Rasta 87 Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ik overweeg er een aan te schaffen, wat ik graag zou willen weten is of de hdmi aansluiting ook de tv source omschakelt als je de dreambox aanzet. Bij met scart aangesloten apparaten krijgt de tv een puls waardoor hij automatisch de juiste bron ingang kiest, dit is erg praktisch. Mijn samsung full HD tv heeft volgens de handleiding HDMI V1.3 wat dit ondersteunt. Bij wie werkt dit? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Urkel Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Behalve dat ik dit ook zou willen weten, heb 3x DM800 maar nog geen HD scherm, zou ik een additionele vraag willen stellen. Ipv automatisch omschakelen zou ik willen weten of je dit juist kan tegenhouden. Bv als een box gaat opnemen wil ik natuurlijk niet dat het scherm beeld gaat weergeven van deze box. Stel je dit in op de box of op het scherm? Urkie 3xDM800 1xVisiosat Bigsat met 2x Inverto quad lnb's en 2x Alps quad lnb's 1xEdubuntu server met 500GB voor o.a. de 3 DM's
Ron Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Nee, dat werkt niet omdat satellietontvangers niet over HDMI 1.3 beschikken. Ron
sjaac Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Is inderdaad jammer dat de dreambox 800 geen HDMI 1.3 ondersteund. Ik heb er zelf ook één staan en vindt dit echt een gemis, daar ik geregeld tussen diverse bronnen schakel. B.v.mijn pioneer DVD/HD recorder heeft wel HDMI 1.3. Zou toch voor de programmeurs van Dreambox ook mogelijk moeten zijn om dit voor elkaar te maken. Dreamboxen hebben zoveel mogelijkheden door hun Linux besturingssysteem dus waarom geen HDMI 1.3 Groeten Sjaac
Rasta 87 Geplaatst: 24 december 2008 Auteur Geplaatst: 24 december 2008 Is HDMI 1.3 dan hardwarematig of softwarematig aan te sturen? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
sjaac Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Ik weet het niet exact. Maar b.v. mijn pioneer HD/DVD recorder ondersteunde het in eerste instantie ook niet, maar na een firmware upgrade werkte het hier ook op.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen