubbele F-coax switch nodig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ene ontvanger op 19.2 staat en de andere op 13.0 dan zal de motor niet heen en weer lopen als je alleen de coax omschakeld.

Om de motor te laten lopen geeft de ontvanger een commando in de vorm van een telegram over de coax. Dit doet de ontvanger eenmalig als er in de kanaalkeuze van sat gewisseld wordt. Als de motor op dat moment op de andere ontvanger staat zal deze dat commando dus niet zien. Als dan de coax omgeschakeld wordt en de motor op de betreffende ontvanger terecht komt blijft de motor staan totdat er een commando komt van de betreffende ontvangen. Om weer een commando in die ontvanger te veroorzaken zul je dus een kanaal op een andere sat moeten kiezen en dan weer teruggaan naar het kanaal op de gewenste sat.

 

Maar, je kunt natuurlijk nooit met een ontvanger van sat 1 opnemen en met de andere ontvanger de schotel naar een sat 2 laten draaien. Opnemen en tegelijk zoeken kan alleen op dezelfde sat, maar daar heb je de motor niet voor nodig.

 

Zo'n coax switch zal werken als je de ene keer de motor vanaf de ene ontvanger wilt bedienen en de andere keer vanaf de andere ontvanger. Maar beide ontvangers moeten natuurlijk altijd naar dezelfde sat kijken.

 

Albert_H

 

 

P.S. Ik had eerst even moeten kijken, maar je hebt hierover al een topic gestart en ik veronderstel dat het je nu alleen om de vraag of de motor automatisch goed gaat staan na omschakeling gaat.

Nu zoals boven aangegeven is dat niet zo.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik dus moeten zien als ik van de SD single naar de HD twin ontvanger overschakel ik reeds de juiste sat heb gekozen op beide ontvangers.Ik kan op de HD ontvanger trouwens wel opnemen via de vaste sat schotel met tuner 1 en met tuner 2 de rotor bedienen.Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...