Ga naar inhoud


Kwaliteit Telesat


Roobert

Aanbevolen berichten

Wel sommigen hier vinden het een fantastisch product en zien de Ardennen als een soort van onderontwikkeld gebied waar enkel maar via sat iets op je televisie te ontvangen is.

 

Kabel is er volgens hen daar niet en als er kabel is dan zou het een intern netwerk zijn dat eigenlijk niet meer doet dan zenders die van de sat komen intern verdelen.

 

Misschien is dat zo voor een aantal vakantiedorpen waar veel Nederlanders komen om zo de RTL-zenders door te geven, maar overal waar ik ga in de Ardennen zie ik de kabeltelevisie tot in de kleinste dorpen.

 

Maar goed, ik ga hier niet proberen iemand die heilig van het tegendeel overtuigd is, van idee daaromtrent te doen veranderen.

 

We zullen het wel zien binnen dit en één à twee jaar en ik hoop voor Télésat dat ik ongelijk zal hebben.

 

Wat die HD betreft, in maart 2009 komen de Franse zenders TF1, FR2 en M6 gratis via TNT-sat ter beschikking, wie gaat er dan nog 5 Euro bijbetalen aan Télésat om HD te ontvangen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er is ten andere nog slecht nieuws voor Télésat

 

VOO heeft - zo lees ik het juist hier http://www.telesatellite.com/actu/tp.asp/tp/32372 - Be-tv voor 100 % opgekocht.

 

Resultaat: exclusiviteit van Be-tv voor VOO en bovendien wil dit zeggen dat alle voornaamste film en sportrechten voor Franstalig België bij VOO zitten.

 

Het film- en sportaanbod van Télésat zal dan ook volgens mij beperkt blijven tot de B-films op de kanalen van Ab-sat.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

min of meer dezelfde situatie als voor TVV, dus. De Prime-kanalen (ex-canal+) zitten in Vlaanderen nu exclusief bij de kabelprovider Telenet. BelgacomTV en TVVlaanderen kunnen deze zenders dus (vooralsnog) niet verdelen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
De dekking is toch redelijk. klik
Er is een streepje waar geen dekking is, maar daar wonen geen miljoen mensen. De andere donkere vlek zijn de oost kantons (duits talig). Die hebben alles wat ze willen via de DVB-T mast van Aachen.

Dus als ze echt de commercieele zenders willen hebben ze keuzen tussen; Télésat, Locaal kabel boer, Belgacom. Kanten van Arlon kunnen de commercieele zenders via Luxemburg ontvangen.

Ik wens Télésat al het geluk toe, maar Ik denk dat het ala Multichoice Belgium gaat aflopen.

mvg

Dat is RTBF dus heb je enkel La Une en La Deux, zou jij gelukkig zijn met enkel Een en Ketnet/Canvas zoals ik hier in A'pen met de TNT ontvang.

Wat de Fransatligen wel interessert zijn de 18 zenders van de FRANSE tnt en die is haast niet te ontvangen zelfs niet tegen de grens, ik heb al verschillende testen gedaan zij dempen de stralen die naar ons land gericht zijn.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat de Fransatligen wel interessert zijn de 18 zenders van de FRANSE tnt en die is haast niet te ontvangen zelfs niet tegen de grens, ik heb al verschillende testen gedaan zij dempen de stralen die naar ons land gericht zijn.

 

Een smartcard met ontvanger op TNT-sat kan je zo in Frankrijk kopen voor ongeveer 100 Euro en je kijkt zeker 4 jaar voor die prijs.

 

Daarvoor moet je dus al niet naar Télésat gaan. Blijft over de RTL-zenders, maar om alléén daarvoor 9,90 Euro te gaan betalen ?

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een smartcard met ontvanger op TNT-sat kan je zo in Frankrijk kopen voor ongeveer 100 Euro en je kijkt zeker 4 jaar voor die prijs.

Is dat echt zo eenvoudig... Moet je dan geen adres hebben in Frankrijk???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is dat echt zo eenvoudig... Moet je dan geen adres hebben in Frankrijk???

 

Je gaat de supermarkt binnen, haalt het pakket uit het rek, gaat naar de kassa, je betaalt, rijdt naar huis en kijken maar.

