Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

De MKV speel prima op de PC (met diverse spelers)

 

MediaInfo geeft het volgende:

 

Volledige naam : D:\Video\Series\The Legend of the Seeker\Legend.of.the.Seeker.S01E22.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

Formaat : Matroska

Bestandsgrootte : 1,09 GiB

Duur : 42mn 47s

Totale bitrate : 3 654 Kbps

 

 

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Werkt hier ook niet (firmware 0.9.2163). Het beeld bleef een hele tijd zwart en ik heb de ontvanger zelfs moeten herstarten.

 

Ik volg de serie The Office US, ook in mkv formaat, ook van dimension. Deze werken prima.

 

Edit: media info van deze bestanden

 

The.Office.US.S05E26.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

 

Format : Matroska

File size : 559 MiB

Duration : 20mn 59s

Overall bit rate : 3 723 Kbps

 

Video

ID : 1

Format : AVC

Format/Info : Advanced Video Codec

Format profile : High@L4.1

Format settings, CABAC : Yes

Format settings, ReFrames : 5 frames

Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1

Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC

Duration : 20mn 58s

Bit rate : 3 265 Kbps

Nominal bit rate : 3 335 Kbps

Width : 1 280 pixels

Height : 720 pixels

Display aspect ratio : 16/9

Frame rate : 23.976 fps

Resolution : 24 bits

Colorimetry : 4:2:0

Scan type : Progressive

Bits/(Pixel*Frame) : 0.148

Stream size : 490 MiB (88%)

Audio

ID : 2

Format : AC-3

Format/Info : Audio Coding 3

Codec ID : A_AC3

Duration : 20mn 59s

Bit rate mode : Constant

Bit rate : 384 Kbps

Channel(s) : 2 channels

Channel positions : L R

Sampling rate : 48.0 KHz

Stream size : 57.7 MiB (10%)

 

Deze bestanden werken dus prima, misschien kun je een draadje starten op azboxworld.com of azbox.to. Daar lezen de developers mee.

 

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rinlin
Ik hoop ook dat je een switch ebruikt, en geen hub. Met een switch kunnen 2 apparaten met maximale snelheid met elkaar communiceren.

Toch wel nuanceren: een switch of hub zal geen enkel verschil maken. In praktijk haalt een azbox met moeite 10 a 20 Mbit over zijn netwerkinterface, afhankelijk van de belasting. Bij thuisgebruikers is dit dan ook de beperkende factor en niet het netwerk. De mkv die hierboven vermeld staat heeft maar 4 a 5 Mbit nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een CCcaminfo plugin gevonden voor de AZbox. Helaas werkt deze niet op mijn AZbox met firmware 2163, schijnbaar wel met firmware 2032.

 

Ik heb hem dus niet (succesvol) kunnen testen, gebruik op eigen risico.

 

Er zitten twee bestanden in de tar file in de bijlage, CCcaminfo.plugin en plugins.lst. Deze moet je in /tmp op de AZbox zetten. Daarna kun je vanuit het plugin menu met de rode knop de plugin installeren (en weer verwijderen).

CCcaminfo_plugin.tar

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Origineel bericht van: rinlin
Ik hoop ook dat je een switch ebruikt, en geen hub. Met een switch kunnen 2 apparaten met maximale snelheid met elkaar communiceren.

Toch wel nuanceren: een switch of hub zal geen enkel verschil maken. In praktijk haalt een azbox met moeite 10 a 20 Mbit over zijn netwerkinterface, afhankelijk van de belasting. Bij thuisgebruikers is dit dan ook de beperkende factor en niet het netwerk. De mkv die hierboven vermeld staat heeft maar 4 a 5 Mbit nodig.


Dat zal zeker kloppen, maar bij een hub moet je alle netwerk activiteit van alle systemen bij elkaar optellen. Als er een PC staat te downloaden van Usenet op Chello met 120 Mb/s, dan zal er bij een hub van het streamen naar de AZbox weinig overblijven... Met een switch telt alleen het verkeer tussen 2 poorten. Dat helpt dan dus wel.

Rinus

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rinlin

Dat zal zeker kloppen, maar bij een hub moet je alle netwerk activiteit van alle systemen bij elkaar optellen. Als er een PC staat te downloaden van Usenet op Chello met 120 Mb/s, dan zal er bij een hub van het streamen naar de AZbox weinig overblijven... Met een switch telt alleen het verkeer tussen 2 poorten. Dat helpt dan dus wel.

Als uw UPC aan 120Mbit aan het downloaden is op een 100Mbit hub zal je maar max 100MBit hebben. Als je over uw hub naar je azbox begint te streamen, dan zal je upc ongeveer 80 worden en je azbox zal er 20 krijgen (door beperking azbox, anders 50/50). Meer dan snel genoeg dus en kan niet de oorzaak zijn van eventuele problemen van het niet willen afspelen van een mkv. Om problemen te krijgen zou je op een 8 poort hub op alle poorten massa's verkeer in het netwerk moeten blazen. En dan nog. De meeste hubs zijn nu zelfs al gigabit. Van uw switch is de snelheid trouwens afhankelijk van de backplane. Bij homestuff is dat in praktijk niet meer dan de poortsnelheid waardoor je dezelfde snelheden haalt als uw hub.

Origineel bericht van: "dutchmatrix"
Voeg deze toe aan je EMU\plugins.conf
en aan je EMU\OpenXCAS\addons.conf

Bij mij vind ik in /EMU gaan plugins.conf hoor. Staat die niet ergens anders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...