tritium Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 hallo allemaal, ik heb een probleem met mn pc mount, ik heb hem gemount via cifs maar als ik nu ftp vanaf mn werk naar mn dreambox,en dan naar de gemounte map ga, kan ik mn computerbestanden keurig netjes zien. alleen als ik dan een bestand wil kopieeren van mn pc (thuis) naar mn werk, dan komt i er niet door en blijft de download balk staan, zonder vooruitgang. direkt downloaden van de bestanden op de harde schijf in de dreambox gaat wel. moet ik nog iets instellen ergens? en waar staan al die vinkjes eigenlijk voor bij de mountmanager (sync: atime: enz....) ik draai de laatste pli
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 en je ftp programma staat op passief ingesteld? misschien heeft men op het werk bepaalde poorten gesloten, weet je dat? chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
tritium Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 poorten zitten niet dicht lijkt me, omdat ik wel van de harde schijf in de dreambox kan downloaden.
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 't kan zijn dat ik je niet helemaal kan volgen omdat het niet zo eenduidig is waar je jezelf bevindt tijdens de handelingen die je wilt verrichten vanuit thuis van pc naar dm of van dm naar pc vanuit thuis van pc naar werk (intern extern) of van dm naar werk (intern extern) vanuit werk van pc naar werk (extern extern) of van dm naar werk (extern extern) ??? chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
tritium Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 wanaf mn werk via dreambox(thuis) naar computer(thuis)
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 dus heb je een poort geforward naar de ipdreambox? toch elke andere melding retour vanuit je PC ztaat dus achter de firewall en is niet zichtbaar, toch? zou mooi zijn als ik een intern ipnummer forward dat men daarmee volledig open zou zijn mbt de andere lan ipnummers. chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
tritium Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 ik heb de dreambox geforward, en ook poort 21 voor ftp, de dreambox is weer gemount aan de harde schijf in de computer(thuis). op deze manier dacht ik dus bij al mn bestanden te kunnen, echter kan ik de computer alleen zien, de inhoud ervan dus, kopieeren gaat niet. van de harde schijf in de dreambox werkt het wel goed. ik heb de dreambox natuurlijk voorzien van een wachtwoord, zodat niet iedereen in mijn systeem kan komen.
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 je wilt zeggen dat poort 21 externIP is geforward naar 21 IPdreambox intern en poort 21 externIP is geforward naar 21 IPPC intern. of begrijp ik je reactie niet goed? en/of welke login wordt dan gebruikt, anonymous / everyone of root chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
tritium Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 dreambox 192.168.1.103 naar pc 192.168.1.102 (allebij thuis) mount via cifs dreambox poort 21 geforward zodat ik vanaf buiten mijn netwerk er in kan komen met root/password ik ftp dan (vanaf mn werk) naar mn box waar ik dan al mn data zie inclusief de mount, alleen vanuit de mount(192.168.1.102) kan ik niet kopieren.
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 sorry was even de deur uit. je PC .102 heeft wellicht een standaard windows firewall (en eventueel een andere software firewall) die firewall van windows (aan of uit) beperkt elke uitgaand dataverkeer zonder uitzonderingen ingesteld) omdat het onduidelijk is wie van de twee .103 of .102 aangesproken wordt bij een ftp verbinding op poort 21 is het eigenlijk ook niet duidelijk welk account root/paswoord toegang heeft feitelijk moet je twee ftp verbindingen gelijktijdig aanmaken met liefst ook twee onafhankelijke poorten en accounts. pc .102 is extern (voorbeeld) poort 34879 geforward met intern 21 met pc account dm .103 is extern (voorbeeld) poort 45321 geforward met intern 21 met root account en dan nog is het toch griezelig omdat ftp niet secure is vsftp en/of ssh dropbear kan daar geloof ik meer veiligheid bieden maar je kunt ook enkel 1 openen naar buiten als het intern tussen PC en DM goed geregeld is, bijvoorbeeld doordat de dm een sambaserver draait die alles aan de pc (met accountgegevens) als netwerkdrive laat zien en per samba account read write toestaat. dat levert het volgende op, dat de hele dm inhoud via de pc kan worden beheert, omdat het een netwerkmapping is. kijk heel goed naar de soort verbinding en de veiligheid chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
tritium Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 192.168.1.102 (dreambox) is geforward naar buiten. de firewall van windows staat ook uit de mount van de dreambox naar mn pc thuis werkt. ik kan op de dreambox een mp3 of filmpje aanklikken en dan speelt hij m af ik heb nu geprobeerd vanuit mn pc 192.168.1.102 te ftp'en naar de dreambox 192.168.1.103, dit lukt, nu klik ik op de map die ik gemount heb van de pc 192.168.102, en probeer ik een bestand te openen, en hier gaat het mis. ik kan alles zien, maar openen en of kopieeren lukt niet. ps: samba staat aan
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 dat je intern middels ftp je dreambox kunt benaderen is evident dat kan ik ook (extern is echter volgens jou vraagstelling het probleem) maar terug naar openen van een bestand dat kan enkel als het proces/OS/gebruiker alle rechten heeft je laad (kopieert) de data immers in, door dubbelklik in het fysieke en virtuele geheugen op windows, om te verwerken via het proggie dat kan bij jou niet dus er is iets mis met de rechten van/voor gebruikers. is er een nieuwe gebruiker voor de cifs mount aangemaakt op de PC en heeft die al eens een aanmelding gedaan? chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
tritium Geplaatst: 13 december 2008 Auteur Geplaatst: 13 december 2008 extern geeft hetzelfde probleem als intern. ik heb een map gedeeld op mn windows pc genaamd "dell" ik heb in de dreambox de gedeelde map gemount. ik heb in windows de gedeelde map alle rechten gegeven. om nu een bestand extern binnen te halen via ftp lukt dat alleen met de data die op de harde schijf staat in de dreambox, klik ik op de gemounte map "dell" kan ik niks kopieeren/openen maar wel het hele bestandsysteem inzien. maar ook intern werkt het niet dus er is iets anders aan de hand de mount werkt dus eigenlijk maar 1 kant op, van pc naar dreambox, maar niet van pc naar dreambox en weer terug naar pc. ik hoop dat ik het nu een beetje duidelijker heb gemaakt, bedankt voor het meedenken in iedergeval
Tonskidutch Geplaatst: 13 december 2008 Geplaatst: 13 december 2008 ja meedenken probeer ik zeer zeker ook al om denkfouten en dus gepubliceerd gelul te voorkomen. Citaat: ik heb in windows de gedeelde map alle rechten gegeven. 't ligt een beetje aan wie welke mappen en bestanden aanmaakt en of er ook andere gebruikers soortgelijke rechten hebben in windows kun je namelijk met 't ntfs formaat rechten voor een gebruiker definieren. zoals ik al in een bijzin schreef, moet je om gelijke rechten en gebruikergroepen te kunnen hanteren, op linux en op windows dezelfde accounts aangemaakt worden opdat het tweerichtingen uit werkt. (jaren terug al mbt NSLU2 en mounten gemeld) bij mounten naar en op PC is het belangrijk dat workgroup maar ook user (gebruiker) bekend en vertrouwd is (dus minstens eenmaal aangemeld). de map op die dell, kan dus wel aangemaakt zijn met user1 en ook gezien worden door user2 maar niet worden gebruikt door user2. chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen