Ron Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Petty, lees eens goed. Jij kan ook niet meer dan 2 dagen vooruit op het Nederlandse pakket omdat CanalDigitaal die data simpelweg niet uitzend. Ik vind die waardeloze CanalDigitaal EPG een bron van ergernis. Is het dan echt zo moeilijk om iets te maken dat vanuit een centrale website de EPG data kan downloaden in een voor enigma2 leesbaar formaat? De data op de website krijgen mag geen probleem zijn. Hoe wordt die EPG data in enigma2 opgebouwd? Ron
koekjedebij Geplaatst: 31 december 2008 Auteur Geplaatst: 31 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Petty, lees eens goed. Jij kan ook niet meer dan 2 dagen vooruit op het Nederlandse pakket omdat CanalDigitaal die data simpelweg niet uitzend. Ik vind die waardeloze CanalDigitaal EPG een bron van ergernis. Is het dan echt zo moeilijk om iets te maken dat vanuit een centrale website de EPG data kan downloaden in een voor enigma2 leesbaar formaat? De data op de website krijgen mag geen probleem zijn. Hoe wordt die EPG data in enigma2 opgebouwd? Ron Mijn vraag had eigenlijk betrekking op Enigma1 (misschien niet al te duidelijk vermeld). Ik wil de discussie dan ook graag tot enigma1 beperken voordat mijn initiele vraag/verzoek in de vergetelheid raakt.
Gertitombo Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: Toxic[Q ]Petty, lees eens goed. Jij kan ook niet meer dan 2 dagen vooruit op het Nederlandse pakket omdat CanalDigitaal die data simpelweg niet uitzend. Ik vind die waardeloze CanalDigitaal EPG een bron van ergernis. Is het dan echt zo moeilijk om iets te maken dat vanuit een centrale website de EPG data kan downloaden in een voor enigma2 leesbaar formaat? De data op de website krijgen mag geen probleem zijn. Hoe wordt die EPG data in enigma2 opgebouwd? Ron Mijn vraag had eigenlijk betrekking op Enigma1 (misschien niet al te duidelijk vermeld). Ik wil de discussie dan ook graag tot enigma1 beperken voordat mijn initiele vraag/verzoek in de vergetelheid raakt. Mauce, om mis verstanden te voorkomen kun je beter in jou onderwerk [all] veranderen in [enigma1]. Ik dacht dat het om beide enigma's ging. Happy new year
koekjedebij Geplaatst: 31 december 2008 Auteur Geplaatst: 31 december 2008 Origineel bericht van: Gertitombo Mauce, om mis verstanden te voorkomen kun je beter in jou onderwerk [all] veranderen in [enigma1]. Ik dacht dat het om beide enigma's ging. Happy new year Dat kan kan ik niet meer alleen een mod kan dat nog. Happy new year 2 u 2
petty Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 Alle hulde voor Pli, werkt inderdaad ook op de NL zenders. Zeg nooit nooit
Erik Slagter Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: Erik Slagter xmltv komt uit de linux wereld. Ik gebruik zelf totaal geen windows :-) Met xmltv haal ik uit diverse bronnen epg data op en laat er een mooi overzichtje van maken die via een web server te bekijken is. De samengestelde epg-xml data is in principe geschikt om in enigma in te laden, met enigma1 kan dat ook, alleen in enigma2 ontbreekt nog een import-functie. Ik gebruik ook geen windhoos. Is er voor die tool van jouw een abbo bij xmltv nodig? Zo nee, zou je die tool ergens beschikbaar kunnen maken zodat anderen het ook kunnen gebruiken? Maar toch blijft dit wel een workaround en geen echt oplossing. Maar ja, liever iets dan niets. Ja en nee. Ik gebruik meerdere xmltv sources: tv_grab_nl_C (gratis, google maar eens) voor de meeste NL zenders tv_grab_eu_epgdata (abbo bij epgdata) hogere kwaliteit epg voor een aantal NL zenders tv_grab_rt voor de engelse zenders Tot voor kort kon ik Discovery HD ook met tv_grab_nl_C ophalen, maar die is al een paar dagen leeg. Mocht die niet meer gaan werken, dan heb ik nog een eigen brouwsel voor het leegtrekken van de discovery website zelf. Dit kun je samenvoegen tot 1 xmltv file, die ik dan weer importeer in een php-website. Maar theoretisch zou je dat dus ook in enigma(2) moeten kunnen importeren, in enigma1 kan dat al. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Tonskidutch Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 denk dat er iets niet lekker loopt ben altijd fervente gebruiker geweest van Gemini op enigma1 dreamboxen maar heb dus ook de enigma2 Pli op de dm 800 gebruikt. heb toen altijd alle 5 dagen vooruit kunnen zien. echter sinds iets meer dan een week is het MHW EPG een dag now&next en dan weer volledig aanwezig heeft dat niet iets te maken met de laatste cvs als basis voor de images of die plugin in sommige images zoals gemeni betreffende epgrefresh? kan de vinger er niet achter krijgen of ik moet een oud image flashen. wie heeft ook zo'n vermoeden mbt het CVS chiao Homeless Marina Kaye
JBnl Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Als je de gegevens hebt gegrabt voor enigma1 gemini kun je die dan laten zien in de multi epg van gemini zelf of moet je een externe epg viewer gebruiken ? groeten,JBnl
JBnl Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Ik hou me wel aanbevolen als beta tester. Ik heb een dm7020 met Gemini 4.6 en CF en HDD. Hopelijk kan de data gewoon verwerkt worden in de multi epg van Gemini. groeten,JBnl
koekjedebij Geplaatst: 5 januari 2009 Auteur Geplaatst: 5 januari 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: Erik Slagter xmltv komt uit de linux wereld. Ik gebruik zelf totaal geen windows :-) Met xmltv haal ik uit diverse bronnen epg data op en laat er een mooi overzichtje van maken die via een web server te bekijken is. De samengestelde epg-xml data is in principe geschikt om in enigma in te laden, met enigma1 kan dat ook, alleen in enigma2 ontbreekt nog een import-functie. Ik gebruik ook geen windhoos. Is er voor die tool van jouw een abbo bij xmltv nodig? Zo nee, zou je die tool ergens beschikbaar kunnen maken zodat anderen het ook kunnen gebruiken? Maar toch blijft dit wel een workaround en geen echt oplossing. Maar ja, liever iets dan niets. Ja en nee. Ik gebruik meerdere xmltv sources: tv_grab_nl_C (gratis, google maar eens) voor de meeste NL zenders tv_grab_eu_epgdata (abbo bij epgdata) hogere kwaliteit epg voor een aantal NL zenders tv_grab_rt voor de engelse zenders Tot voor kort kon ik Discovery HD ook met tv_grab_nl_C ophalen, maar die is al een paar dagen leeg. Mocht die niet meer gaan werken, dan heb ik nog een eigen brouwsel voor het leegtrekken van de discovery website zelf. Dit kun je samenvoegen tot 1 xmltv file, die ik dan weer importeer in een php-website. Maar theoretisch zou je dat dus ook in enigma(2) moeten kunnen importeren, in enigma1 kan dat al. Misschien kun je de config zo aanpassen dat je het betaalde gedeelte eruit sloopt en de tool ergens beschikbaar maakt. Dan kan ik het ook uitproberen
Erik Slagter Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Het stelt geen **** voor en je zult ook wat config-werk moeten doen. Ik ga dus geen kant-en-klare scripts geven, maar ik wel vertellen hoe het moet. installeer om te beginnen xmltv, en dan met name de grabbers die erbij horen (tv_grab.*). De rest is, afgezien van een paar leuke tooltjes om streams te combineren, niet van belang. Je moet tv_grab_nl_C apart downloaden en installeren, google maar, e.e.a. is waarschijnlijk semi-legaal, aangezien men zonder toestemming diverse websites leegtrekt :-/ Alle grabbers moeten geconfigureerd worden met -config, je moet dan ook aangeven welke zenders je wilt hebben. Voor de NL zenders kun je (gratis) tv_grab_nl_C gebruiken, voor de engelse tv_grab_uk_rt (radiotimes, ook gratis). Uit de grabbers komen xml files (xmltv...) en die kun je met tv_cat samenvoegen tot EEN file. Deze xmltv file zou je in enigma1 direct moeten kunnen importeren, met enigma2 kan dat dus nog niet. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen