Ga naar inhoud


[DSR2221] 12volt aansluiting ja/nee


M_Z

Aanbevolen berichten

Citaat:
Rectificatie I

De nieuwe Philips DSR 2221 is in tegenstelling tot eerdere berichtgeving uitsluitend geschikt voor 220V.

De DSR 2221 dient daarom uitsluitend te worden gebruikt i.c.m. de bijgeleverde adapter.

 

Zou dat nou echt niet kunnen? Ik heb dat ding speciaal daarvoor gekocht. Lijkt me toch gewoon een voorzorgsmaatregel omdat leken misschien een verkeerde aansluiting zouden kunnen maken.

 

M_Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: M_Z
[
Zou dat nou echt niet kunnen?
Ik heb dat ding speciaal daarvoor gekocht. Lijkt me toch gewoon
een voorzorgsmaatregel omdat leken misschien een verkeerde
aansluiting zouden kunnen maken.

M_Z


Plus en min verwisselen zal hij wel niet tegen kunnen.
Wat staat er op de adapter.?
Daar is aangegeven wat min of plus is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zal ie wel werken op een gelijkspanning, maar ik vermoed dat die spanning hoger is dan 12V, zodat ze LNB-spanning niet terug moeten verhogen tot 18 a 19V.

Ik zou de adapter eens uitmeten en kijken hoeveel volt er uit komt.

 

*** ik ben eens gaan googlen en blijkbaar werkt deze wel degelijk op 12V- het toestel wordt aangeprezen voor camping doeleinden ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boarder

*** ik ben eens gaan googlen en blijkbaar werkt deze wel degelijk op 12V- het toestel wordt aangeprezen voor camping doeleinden ***


Dat hij zo wordt aangeprezen bij diverse webwinkels is te wijten aan de informatie die o.a. Canaldigitaal ons vooraf gegeven heeft. De rectificatie op dit bericht is pas van gisteren en vandaar ook dat veel van die webwinkels hun gegevens nog niet hebben aangepast. Ik ga vanavond die ontvanger eens wat beter onder de loep nemen.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond de ontvanger geïnstalleerd, dat ging erg simpel allemaal. De aansluitingen zitten wel erg dicht op elkaar, en zo kwam het dat een platte en een haakse scartkabel niet naast elkaar passen. Dat was natuurlijk snel opgelost, even omgewisseld en dan pastte het weer wel. De adapter die meegeleverd is, is gewoon zo'n haaks blokadaptertje, inderdaad 12volt gelijkspanning, geen enkel probleem dus om op de camper te gebruiken met een 12v snoertje. Dat snoertje moet je dan wel zelf maken, wordt dus niet meegeleverd. Er is geen analoge audio uitgang meer voorzien, alleen een SPDIF-coaxiaal digitaal uit. Die moet je overigens wel in het menu nog inschakelen als je hem wilt gebruiken.

 

Het menu is weer het oude vertrouwde DSX2211/DSR2212 menuutje. Er is wel een extra menupuntje bij de technische informatie waarmee je op een update kunt laten checken. Er was vanavond nog geen update beschikbaar, af fabriek zit dus momenteel nog de meest recente erin.

Domste 'bug' is nog steeds dat je de zenderlijst alleen kunt oproepen met de e-toets (ipv gewoon met de ok-toets) en dat dit alleen werkt als je op een Canaldigitaal zender staat. Eenmaal naar een FTA (bijv.Duits) kanaal gezapt werkt de e-toets dus niet meer en moet je eerst terug naar een nederlands kanaal om de zenderlijst te kunnen oproepen. Wanneer kunnen ze deze aanpassing nu eens doen, dat deden we 6/7 jaar geleden al met 'onze' Euromuis software...

 

Al met al weer een degelijk produkt, zonder fratsen. Echt superklein (volgens mij de kleinste ontvanger die ik ooit gezien heb). En er zit dus wel gewoon een display op de voorzijde. Alleen geen klepje meer de kaart steekt een halve centimeter uit de ontvanger.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

MZ,

je schijnt er verstand van te hebben, zoals ik opmaak uit je antwoorden, maar zou dit ook mogelijk zijn met de DSR-2211 ???

Ik bedoel, kijken of er na de gelijkrichtdioden ook 12 volt tevoorschijn komt, want dan kun je daar ook een auto connector

aan vast maken of denk ik nu te simpel??

mvg

Pierre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pierre_27,

 

Bij de 2211 kan niet hetzelfde zijn omwille van de 18 Volt nodig voor de LNB. Gewoonlijk gebruiken ze een transformator met meerdere voedingsuitgangen, 5V, 12, 24 enz,....

Bij de 2221 worden die spanningen elektronisch omhoog gemaakt met behulp van die adapterspanning van 12V.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...