likus Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Ik snap wat je bedoelt en ben het er wel mee eens. De multi-EPG in de Enigma 1 (rode knop) was wel prettig, en die knop gebruikte ik een stuk meer als de opnameknoppen in de huidige situatie. In Enigma 2 zijn de kleurknoppen echter al aan een andere functie toegewezen, maar als Timeshift en Recording nu onder 1 knop kwamen zou dit wellicht kunnen. Dus druk op de knop, kiezen voor timeshift of opname, desnoods in een aantal mogelijke varianten. Dan zou d'r weer een knop vrij komen voor de multi-EPG... DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
hemertje Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 wanneer je de laatste PLi gebruikt kun je de Info knop ff ingedrukt houden, de krijgt dan de opties - Graphical multi EPG - single service EPG DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Ron Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Dat werk bij iedere (mij bekende) image op die wijze. Ron
arnoldl Geplaatst: 31 december 2008 Auteur Geplaatst: 31 december 2008 Origineel bericht van: hemertje - Graphical multi EPG ja die gebruik ik. die is op zich wel aardig... maar als ik er dan echt geen manier om direct naar morgen 20.00 te springen ipv maar scrollen en scrollen... ik ging er geheel van uit dat ik iets verkeerd deed of iedereen een andere epg gebruikte... moet zeggen dat enigma2 tot nu toe erg tegenvalt...overweg serieus om mn 7000 weer terug te zetten en de 8000 te annuleren. maar we kijken het nog ff aan....
Ron Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Dus als op jouw nieuwe auto de ruitenwisser en de verwarming anders werken, koop je ook je oude auto weer terug? Enigma 2 is anders, maar op bijna alle vlakken beter. Heb je nu al een keer de normale multiEPG bekeken? Info toets en dan blauw! Ron
Neptunus Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Eigenlijk vind ik de vorm waarin de EPG wordt gepresenteerd niet eens zo belangrijk, ik hecht meer waarde aan een betrouwbare EPG en liever ook nog eens circa 5 dagen zoals ik die op de Topfield had. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
arnoldl Geplaatst: 31 december 2008 Auteur Geplaatst: 31 december 2008 nee nee nee ron , dat gaat bij mij echt niet op.. ik vind verandering helemaal niet erg en loop graag voorop met veranderingen (vrouwtje wordt er gek van maar ok) maar sorry , de enige voordelen tov 1 die ik zie zijn : - python, dus makkelijker zelf aanpassingen maken/plugins maken - multi tuner support (lekker boeiend op een 800 :-) - zit mischien technisch beter in elkaar, maar daar koop je niks voor verder vind ik hem gewoon slechter werken..tuurlijk zullen er nog bugs uitgehaald moeten worden.. maar dacht een al jaren spelend os te "kopen" wat zich al heeft bewezen op de 7025. maar dan heb ik toch nogwel wat bug--en mis gewoon dingen die ik dagelijks gebruikte op mn 7000 zoals de epg. en de snelheid vind ik ergernis nummer 1.. we zijn 6 jaar verder in techniek en tov de 7000 is de 800 zo traag als dikke stront door een vergiet!! opstarten ok we hebben standby, maar gewoon de feel als je door de menu's of zenderlijst heen bladert.. was ik dan verwend met mn dm7000...ja eerlijk als er enigma1 machine zou komen met hdtv en multi tuner zou ik zoals het nu is direct over zijn..en het gevoel hebben erop vooruit gegaan te zijn. nogmaals ik blijf het nog even aanzien en proberen...maar mijn eerste gevoel is gewoon negatief.... grtx , arnold
theparasol Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Wat ik me al die tijd al af zit te vragen: welke image staat er dan bij je in: standaard dream, pli, ronaldd, gemini, ...? Heb draadje al een paar keer doorgelezen maar lees het nergens
hemertje Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat werk bij iedere (mij bekende) image op die wijze. Ron - Graphical multi EPG: Nee, hebben we namelijk onlangs in PLi Jade2 ingebakken - single service EPG: Ja, is standaard Enigma2 repositorie DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Ron Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 Wat zeg je nou? Graphical multi EPG zit al maanden in iedere originele enigma2 image. Ron
hemertje Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Wat zeg je nou? Graphical multi EPG zit al maanden in iedere originele enigma2 image. Ron maar volgens mij niet onder de info knop kan het ook mis hebben DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Ron Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 Dat zit sinds enige tijd ook in alle originele images. Ron
hemertje Geplaatst: 1 januari 2009 Geplaatst: 1 januari 2009 dan heb ik dat gemist in de logs DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Ron Geplaatst: 2 januari 2009 Geplaatst: 2 januari 2009 Zo zie je maar dat we allemaal niet alleswetend kunnen zijn Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen