Gast Eddy Chewingum Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Hallo, Heb mijn Dreambox 800 aangesloten op netwerk. Alle functies werken waaronder DCC en Dreambox Edit. Alleen kan ik hem in mijn netwerk vanop mijn PC niet zien. Ik heb SAMBA Server vanop de gemini server gëinstalleerd op de dreambox en de via de SAMBA.CFG de werkgroep aangepast maar kan hem toch nog steeds niet zien. Als ik //Dreambox typ kan ik dat wel. Waarschijnlijk zie ik iets stoms over het hoofd. Thx
satvet Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Denk het niet. Op de 7000 exact hetzelfde probleem met Samba, de ene image is de box wel te zien, met het andere niet. En dat met exact dezelfde configuratie (knip/plak). Waarschijnlijk heeft de 800 dezelfde Sambaversie en bijbehorende bug.
Tonskidutch Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Citaat: Als ik //Dreambox typ kan ik dat wel dat betekend dat je pc geen netbios over tcp heeft ingesteld. overigens toch kun je dan een duurzame mapping aanmaken (zoals je ook zelf al schreef) maar als je dat wilt zien opdoemen in je netwerkomgeving dien je die aanpassing te verrichten. (effe geen vista geleuter) chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Tonskidutch Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 om een mapping aan te maken die altijd bij opstarten vd PC wordt opgezocht: zie de 2 afbeeldingen hier beneden> chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Gast Eddy Chewingum Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch Citaat: Als ik //Dreambox typ kan ik dat wel dat betekend dat je pc geen netbios over tcp heeft ingesteld. overigens toch kun je dan een duurzame mapping aanmaken (zoals je ook zelf al schreef) maar als je dat wilt zien opdoemen in je netwerkomgeving dien je die aanpassing te verrichten. (effe geen vista geleuter) chiao Dank je wel voor de hulp. Draai weliswaar vista... Is dit dan dezelfde procedure? Heb zoal wat liggen zoeken in netwerkinstellingen in vista en vind niet onmiddellijk wat jij aanduid... Thx
Tonskidutch Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Tja ik kan je geen richting geven onder Vista (daar zal ik strakkies ook aan moeten wennen) maar de netwerk adapter is gegarandeerd ook te configureren met netbios over TCP waarvoor heeft Vista een help / zoek functie? vraag het Bill Gates chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen