Ga naar inhoud

[DM7000] VLC Frontend en mp4 (wel geluid, geen video)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben al twee dagen aan het prutsen om mp4 files te kunnen streamen naar mijn DB. Lokaal op de laptop spelen alle bestanden netjes af met VLC0.8.1, streaming van overige formaten verloopt prima, behalve dus MP4.

Ondertussen moe van het doorlezen van alle fora en google output, dus hoop ik dat iemand hier hetzelfde probleem al heeft gehad.

De /var/tuxbox/config/vlc.xml bevat de volgende regel:

<setup name="File-Mode" ext="MP4" Videorate="2048" Videotranscode="1" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" ac3="0" />

Welke ik uit diverse voorbeeld configuraties heb gehaald. En de audio komt dus wel netjes over. Enige wat ik mij nog kan voorstellen, is omdat MP4 on the fly getranscode moet worden dat ik de Videocodec "mpgv" niet zou hebben (de lib is wel aanwezig binnen de vlc installatie). Of dat ik niet de goede codec heb gekozen om MP4 om te zetten?

Ik hoor graag jullie inzichten en ervaringen.

Groet!

Frank

Geplaatst:

dank je, zag het al. Twijfel nog tussen [ALL] of dus [DM7000].

Maar goed, idee is dat mp4 door vlc gere-encode wordt en dus als mpeg2 geloof ik naar de dm gestreamed wordt. Dat moet dus kunnen, en heeft weinig van doen met de DM7000.

Het gaat dus niet om de vraag of een DM7000 zelf MP4 bestanden kan laten zien, want dat kan die niet.

Frank

Geplaatst:

omdat er heel veel versies van VLC zijn heeft 't wellicht toch wat te doen met de dm7000 en 't image.

ik dacht te hebben gelezen dat er met0.84b goede resultaten bewerkstelligt worden.

chiao

Put Down That Weapon

Midnight Oil

Geplaatst:

Klopt, de 0.9.x versies schijnen i.i.g. niet goed te werken, en overal wordt vooral de 0.8.1 geadviseerd, en die gebruik ik dus ook (eigenlijk gaan bijna alle online handleidingen uit van die versie).

Geplaatst:

nog geen response, maar heeft iemand de streaming van MP4 naar een 7020/500/800 wel werkende met vlc frontend? En kun je wellicht aangeven wat je vlc.xml config vermeld en welke versie je van vlc gebruikt?

groet,

Frank

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen