Funfreak Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Als ik tuner B op Astra 3 zenders laat zoeken, dan hoor ik een hoog (bijna piep) geluid en bij het overschakelen naar een volgende transponder een soort tjerpend/sissend geluid. Hij zoekt wel, maar ik vraag mij af of dit goed is. Ook op afstand is het goed hoorbaar. Tuner A is volledig stil.
Ron Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Zit er op tuner B fysiek een ander LNB of andere setup? Ron
nlrela Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Zit er op tuner B fysiek een ander LNB of andere setup? Inderdaad, want anders hoef je niet een tweede keer zenders te zoeken (in de configuratie opgeven, dat tuner A = tuner 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Funfreak Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Geplaatst: 14 december 2008 Ja, hangt aan een andere LNB (en schotel). Doe alles nu opnieuw en draai de kabels om. De schotel die eerder op tuner B zat zit nu op tuner A. Tijdens het zoeken is hij nu stil. Dat suggereert, dat er hardwarematig mogelijk iets niet helemaal 100% is? Tuner B doet het op de andere LNB wel iets beter, maar bij elke pakketwissel tijdens het zoeken hoor ik toch iets "sissen" alsof een soldeerverbinding niet helemaal goed is en wat "vonkt".
Funfreak Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Geplaatst: 14 december 2008 Bij 75% van de scan valt het beeld weg en hangt het apparaat zichzelf op.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Als iets vonkt, dan ruik je dat. Is het hoogspanning, dan ruik je ozon. Ik denk eerder dat er iets in de voeding mee-resoneerd op een hoge frequentie en dat hoor je. Waarschijnlijk exemplarisch. Als het niet hinderlijk is zou ik me er geen grote zorgen om maken.
Funfreak Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Geplaatst: 14 december 2008 Tuner B stuurt de diseqc (Spaun) ook niet aan, terwijl tuner A dat wel goed doet. Er is wel degelijk een hardware probleem.
bliksem Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 Origineel bericht van: Funfreak Tuner B stuurt de diseqc (Spaun) ook niet aan, terwijl tuner A dat wel goed doet. Er is wel degelijk een hardware probleem. is geen hardwere probleem maar soft er is al een beta versie die goed werk maar die pakt niet alle zenders, er wordt nog aan gewerkt Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Funfreak Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Geplaatst: 14 december 2008 Probleem is wel degelijk een hardwareprobleem, dat vond de dealer ook. Deze box gaat terug naar de importeur. Probleem is inmiddels opgelost en hoe! De dealer, die ik zelfs op zondag kon bellen stelde voor om het apparaat om te ruilen. Hij had er namelijk voor zichzelf ook eentje achter gehouden. Ik woon op 110 km van hem vandaan en hij is zojuist op zondagavond(!) het apparaat komen omruilen. Dat is Service met een hoofdletter S !!! Chapeaux voor dit bedrijf. (Jammer dat ik geen naam mag noemen, maar zulke bedrijven verdienen absoluut een pluim!) Ik ga nu de box naar eigen believen van software voorzien.
bliksem Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 er is ook een bug in de soft die de 2 turner niet goed aanstuurt (kom je nog wel achter) Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Funfreak Geplaatst: 15 december 2008 Auteur Geplaatst: 15 december 2008 @ bliksem Kun je wat meer info geven over die bug, hoe kom ik er achter? Op dit moment nog geen last van gehad met Gemini2 3.90 software.
Henksat Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 Origineel bericht van: bliksem er is ook een bug in de soft die de 2 turner niet goed aanstuurt (kom je nog wel achter) Jammer die "halve" suggestieve opmerkingen. Vertel liever wat je weet als je meer weet dan wij. Ik heb overigens op beide tuners nog geen problemen kunnen ondervinden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
bliksem Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 ben beta tester dus ik mag nog niets schrijven pas einde van de week mag ik me uitlaten over de bugs in de soft Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Henksat Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 Origineel bericht van: bliksem ben beta tester dus ik mag nog niets schrijven Het verdient respect dat je je daaraan houdt, chappoo. Maar is natuurlijk wel onzin nu de verkoop gestart is. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
bliksem Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 contract loop tot einde van de week Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen