Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou graag mijn DM800 willen monitoren qua IP-verkeer, echter de tools die ik wil gebruiken benodigen een SNMP service aan de kant van de Dreambox. Net geprobeerd Iperf te installeren en starten, echter dat werkt in ieder geval niet op basis van de Enigma2.

Heeft hier iemand een tip of dit werkend te krijgen is en indien niet, zijn er dan andere methodes om het netwerkverkeer (in/out) voor E1 en E2 exact te kunnen analyseren ?

Alvast bedankt.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst:

Commando "netstat" weet al heel veel over in- en uitgaande verbindingen.

Je zou ook een PC met ethereal aan dezelfde lijn kunnen hangen en kijken wat er langs komt, als je dat precies wil weten.

Waar gaat het je eigenlijk om? SNMP wordt meestal gebruikt voor routers enzo, niet voor endpoints zoals de dreambox.

Geplaatst:

Het gaat om het in en uitgaande verkeer van de dreambox (mn CCcam) te kunnen analyseren op het interne netwerk. Net even de download gedaan en aan het lezen geslagen..... Python lijkt misschien eenvoudig whistle:D

Zal ook je andere advies een bestuderen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen