Ga naar inhoud

Zeer matig getest in Duitse AudioVision magazine

Tuurtje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Peter een DM7020 "upscaled" niet.
Zet de DM800 maar eens op 576i en vergelijk dan nog eens opnieuw.
Volgens mij probeer jjj een waardeoordeel te geven over iets zonder het verschil (en de techniek er achter) te kennen.
Het "verschikkelijke beeld" zou ook wel eens heel goed aan de kwaliteit van jouw LCD kunnen liggen.
Analoog signaal is vaak een stuk zachter waardoor artifacten en ongewenste "flimmertjes" beter verborgen worden.

Ron

Laat ik eerst Ron beginnen dat ik uiteraard weet dat de 7020 niet upscaled smile
Ook ben ik in bezit van uitstekende know-how op video gebied, heb al zins vele jaren een professioneel video bedrijf en mocht al wat prijzen in de wacht nemen smile
Ik weet ook, en geprobeerd om de video setting van de DM800 te veranderen naar 576i (moet wel excuses maken dat ik dit niet eerder had vermeld)
Maar als er mensen zijn die gaan denken dat ik de hele tijd heen en weer in de video setup ga switchen om van 1080, naar 576i te gaan bij een SD uitzending?
Mijn LCD scherm is echt goed en behoord tot een van de beste voor de prijs.

Maar ik ga er een IP9000 erop aansluiten na de kerstdagen van een vriend dus dan kan ik een veel beter oordeel geven.
Ook heb de 7020 nog en kan dus prima kijken, en de DM800 geeft wel prima beeld op de Duitse en publieke NL zenders.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

ik bedoel te zeggen dat ik geen vergelijk test kan doen.

Wel dat de 7020, dbox2 etc. die geen HD kunnen weergeven op SD kanalen vaak beter beeld geven dan de DM800 die upscaled.

Je kan pas een echte vergelijkbare test doen als je een aantal HD receievers op een LCD beeldscherm kan zetten. Ook moet het LCD op Plasma wel voor elke reciever worden ingesteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik ben ook van mening dat de upscaler niet echt goed werkt, als je op een sd kanaal 576i uitstuurt en dat vergelijkt met 1080i dan is 576i toch echt veel beter. Helaas moet ik nu de autores plugin gebruiken, zodat zappen niet echt soepel gaat. Weet er soms iemand of de DM8000 wel een betere upscaler heeft? Ik was van plan er een te kopen, maar twijfel toch wat. Of zou het probleem met toekomstige dvb drivers kunnen opgelost worden?

Greetz,

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream-to-Xtreme
Origineel bericht van: MauriceW
Toch maar een 10 voor de PS3:
Tuner voor PS3

Oja in je review ben je bent vergeten een bluray af te spelen in je DM800 hahahahaaha!

Jaja maak me gek, ook nog een opname mogelijkheid voor de PS3 shocked

Bluray heb ik bewust niet genoemd, met dat verschil valt de DM800 helemaal door mand.

Apparaat technisch gezien dan crazy

Maar waarschijnlijk kun je in de DM8000 gewoon tosti's bakken en krijg je er gratis een twingo bij wink voor dat geld !!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream-to-Xtreme
Origineel bericht van: Kopernikus
Hi,

Ik ben ook van mening dat de upscaler niet echt goed werkt,
Greetz,

Kopernikus

De upscaler in de PS3 werkt wel feilloos, alle gedownloade series en films altijd in 1080i :D :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

De upscaler van de DM800 kent twee modus... Eentje heeft het nadeel dat je bij roltexten (RTL-7) hakkels ziet en de ander geeft een beetje een waas (de-interlace). Upscale artifacten die met de meeste andere upscalers te zien zijn zijn er met de DM800 nauwelijks.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het niet rieel om een dm800 te vergelijken met een ps3.

Ik heb ook bijde maar met een ps3 kan je ook nog 1080p aan dm800 tot 1080i

Ander ding is dat als je de berichten mag geloven sony moet verdienen op de spellen en andere dingen en niet op de ps3 zelf .

Wel is inderdaad 429 euro voor zon pak shag met vele bugs erin redelijk duur .Maar laten we wel wezen ik ken nog meer dm spullen waar bepaalde bugs in zaten wie herinnerd de 7020 netwerk problemen nog .

Andere kant is dat veel alternatieve software voor het apparaat bestaan en je er veel meer mee kunt dan met een gemiddeld ander apparaat .

wel Za ik op een_of_andere_veiling_site al dat er op een dm8000 1099 euro werd geboden das wel erg veel voor zon droomdoos .Ik ben zelf een grote gadget gek maar dit vind ik zelf veel te veel en laat mn dm800 wel beneden staan en mn 7020 boven bijde op een full hd scherm .waar ik eerst dagt een 8000 beneden neer te zetten de 800 boven en de 7020 te verkopen .

laat eerst de bugs ermaar uitgehaald worden en de prijs zakken want deze prijs is wel erg hoog vind ik .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De upscaler van de DM800 kent twee modus... Eentje heeft het nadeel dat je bij roltexten (RTL-7) hakkels ziet en de ander geeft een beetje een waas (de-interlace). Upscale artifacten die met de meeste andere upscalers te zien zijn zijn er met de DM800 nauwelijks.

dat is de de-interlacer, niet de upscaler.
De upscaler is prima.
En de de-interlacer kan je gelukkig uitzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja interlacing is iets heel anders dan upscaling :)Wat ze beide wel gemeen hebben dat het moeilijke woorden zijn wink

Maar zou zeggen terug ontopic.

Ik heb nogmaals geen recht van spreken omdat ik nu eenmaal geen andere HD receiver's heb staan om een goede test te doen.

Dat dit lelijke beeld niet alleen bij de DM800 zich voordoet op een aantal SD kanalen kan ik natuurlijk daarom niet beweren.

Ook zijn ook weer het merendeel van de SD kanalen prima te zien via de DM800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
dat is de de-interlacer, niet de upscaler.
De upscaler is prima.
En de de-interlacer kan je gelukkig uitzetten.

De de-interlacer en de upscaler hebben wel veel met elkaar te maken.
En aangezien elke SD uitzending interlaced word uitgezonden (576i) is de de-interlacer het belangrijkste, aangezien je LCD TV het liefste 1080p25 voor zijn kiezen krijgt.

Wie kan testen of de De-interlacer van de DM8000 beter is.

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil me graag aansluiten bij de vraag van maurice. Daarnaast wil ik weten of het beeld van de 800, of eigenlijk de 8000, beter of veel beter is dan mijn huidige 7000. Ik vind zelf dat het beeld van de 7000 redelijk is. Niet echt goed omdat ik het beeld erg groenig vind. Maar dat is weer een ander topic....

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream-to-Xtreme
DM800 vs PS3

................

Oneerlijk vergelijk;

Ja snap ik je kan een SONY niet vergelijken met een hobbyclubje, welke een 3 jaar oud (electuur) ontwerp ergens in een houten schuur, zittend op camping klapstoeltjes, met in de hoek een campinggaz pitje met sudderende braadworsten, in elkaar zitten te assembleren, Maar 400+ fu**ing EURO’S !!?

WAUW Factor 1op10;

DM800:
2

PS3:
9 (omdat ie geen satelliet tuner heeft, anders 10) !

en na 1,5 jaar is met de PS3 AUWWWW als de laser naar de kloten is en je 200 euro voor een nieuwe mag betalen omdat ie net uit de garantie is... :D

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen