stingertje Geplaatst: 15 december 2008 Geplaatst: 15 december 2008 Heb al gezocht maar niks gevonden, waarschijnlijk de verkeerde keywords Situatie : Beneden, dreambox 7020 met draaibare schotel opstelling. Boven , dreambox 7020 met vaste schotel. beiden verbonden met intern netwerk. Is er een plugin die: (gerangschikt van super naar goed) - als ik boven zit, mijn dreambox beneden zou kunnen overnemen. Maw het beeld die ik beneden krijg, doorstuurt naar boven (zonder het te hercomprimeren) inclusief epg en andere stream info en de zenderlijst van beneden overneemt (soort van remote desktop maar dan dreambox style) - als ik boven zit gewoon het beeld van beneden kan zien (zonder te hercomprimeren) - als ik boven zit gewoon het beeld van beneden op welke manier ook te zien krijg (denk dat dat via de VLC plugin mogelijk moet zijn) Ik zou natuurlijk kunnen coax bijtrekken enzo, maar ik wil weten of er een pure oplossing via het netwerk voor is. Moest het nog niet bestaan denk ik wel dat dit een intressant projectje is en ik denk niet dat het technisch onmogelijk is. mvg Stingertje
mebo870 Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Al eens gedacht aan een videozender. The key to happiness. Stay away from idiots
stingertje Geplaatst: 16 december 2008 Auteur Geplaatst: 16 december 2008 Dit zou idd een mogelijkheid zijn voor deze opstelling, maar stel nu dat er nog eens 4 dreamboxen bijkomen in het huis. Zie het als het lezen van bestanden op een andere dreambox maar dan live.
Gast MiLo Geplaatst: 16 december 2008 Geplaatst: 16 december 2008 Eigenlijk technisch heel makkelijk. Enige probleem is het doorsturen van de 'remote' zenderlijst - daar is nog niks voor. Vanuit Python een m3u playlist maken van elk boeket en die dan met de mediaspeler/vlc op de andere box gebruiken is natuurlijk een optie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen