Ga naar inhoud


[DM800HD] Ik twijfel tussen een ipbox 9000 en DM800HD


Gast triplex

Aanbevolen berichten

ik zit te twijfelen tussen deze 2 boxen,heb altijd dreambox gehad maar lees ook goede recencies over de 9000,heb de 600 verkocht dus wil dit weekend nog een nieuwe box,wie trekt mij over de streep.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die discussie is zinloos.

De 9000 kun je niet vergelijken met een Dreambox 800 want dan vergelijk je een twin tuner met een single tuner.

Je zou eventueel een 900 kunnen vergelijken met een 800, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je met een 800 zeker een betere koop doet als het om het hele package van hardware + software gaat, maar je daarvoor ook meer betaald.

Ga je twin tuners vergelijken, moet je een 9000 al gaan "vergelijken" met een DM8000HD PVR DVD, maar dan is de DM8000HD PVR DVD toch wel superieur. Daarvoor betaal je dan ook +/- 350-400 euro meer!

Ik heb de DM800, DM8000 zelf en de IPbox 9000 uitgebreid getest, dus kan uit ervaring spreken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil de 8000 ook wel maar die is zo moeilijk leverbaar,en over de beeldkwaliteit lopen de meningen ook uiteen,heb een 46 inch panasonic en daar was de 600 wel redelijk op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoveel twijfelt en de dealer heeft beide op voorraad vraag dan of je ze beide mee naar huis mag nemen om een dagje te testen.

Je kunt het dan zien met je eigen ogen en is de keuze denk ik snel gemaakt

Mijn dealer heeft met zo'n dingen nooit moeite.

Mijn keuze viel destijds op de ip9000 Ook omdat dit een twin-tuner is en de 800HD niet

trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: triplex
wil de 8000 ook wel maar die is zo moeilijk leverbaar,en over de beeldkwaliteit lopen de meningen ook uiteen,heb een 46 inch panasonic en daar was de 600 wel redelijk op.

Ik heb zelf de dm8000 HD beta nu ca. 2 maanden met een 32 inch Sony Bravia en zowl op HD als SD een perfect beeld. Ik wil de dm8000 niet meer kwijt.

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb toch maar de dm800 gehaald vanmiddag,eerste indruk hd is perfect,sd kan naar mijn menig beter,heeft iemand een pana 46 inch met de dm800?of heeft iemand nog een idee hoe ik de sd kanalen kan verbeteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: triplex
heb toch maar de dm800 gehaald vanmiddag,eerste indruk hd is perfect,sd kan naar mijn menig beter,heeft iemand een pana 46 inch met de dm800?of heeft iemand nog een idee hoe ik de sd kanalen kan verbeteren?


Ik heb een DM8000 en een Pana 42 inch. De SD kanalen worden perfect of zelfs beter weergeven dan met mijn DM7025.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Als je bijvoorveeld naar deze persoon kijkt [ppaap]. Hij had altijd IPboxen en ging vreselijk te keer over Dreamboxen, maar heeft nu en DM7025 en een DM800HD gekocht.
Zo zie je maar hoe dingen kunnen lopen wink

Ron


Voor de handel
Link naar reactie
Delen op andere sites

ben de tv nog aan het inspelen,er staat nog maar 60 uur op,dus denk dat het alleen maar beter kan worden,heb nu 2 weken vakantie dus heb tijd genoeg om een filmpje op te zetten smile

 

 

Origineel bericht van: FeReNGi
Origineel bericht van: triplex
heb toch maar de dm800 gehaald vanmiddag,eerste indruk hd is perfect,sd kan naar mijn menig beter,heeft iemand een pana 46 inch met de dm800?of heeft iemand nog een idee hoe ik de sd kanalen kan verbeteren?

 

Ik heb een DM8000 en een Pana 42 inch. De SD kanalen worden perfect of zelfs beter weergeven dan met mijn DM7025.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Toxic[Q]

Goede tip inderdaad om de de-interlacer uit te schakelen.

Hier goed zichtbaar op een Pioneer 43cm plasma i.c.m. DM800 en SD channels.

Thx

 

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...