 

Eenvoudiger kan volgens mij niet.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Origineel bericht van: TokeMUp
De dekking is toch redelijk. klik
Er is een streepje waar geen dekking is, maar daar wonen geen miljoen mensen. De andere donkere vlek zijn de oost kantons (duits talig). Die hebben alles wat ze willen via de DVB-T mast van Aachen.

Dus als ze echt de commercieele zenders willen hebben ze keuzen tussen; Télésat, Locaal kabel boer, Belgacom. Kanten van Arlon kunnen de commercieele zenders via Luxemburg ontvangen.

Ik wens Télésat al het geluk toe, maar Ik denk dat het ala Multichoice Belgium gaat aflopen.

mvg

Dat is RTBF dus heb je enkel La Une en La Deux, zou jij gelukkig zijn met enkel Een en Ketnet/Canvas zoals ik hier in A'pen met de TNT ontvang.

Wat de Fransatligen wel interessert zijn de 18 zenders van de FRANSE tnt en die is haast niet te ontvangen zelfs niet tegen de grens, ik heb al verschillende testen gedaan zij dempen de stralen die naar ons land gericht zijn.


Je moet eens verder terug lezen in het draadje. Daar maak Ik al een vervijzing naar de combi DVB-T en DVB-S (BIS,TNT Sat).
Op de Mux van de RTBF zit trouwens La Une, La Deux, La Trois en Euronews.
Op de mast van Brussel zit ook Be met een mux.

In la louvière stralen de franse TNT zenders toch wel heel hard binnen. En dit op 2 hoog zonder versterker.

PS: je ontvangt in heel Vlaanderen ook canvas+/ketnet+. In de loop van 2009 komt daar nog één+ bij.
Norkring zal ook wel spoedig starten met een zenderpakket.

Ik ken zelfs mensen die helemaal geen TV hadden tot voor kort. (ze hebben het echt overleeft)

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo eenvoudig is dat ook weer niet want je moet papieren invullen en je adres opgeven.

Ik had geluk in die Electrozaak zij niets wisten van het feit dat je een Frans adres nodig had.

Is wel het eerste zinnetje van de regels als je de doos open doet (ik heb er zo een).

Bedoeling was de kaart in de Dreambox of TD te steken, dat was na enkele maanden "kansloos"

Nu staat die strong met zijn kaart stof op te nemen, ik neem hem wel mee op verlof.

BTW die 4 jaar is levenslang geworden.

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Is dat echt zo eenvoudig... Moet je dan geen adres hebben in Frankrijk???

 

Je gaat de supermarkt binnen, haalt het pakket uit het rek, gaat naar de kassa, je betaalt, rijdt naar huis en kijken maar.

 

Eenvoudiger kan volgens mij niet.

 

Greets

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roobert, je moet helemaal niets invullen.

 

Er staan er honderden in de rekken bij Auchan, Castorama, Carrefour, enz ...

 

Ze staan ingepakt bij alle andere ontvangers en niemand vraagt je wat.

 

Er zit een papiertje bij dat je niet buiten Frankrijk mag kijken, maar verwacht je dat iemand dat gaat komen controleren ?

 

Greets

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de mijne gekocht heb waren zij nog niet te koop in de Auchan.

Bij Darty wel, en normaal moet de verkoper(ster) de papieren invullen maar je kan altijd geluk hebben, dat is mij noch met Canalsat noch TPS noch TNTsat gelukt in de Auchan van Roncq.

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TNTsat kaart werkt NIET in een niet TNTSat decoder.

De Telesat kaart wordt door mijn TD en Dreambox gelezen en ik krijg de radios open maar uiteraard niet de mpeg4 stream, dus geen Belgische zenders.

Voor de Franse zenders op Hotbird kan je beter rechtstreeks een Bis kaart nemen, die kost nu €40 voor een jaar. gewoon op bis.tv

Niets van aantrekken dat het enkel voor France bedoeld is, invullen met je gegevens en in de Gemeente zet je achter je gemeente Belgique.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
De Telesat kaart wordt door mijn TD en Dreambox gelezen en ik krijg de radios open maar uiteraard niet de mpeg4 stream, dus geen Belgische zenders.


ik krijg alles open op m'n DB met de telesat kaart.
heb je geen MPEG4 ontvanger ??????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...