Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet dat het niet een 'nieuw' issue is maar zo langzamerhand begin ik me behoorlijk te ergeren aan het ontbreken van EPG gegevens van CDNL.

Ik gebruik Pli en ik neem aan dat voor andere images het probleem niet anders is.

CDNL verstuurt wel informatie over de programmering (dus welke uitzending op welke tijd) maar geen gedetailleerde info (dus informatie over de film zelf).

In de webif is die informatie wel maar niet vanuit Enigma.

Met een druk op de 'info' knop op de AB staat er bij de details altijd 'geen informatie beschikbaar' en als je de op de rode knop van de AB drukt komt er iets meer info zoals:

20:30 - 23-30 Lord of the rings - FILM.

Voorheen (vroegah) waren er wel details in de EPG terug te vinden bij CDNL.

Is er een workaround (misschien mbv plugins) waarmee ik die info toch kan verzamelen?

Momenteel schakel ik naar mijn dm600c en vraag lees de EPG via de kabel.....

Geplaatst:

mauce, is dat op een niet dreambox anders dan?

ze hebben een waardeloos tijdschrift en ook waardeloze epg.

wat mij betreft kan voor dat geld wat we aan de abonnementen betalen best wel in 't juiste subforum geklaagd worden.

Al is dat al reeds gebeurd.

chiao

Homeless

Marina Kaye

Geplaatst:

daarom ben ik op e2 ook erg blij met de imdb plugin (in epg nog een keer op info drukken, imdb selecteren, en dan zie je de film gegevens)

Maar voor e1 is er momenteel geen werkende imdb plugin meer volgens mij.

Geplaatst:

Misschien kun je hier iets van maken...

Is voor BskyB en Skyitalia.

Misschien kun je het script wel aanpassen voor de Nederlandse zenders.

Werkt perfect op mijn DM7025

Ik hoor het wel, alvast bedankt.

e2_loadepg-044.tar.gz

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Geplaatst:

xmltv-import, je kunt een abonnement nemen op xmltv-eu-epg-data (oid) dan heb je bijna alle Nederlandse zenders een aantal dagen vooruit.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
xmltv-import, je kunt een abonnement nemen op xmltv-eu-epg-data (oid) dan heb je bijna alle Nederlandse zenders een aantal dagen vooruit.

Dat is een tool voor op windows geloof ik (dat gebruik ik niet) dus daar heb ik niks aan.
Is er geen tool/parser voor op linux dat hetzelfde kan?
Geplaatst:
Origineel bericht van: mauce

Dat is een tool voor op windows geloof ik (dat gebruik ik niet) dus daar heb ik niks aan.

xmltv komt uit de linux wereld. Ik gebruik zelf totaal geen windows :-) Met xmltv haal ik uit diverse bronnen epg data op en laat er een mooi overzichtje van maken die via een web server te bekijken is. De samengestelde epg-xml data is in principe geschikt om in enigma in te laden, met enigma1 kan dat ook, alleen in enigma2 ontbreekt nog een import-functie.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

xmltv komt uit de linux wereld. Ik gebruik zelf totaal geen windows :-) Met xmltv haal ik uit diverse bronnen epg data op en laat er een mooi overzichtje van maken die via een web server te bekijken is. De samengestelde epg-xml data is in principe geschikt om in enigma in te laden, met enigma1 kan dat ook, alleen in enigma2 ontbreekt nog een import-functie.

Alleen jammer dat niemand het echt voor elkaar heeft gekregen een meerdaagse goed werkende EPG op de Dream te krijgen.

het zou toch inderdaad moeten kunnen. crazy

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: petty
Pli werkt op het moment goed voor de dm8000. Ik gebruik deze image en kan dagen vooruit kijken.

Op de NL zenders? Knap hoor.

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Ik gebruik ook geen windhoos.
Is er voor die tool van jouw een abbo bij xmltv nodig?
Zo nee, zou je die tool ergens beschikbaar kunnen maken zodat anderen het ook kunnen gebruiken?

Maar toch blijft dit wel een workaround en geen echt oplossing.
Maar ja, liever iets dan niets.
Geplaatst:

Ik gebruik ook geen windhoos.
Is er voor die tool van jouw een abbo bij xmltv nodig?
Zo nee, zou je die tool ergens beschikbaar kunnen maken zodat anderen het ook kunnen gebruiken?

Maar toch blijft dit wel een workaround en geen echt oplossing.
Maar ja, liever iets dan niets.

Zie ik zo fout? Met Pli Jade voor de dm800/8000 kan ik meerder dagen vooruit programmeren. Dat is toch wat jullie willen?

Zeg nooit nooit

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen