Ga naar inhoud

interne harde schijf niet te formatteren

Aanbevolen berichten

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Omdat de externe harde schijf verbonden met een e-sata verbinding het heel vaak liet af weten met het opnemen heb ik vandaag een interne schijf geplaatst. De Dm ziet de schijf en geeft ook informatie over de capaciteit maar ik krijg hem niet geformatteerd. Iemand een idee?

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Ik maak gebruik van Gemini2 v3.9. Als ik formatteer via Blue Panel komt er veel informatie in beeld maar geen informatie waar ik iets mee kan. The "One moment please" blijft ook na enkele uren steeds in beeld.

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Moet dit via het menu/telnet? Formatteer ik dan op dat moment alleen de interne harde schijf of ben ik alles kwijt zoals Gemini2 v3.9?

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Wat wel opvalt ik zie wel de schijf via blue panel maar niet via system

Geplaatst:

Ja via telnet, vervolgens hdd aanvinken en format geven.

Je raakt alleen de gegevens van de hdd kwijt, in jou geval dus niets (was toch een nieuwe schijf?) De image gemini 3.9 zit in de flash en raak je dus niet kwijt.

yourlaur

Geplaatst:

Wanneer je eerst gemini 3.x er in zet en daarna de harde schijf inbouwt ziet de box de hardeschijf niet.

Wanneer je met de orginele software de schijf inbouwt ziet hij deze wel direct. Daarna de Gemini 3.x software er in zetten.Nu heb ik dit probleem niet en kan nu ook gewoon formateren etc.

Heb dit ook gehad met een dm 600 en ook met mijn 800. Met de 7020 heb ik hier geen last mee gehad.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Via telnet kom ik niet bij de harde schijf. Ik kan hem niet aanvinken blijft grijs.

Hugogertie ik begrijp het van gemini maar dan zou ik toch de schijf wel moeten zien via system?

Hoe verwijder is gemini zodat ik alsnog kan formatteren en ik vraag met af of DM dan wel de harde schijf kan formatteren.

Het blijft vreemd dat de blue panel wel alle informatie geeft over de interne harde schijf maar tijdens niet doorgaat met formatteren.

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Ik heb gem 3.9 opnieuw geïnstalleerd.

Daarna weer geprobeerd op te formatteren via de blue panel. Maar nu ook weer "wait a moment" (nu 1,5 uur verder) Er komt in beeld Voortgang extern commando en veel informatie maar het lukt niet om te formatteren.

Geplaatst:

heb je geprobeert met de orginele dream software of hij dan wel de harde schijf kan formateren ?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Gast Runnerstwo
Geplaatst:

Uiteindelijk gelukt. De interne harde disk eerst verwijderd daarna opgestart. Afgesloten en opnieuw aangesloten en met een nieuwe image werkt het nu. Bedankt.

Ik heb nu de oude externe harddisk via usb verbonden en alle bestanden zijn te benaderen. Nog wel een vraag kan ik met DCC ook bestanden die op de externe disk staan overzetten naar de interne disk?

Geplaatst:

Ik heb hier hetzelfde probleem met de DB 800. Ik ben een beginneling wat betreft dreamboxen wie kan mij uitleggen wat DCC is. De image is volgens mij origineel Enigma 2

Hoop iets te horen

LelyBob

Geplaatst:

DCC Dream Box Controlcenter, een programma om via je PC de dreambox te benaderen/configureren

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen