Ga naar inhoud


[DM7025+] Films overzetten van harde schijf naar DVD


Lutz

Aanbevolen berichten

Al een tijdje zoek ik een makkelijke manier om de films op de harde schijf op DVD te branden.

 

Ik heb eerst de films van de dreambox via het netwerk naar een XP computer gekopieëerd, vervolgens met Nero 7 het begin en het einde weggeknipt en de rest op DVD gebrand.

 

Dat werkt soms wel, soms crasht Nero. Ik ben niet achtergekomen wanneer het wel en wanneer het niet werkt.

 

Ten tweede heb ik VideoTransformer Pro geprobeerd, maar volgens de ontwikkelaar is het programma niet voor TS bronnen gemaakt.

 

Ik moet wel toegeven, dat het werkt, maar volgens mij raak ik teveel beeldkwaliteit kwijt.

 

Ten derde heb ik deze link gevonden:

 

http://www.oozoon.de/guide.html

 

Ik heb het nog niet gebruikt, maar het lijkt de overkil te zijn.

Had ik een programma, wat zonder kwaliteitsverlies mijn transport stream in MPEG (video met geluid) kon konverteren dan zou ik heel goed of met Nero, of met VideoTransformer verder kunnen.

 

Hoe doen jullie dat?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik doe het als volgt , rip de TS file naar de pc.

Dan gebruik ik Video Redo Tv suite, om de ongewenste stukken eraf te halen.

Je kan hier kiezen opslaan als TS of mpeg file.

En geloof me dat gaat razendsnel.

 

Daarna de file inladen en branden naar DVD met ConvertXtoDVD 3.

ConvertXtoDVD 3 geeft een prachtig resultaat, zoals het aanmaken van een menu volledig naar je eigen smaak, de film wordt zelfs in hoofstukken verdeeld.

ConvertXtoDVD 3 laat je verder nog toe om srt ondertittels mee op te nemen.

Wil je meer info, ga dan eens naar het forum van film-torrents, daar staat alles piekfijn uitgelegd.

http://www.film-torrents.nl/forum/index.php

ps, zorg wel dat de K_lite codecs zijn geinstaleerd op de pc.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de verschillende optie's bekeken, maar nog niet het goede programma kunnen vinden. Ik zit met een ts bestand 10,3GB groot en omvattend 3 films. ConvertXtoDVD wil alles in een keer converteren met kwaliteitsverlies.VideoReDo heeft ook problemen met zo een groot bestand.

 

Is er ergens een TS splitter, waarbij ik tussen tijdpunt A en tijdpunt B iets eruit kan knippen?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast beamviewer

Aangezien ik met Apple werk zal genoemde programmatuur niet werken.

Wat ik nu wel doe is via FileZilla het .ts bestand naar mijn pc overzetten. Dit bestand kan ik via de exporting wizard van VLC omzetten in verschillende formaten. Welke encapsulation of compressie ik moet kiezen is mij niet duidelijk, om het in een video editor zoals iMovie, Final cut express te bewerken en naar DVD te branden.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: beamviewer
Aangezien ik met Apple werk zal genoemde programmatuur niet werken. Iemand een idee?


Er is toch ook een Java Runtime Environment voor MacOS? Dan zal ProjectX daaronder werken, en kun je MPEG2 bestanden van je .ts bestanden maken

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast beamviewer

Ok dat is helder ...

Voor Apple gebruikers heb ik nog een andere oplossing. Gebruik de applicatie Handbrake (gratis) en zet het .ts bestand om naar een MP4 file. Klik vervolgens op dit bestand en het zal door ITunes geinventariseerd worden (dit is nodig anders kun je met iDVD de film niet selecteren). Open nu iDVD en je kunt via het tabblad Media het MP4 bestand aan het iDVD project toevoegen. Vervolgens kun je een DVD branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast beamviewer

Ik merk dat het maken van DVD bestanden en het branden heel erg veel tijd kost.

Een simpelere manier om video vanuit de Dreambox harddisk op DVD te krijgen is, er een externe DVD recorder aan te koppelen en het afspelen op de Dreambox en opnemen op de DVD recorder gelijktijdig te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...