MySat Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 Zowel op ttyUSB0 als ttyUSB1 zit een smargo reader. Via CCcam 2.0.11 krijg ik cardinfo op USB0 maar niet op USB1. Gebruik geen Server oid slechts alleen de cam. In CCcam.cfg (Pli Jade) staat: # SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+ SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+ # Vraag... Hoe komt het dat ik geen 2 verschillende kaarten zie terwijl ze goed in de Smargo zitten (1-tje doet het wel ;-) ) Ik zie wel dat ze allebei herkent worden als /dev/ttyUSB0 /dev/ttyUSB1 Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Gast ozzo Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Verplaatst op verzoek van Topicstarter van Common Interfaces naar het Dreambox forum.
M_Z Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 HIER staat het antwoord om je probleem op te lossen. Code: SERIAL READER : /dev/usb/tts/0 smartreader+ Vreemd hé, dat je via DMESG ziet dat de reader herkend wordt als /dev/ttyUSB0 en dat in de config toch /dev/usb/tts/0 moet staan. M_Z
Gast pieterg Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Origineel bericht van: M_Z Vreemd hé, dat je via DMESG ziet dat de reader herkend wordt als /dev/ttyUSB0 en dat in de config toch /dev/usb/tts/0 moet staan. Dat is de 'schuld' van devfs, wat een non-standaard manier van devicenode naamgeving gebruikt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen