Ga naar inhoud


[DSR 6073] update naar nieuwe originele firmware lukt niet


Gast base

Aanbevolen berichten

Hoi,

ben een leek op gebied van van sat tv.

Nu heb ik een probleempje. Ik zou mijn decoder willen updaten.

nu heb ik hier al een hoop gelezen en dus ook een procedure.

eerst via BVN en ook reeds een procedure om het te doen via download csd ( of iets dergelijks op kanaal 498 denk ik)

heb ook reeds ondervonden dat ik niet altijd de canaldigitaal zenders gevonden krijg, ma lukt wel na enkele pogingen. maar.... mijn probleem is dat ik veronica, sbs 6 en net 5 nooit krijg en vooral, ook geen BVN of kanaal 498. dus hoe kan ik dan up daten??? frustrerend als je der geen **** van kent joh.

iemand een ideetje

greetzzzzzzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo base

 

Allereerst welkom op Sat4all.

Dat je door de bomen het bos niet meer ziet is niet meer dan normaal.

Zelfs doorgewinterde satelliet gebruikers worden momenteel horendol van het gepruts van CanalDigitaal en raken daardoor de weg kwijd.

 

Toch maar weer een poging om je op de juiste weg te helpen.

 

Allereerst, de methode van BVN moet je vergeten, dit werkt niet meer.

 

In je kanalenlijst moet je zoeken naar het CDS download kanaal.

Bij een kanalenlijst op CDS volgorde staat dit kanaal op 498.

 

Heb je echter geen kanalenlijst van CDS in je decoder maar een lijst met willekeurige volgorde met Algiers ofzo op plaats 1 zal je moeten gaan zoeken in je kanalenlijst.

De juiste plaats kan ik niet vertellen maar hij zat de vorige keer ergens boven de 700 ....

 

Als je éénmaal op het CDS download kanaal zit, zet je de decoder met de rode stanby knop op het download kanaal uit.

Hierna de decoder weer aan zetten met dezelfde standby knop en de nieuwe firmware zou geladen moeten worden.

Duurt allemaal vrij lang dus heb geduld.

Ook de melding dat de kaart gecontroleerd wordt duurt erg lang.

Blijf afwachten, laat de hond uit of iets dergelijks maar wint je niet op.

 

Eénmaal deze melding weg kan je in menu 5.6 de vastscan functie vinden om een nieuwe fastscan kanalenlijst in je decoder te zetten.

Dit laatste gaat dan gelukkig erg snel, dus zeker de moeite waard.

 

Suc6, ik hoop voor jou dat CDS de prosedure niet weer veranderd heeft.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx voor de reply,

helaas, kan ik met de beste wil van de wereld geen CDS download vinden. heb ze alle 999 tig maal afgelopen. om één of andere reden mis ik sommige kanalen.

 

grtzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ned1 op 1... ned2 op 2 , drie op 3, RTL 4 op 4 niks op 5, etc etc.... zoals ik reeds zei geen net5, geen sbs6 dus ook niks op 6... maar had gelezen dat dit kwam door die laatste up date...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx it feintsje.

Ik moest het even uit het geheugen opdiepen maar inderdaad kanaal 970 is het

CDS download kanaal bij de willekeurig ingelezen kanalenlijst.

 

 

Origineel bericht van: base
Yep, ned1 op 1... ned2 op 2 , drie op 3, RTL 4 op 4 niks op 5, etc etc.... zoals ik reeds zei geen net5, geen sbs6 dus ook niks op 6... maar had gelezen dat dit kwam door die laatste up date...

 

Ik heb het vermoeden dat je buiten opstelling niet goed is.

Kijk in het menu of de signaal balk 4 of hoger aan geeft.

De balk moet groen zijn..

Is dit niet het geval dan moet je de schotel beter uitrichten.

Ook kan je de kabels en F-connectors controleren en eventueel de connectors opnieuw monteren of vervangen als er vocht en of roest in zit.

Probleem kan ook in de LNB zitten, misschien kan je er één lenen om te testen.?

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Het zou kunnen dat CD nu daadwerkelijk is gestopt met de ondersteuning van het snelzoeken voor dit type ontvanger.

 

Begin oktober kreeg ik al een email van CD dat ze er mee zouden stoppen.

Ze gaven aan dat door verouderde software niet alle zenders werden ingeladen in dit type ontvangers en Philips wil niet met een software update komen.( willen liever nieuwe ontvangers verkopen)

 

Als oplossing kwam CD met:

Wilt u met ingang van 1 oktover toch uw zenderlijst vernieuwen, dan dient u handmatig zenders toe te voegen. Uw ontvanger blijft verder functioneren. Vervolgens kwamen ze ook nog met een (waardeloos) vervangings aanbod, waar op niet ben in gegaan. Ik heb daarom de ontvanger voorzien van Rayhtec software zodat ik ook astra 2 nu kan ontvangen

 

Nogmaals ik weet het niet zeker of ze definitieft zijn gestopt. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat het na een paar dagen wel lukte. Ik heb de indruk dat ze er vaak in het weekend mee aan het werk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inderdaad een andere Flipsen aangesloten, op CDS gezet, en ik zag weer de groene balk.

Met de 6073 hiervoor genoemd is het niet gelukt. Moet nogmaals maar met Oslink de originele soft laden, en weer proberen. Nu even eerst alles leeg maken, heb ik 1 e keer niet gedaan. (lege firmware en eeprom laden)

Bedankt voor de antwoorden.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...