Funfreak Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 De harde schijf uit mijn DM7020s heb ik in een USB behuizing geplaatst. Nu wil ik de opnamen overzetten naar de interne harde schijf van de DM8000s. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik weet niet hoe ik via bijv. FTP op de interne harde schijf van de DM8000s kom. Als ik dat weet, kan ik ze zo overzetten. Wie kan mij verder helpen?
iasmos Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 hoi gewoon met de ftp alles kan zo als gevend ben
Funfreak Geplaatst: 24 december 2008 Auteur Geplaatst: 24 december 2008 Wat is het pad dan waar de films moeten staan? Deze? /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0 Ik heb hem inmiddels gevonden, hartelijk dank. /media/hdd/movie
Funfreak Geplaatst: 24 december 2008 Auteur Geplaatst: 24 december 2008 Toch nog een probleempje: Windows XP herkent de USB harde schijf niet (ander formaat, omdat hij uit een Dreambox komt). Hoe krijg ik het voor elkaar dat Windows XP de USB schijf wel ziet?
Philips Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 De harde schijf uit je DM7020s terug plaatsen en dan de bestanden via ftp overzetten. Windows herkent de format nu niet van de schijf in de usb behuizing. Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
Funfreak Geplaatst: 24 december 2008 Auteur Geplaatst: 24 december 2008 Dat idee had ik al, zit dus niets anders op. De DM7020s is verkocht, maar dan trek ik 2e Kerstdag mijn Dream 7025s maar open om de bestanden te kopieren. Dank voor de info.
Lutz Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 Je kan proberen deze driver op je Windows computer te installeren: http://www.fs-driver.org/ Dan kan je ext2 of ext3 bestanden van de USB schijf lezen en kopieëren. Er zijn ook nog andere drivers, die hetzelfde doen. Google naar ext2 support Windows Wees gewaarschuwd, gegevens lezen en naar een ander harde schijf kopieeren kan iedereen, schrijven zal ik niet vertrouwen. Succes, ....Lutz De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Lutz Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 Origineel bericht van: Funfreak Toch nog een probleempje: Windows XP herkent de USB harde schijf niet (ander formaat, omdat hij uit een Dreambox komt). Hoe krijg ik het voor elkaar dat Windows XP de USB schijf wel ziet? Ben je zeker dat Windows de schijf niet ziet of is het misschien zo dat Windows de schijf wel ziet maar niet kan lezen? De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Bolliebol Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Waarom gebruik je niet even een Linux live cd (bv. Ubuntu) Kan je, zonder linux te installeren op je windows PC, de externe harde schijf benaderen en even naar je dreambox ftp-en. Werkt erg makkelijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen