BB2000 Geplaatst: 24 december 2008 Delen Geplaatst: 24 december 2008 Allen, Er is een nieuw image uit van PB-Enigma voor de DBOX-II Heb hem zelf nog niet kunnen testen maar zal dat één dezer dagen zeker doen. Mocht iemand anders er reeds mee draaien dan horen we dit uiteraard graag. Changelog: Die DBox2 ist nur schon viel länger dabei, darum ist dort die Versionnummer höher Alle Images sind bis auf Unterschiede in den Treibern oder durch (mögliche) hardwareunterschiede bedingt, identisch. Generell ist das v3/v7 kein Update auf v2/v6, sondern ein fast komplett neues Image. Daher auch die lange Entwicklungszeit Alles was ihr von den alten Images kennt oder schätzt ist weiterhin vorhanden. Nur liegen die Menü's teilweise an anderer Stelle Wir beginnen untypisch mit einer Danksagung: Danke an Dr.Best und sein Team! Das Merlin-CVS ist fester Bestandteil der neuen Images geworden. Merlin-CVS und Merlin-Originalimages gibt es hier: http://www.dreambox-tools.info Von Merlin wird ab jetzt oft die Rede sein. Viele Funktionen basieren auf dem Merlin So, jetzt das wichtigste zuerst! Das Image ist zu 100% abwärtskompatibel! Es ist sogar "switchbar". Wer z.B. eine DBox2 mit MMC oder eine IP-Box mit USB/DOM und ausgelagerten var hat, kann das neue Image bedenkenlos flashen und auch wieder zurück. Was incompatibel verändert wurde, wurde so realisiert das ein Zurück möglich ist Ihr werdet einge gewohnte Menü-Punkte nicht mehr finden! Aber keine Sorge, sie sind da! Die Doku hängt leider extrem hinterher, wir werden wohl eine neue schreiben müssen. Zunächst, schaut in das Menü. Es wurde aufgeräumt und sollte zum Großteil wie gewohnt aussehen. Im PB-Menü hat sich jedoch einiges getan. Auch im Panel unter der blauen Taste hat sich viel getan Dort findet sich jetzt das PB-Expertenmenü und darin die Merlinverwaltung Was sollen wir zu Merlin sagen? Permanentes Time-Shift var-Verwaltung swap-Verwaltung jede Menge spezifischer Einstellungen wie ein ZAP-OSD HDD-Verwaltung Filmverwaltung Spezielle Timerverwaltungen Eine Verwaltung für den var-Bereich, ähnlich unserer Auslagerungen Partnerbox-Verwaltung (eine Box verwaltet das EPG von anderen Boxen, Dream auf DBox2 oder IP und umgekehrt möglich!) und das sind nur ein paar Highlights IP-Box Spezial: Multi-Boot von Images auf USB oder anderen Medien wenn PB im Flash ist! Bron: Enigma Board Zie voor 1X en 2X images de bijlage, images afkomstig direct van board maar, zoals aangegeven nog niet zelf getest. Cable rules, only for fools... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Linux 4 TV Geplaatst: 29 december 2008 Delen Geplaatst: 29 december 2008 Heb dit image geflasht; werkt perfect! Het enige probleem dat ik heb is dat de box langzaam loopt en het beeld stottert bij het opnemen op de HDD. Kan dat liggen aan dat (wellicht?) timeshifting standaard aan staat? Dat begrijp ik uit vorige post? Kan ik dit ergens uitschakelen? op het Merlin-forum kan ik het niet vinden... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BB2000 Geplaatst: 30 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2008 heb je het image zoals ik die hier op het board had gepost geinstalleerd? Er is namelijk al een derde revisie van dit image (Relase datum 27-12-2008) uitgebracht met daarin de nodige verbeteringen Cable rules, only for fools... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Linux 4 TV Geplaatst: 30 december 2008 Delen Geplaatst: 30 december 2008 Ik heb de versie 7.01 van 27 dec, 10.38... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bert_nl Geplaatst: 1 januari 2009 Delen Geplaatst: 1 januari 2009 Ik heb ook dit image erop gezet, functioneert goed op één ding na. Dat is de volume regeling, deze krijg ik niet aan de praat. De volume balk zie je op en neer gaan als je op de afstandsbediening de + of de - drukt maar het volume blijft op 1 niveau. Heeft iemand een idee wat er fout is? Ik heb een nokia dbox2. Gr, Bert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goldfinger Geplaatst: 1 januari 2009 Delen Geplaatst: 1 januari 2009 Ja hoor je hebt de scart kabel op de verkeerde ingang plug hem maar in de andere dan zal hij werken Onderste is voor tv Bovenste is voor video Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuupje_nl Geplaatst: 1 januari 2009 Delen Geplaatst: 1 januari 2009 Ik krijg wel CCCam aan de gang maar niet MGCAMD? Ik heb MGCAMD 1.31 gedownload + de mg_cfg. EMUCFG aangepast naar MGCAMD en mijn newcamd.list gezet in /var/keys en de cam herstart....echter geen beeld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bert_nl Geplaatst: 1 januari 2009 Delen Geplaatst: 1 januari 2009 Origineel bericht van: goldfinger Ja hoor je hebt de scart kabel op de verkeerde ingang plug hem maar in de andere dan zal hij werken Onderste is voor tv Bovenste is voor video Dat was het!!! zie je maar weer wat weinig slaap met je doet. Bedankt voor het wakker maken, Bert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BB2000 Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2009 @tuupje MGCAMD 1.31 draait hier als een trein EMUCFG zit niet meer in het v7 image en gaat niet werken Je moet dit in camd aanpassen. /var/tuxbox/config Hier moet newcs ook kenbaar maken.. Cable rules, only for fools... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BB2000 Geplaatst: 2 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2009 @Linux 4 TV Er is inmiddels weer een nieuwe versie van het image uit, de 31-12 release Krijg overigens het idee dat dat jou probleem niet oplost.. Hoeveel ruimte heb jij nog, zit je box bijna vol? Cable rules, only for fools... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Linux 4 TV Geplaatst: 2 januari 2009 Delen Geplaatst: 2 januari 2009 Origineel bericht van: BB2000 @Linux 4 TV Hoeveel ruimte heb jij nog, zit je box bijna vol? Ehm, hoe/waar zie ik dat? Ik heb verder niks extra's geïnstalleerd en het is een 32 MB box. Alleen PB-image, CCcam erop gezet en juiste cccam.cfg erin. De schijf is steeds opnieuw geformatteerd en heeft dus 80 GB vrije schijfruimte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuupje_nl Geplaatst: 2 januari 2009 Delen Geplaatst: 2 januari 2009 Waat moet ik dan exact de newcamd.list file neerzetten? Als ik deze in /var/keys of /var/tuxbox/config/newcamd plaats krijg ik geen verbinding? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goldfinger Geplaatst: 2 januari 2009 Delen Geplaatst: 2 januari 2009 Lees de gebruiksaanwijzing eens van de image Deze is bijna hetzelfde als voor de dreambox Als je extra geheugen heb in de dbox2 kun je gewoon (met uitzondering van een paar dingen) het zelfde als in de dreambox Ik heb hier een sagem en nokia dbox2 en tot nu toe doen zij het zelfde als de dreambox en lopen prima Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuupje_nl Geplaatst: 2 januari 2009 Delen Geplaatst: 2 januari 2009 Ik heb de fout inmiddels gevonden. In de mg_cfg in /var/keys stond network op 0 waardoor er geen verbinding gemaakt kon worden naar mijn kaart. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Slingeraap Geplaatst: 6 januari 2009 Delen Geplaatst: 6 januari 2009 Ik krijg bij het overschakelen steeds een melding cannot decode the channel in deze nieuwe image, dit was altijd uit te schakelen in expert settings (hide error messages) kan deze optie niet meer vinden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen