jamon Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Hallo, Heb net Pli-jade op mijn DM7000 gezet. Hoe maak ik nu een backup van mijn settings. Als ik onder systeeminstellingen/backup-herstel een backup probeer te maken naar de usb stick krijg ik bij iedere file de opmerking 'not back up' De usb stick is wel aanspreekbaar en ik heb hem ook nog eens geformateerd, Alvast bedankt Jamon
hemertje Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 voor settings gebruik je het makkelijkst "dreamboxedit" DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
maja Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Ik zal het even in het kort beschrijven: 1. Je maakt een map aan op jouw computer. Je geeft deze een naam bijv. Settings backup. 2. Je start het programma Dreamboxedit. In het programma klik je op ftp. Er verschijnt een nieuw scherm. Daar klik je op bladeren. Je zet daar de naam van de nieuw aangemaakte map neer "settings backup" 3 Je klikt op ontvang bestanden van dreambox. De backup verschijnt op het scherm. 4 Sluit het programma, klik op terug. Nu staat de backup op jouw computer Succes
jamon Geplaatst: 21 december 2008 Auteur Geplaatst: 21 december 2008 Bedankt voor de tip. Is het ook mogelijk een back up te maken op de usb stick. Ik gebruik de box nl ook op de camping zonder computer. Voor de duidelijkheid, ik wil een backup van alles zodat ik na een evt flash erase weer eenvoudig kan opstarten Jamon
iemand Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Gebruik FlashWizzardPro, en maak multiboot naar je USB-stick. Zet een kaal image in de flash (Alleen voor booten). Zet dan 1 of meerdere images op je USB. Je kunt zo'n geinstalleerd image in z'n geheel backup-pen. ideaal als er iets is misgegaan. Dan boot je ff vanuit flash en restored je image weer op USB. en binnen 15 min is alles weer voor elkaar. FWP kan dmv smartcopy de instellingen v/d flash overnemen in het image wat je in de usb-installeerd. Gelijk rotor-instelling ok en je gehele kanelenlijst. Wat wil je nog meer ;-) suc6 met experimenteren. gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen