Ron Geplaatst: 3 januari 2009 Geplaatst: 3 januari 2009 Maak je er een IPK package van? Super dat er eindelijk iemand eens wat moeite in steekt. Ik kan het zelf niet, anders zou ik zeker zelf al eens gekeken hebben. Ron
arnoldl Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 haha , heb juist bij de install insturcties geschreven : Code: ---- sorry voor de tar als ik wist hoe een ipkg te maken had ik het gedaan :-) als ik de tijd kan vinden ga ik ff kijken hoe een ipkg te maken. :-)
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ok, maar ben je al op het punt van delen? Ik zou het graag eens proberen. Ron
oudeis Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Even een aanvulling, om de verwachtingen reeel te maken: de plugin waar arnoldl mee bezig is werkt niet op alle Enigma2 varianten, alleen op PLi. Het is in essentie de plugin waar ik een tijdje geleden mee ben begonnen, met wat fixes voor de tvgids.nl parser (en hopelijk ook de radiotimes fix die ik afgelopen week heb gemaakt). Hij werkt in ieder geval op Jade, en ik neem aan ook op Jade2, tenzij de import code hierin niet is meegenomen. Zelf zit ik nog op Jade. - Ruud
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Helaas, ik draai ronaldd. Jammer dat Pli geen sources deelt want overstappen op Pli zie ik niet zitten. Ron
Harley Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Aha, kan ik stoppen met zoeken. Draai gemini4 op het moment. VU+ Duo2 - PrismCube
oudeis Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Nou, deze source zullen ze toch moeten delen, die komt namelijk van mij (onder GPL). Als ze het niet vrijgeven kan ik nog eens zoeken of ik de code hier nog ergens vind, dan hang ik hem hier nog ergens aan een post. - Ruud PS. Gevonden in de PM archieven Dit zou de versie moeten zijn zoals die in Pli is meegegaan. enigma2-importevent.patch.txt
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Heel graag. Misschen kan ronaldd er iets mee. Ron
Gast pieterg Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Jammer dat Pli geen sources deelt Hier wil ik nog wel ff kort op reageren, niet om een discussie aan te zwengelen, maar om een kleine nuance aan te geven. Dat PLi geen sources deelt is erg kort door de bocht, en ik neem maar aan dat deze opmerking uit onwetendheid voortkomt. We pushen ontzettend veel oe en e2 commits en patches upstream, ik durf te stellen vele malen meer dan welk ander team ook. Dit omdat het onze overtuiging is dat branchen slecht is voor open source ontwikkeling, we proberen juist alles centraal te houden zodat iedereen automatisch meeprofiteert van onze ontwikkelingen. Als je bepaalde dingen nog niet upstream ziet, komt dat meestal omdat het (nog) niet geaccepteerd is, er is daar nog een behoorlijke achterstand. Of, en nu wordt het relevant voor dit specifieke voorbeeld van de epg import routines van oudeis, het komt omdat het GPL code betreft, waarbij wij niet voor de eigenaar kunnen beslissen dat hij wel even afstand kan nemen van zijn GPL licentie. Wij zelf willen best afstand doen van de rechten op onze code, maar voor anderen kunnen wij dat natuurlijk niet beslissen. Je herinnert je vast nog wel de verhitte discussie lang geleden, over de e2 licentie? Dit is precies waarom we toen zo heftig tekeergingen, dit is een effect wat in principe open source ontwikkelingen in de weg staat. We proberen er ondertussen het beste van te maken, dat kan je echt niet ontkennen als je de ontwikkelingen een beetje volgt, en beraden ons nog op de beste oplossing voor de zaken die nu nog buiten de boot vallen.
theparasol Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: pieterg Je herinnert je vast nog wel de verhitte discussie lang geleden, over de e2 licentie? Dank voor deze verhelderende reply! Ik snap nu dankzij producten als ipbox ook waarom dream de enigma2 niet vrij wenst te geven. Dan kunnen ze beter direct stoppen met hun dream! Immers het enige wat producten als ipbox nu nog legaal tegenhoud is de ontwikkeltijd van een eigen "enigma2" variant. Maar juist doordat veel community bedenksels onder GPL gereleased worden kan het niet opgenomen worden omdat enigma2 "closed source" is. Als ik het niet goed begrepen heb corrigeer me gerust!
oudeis Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Even heel kort door de bocht: feit is dat er GPL code bewust meeneemt, dus de rest is als afgeleid werk ook GPL, en dien je dus op verzoek te distribueren. De eigenaar blijft alle rechten houden (code is GPL, copyright blijft van schrijver), dus er is niets te beslissen. Dat laatste geldt overigens voor alle GPL en BSD achtigen. Probleem wordt het als anderen code nemen volgens een bepaalde licentie, en zich vervolgens niet aan de regels van de licentie houden. Stel dat Pli de sources deelt, en Gemini neemt code over, maar deelt dat niet. Dan is het de taak van de houder van het copyright om daar achter aan te gaan, en niet de taak van de distributeur.
Gast pieterg Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: theparasol Ik snap nu dankzij producten als ipbox ook waarom dream de enigma2 niet vrij wenst te geven. Dan kunnen ze beter direct stoppen met hun dream! kleine correctie, enigma2 is gelukkig wel opensource. Alleen, het is geen GPL. Wat ik lovenswaardig vind is dat de dream ontwikkelaars zelfs niet te beroerd zijn om mee te werken aan het draaien van enigma2 op afwijkende hardware, terwijl ze weten dat dat meestal concurrerende hardware is. De afwijkende licentie van enigma2 is dus niet bedoeld om het gebruik van de software in te perken, maar om ontwikkelaars de mogelijkheid te geven hun software op een andere manier te releasen.
theparasol Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: pieterg software op een andere manier te releasen. Je bedoelt dus niet onder GPL maar gewoon als een binairy waar je het dan mee moet doen als je niet de ontwikkelaar van de source bent? Enigma2 is dat niet gewoon een binary met kleine api erbij hoe er mee omgegaan kan worden?
Gast pieterg Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: pieterg software op een andere manier te releasen. Je bedoelt dus niet onder GPL maar gewoon als een binairy waar je het dan mee moet doen als je niet de ontwikkelaar van de source bent? Enigma2 is dat niet gewoon een binary met kleine api erbij hoe er mee omgegaan kan worden? nee, maar dat is in deze context verder niet relevant, lees ff de e2 licentie file als je de details wilt weten. Heb geen zin om die hele licentie discussie weer over te moeten doen
oudeis Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Bijna goed, de afwijkende licentie is bedoeld om Dream de mogelijkheid te geven om met de code en licentie te doen wat ze willen (bijv volledig proprietary te gaan). Enigma2 is proprietary en GPL: zodra je iets wijzigt aan de code gaat de licentie over op GPLv2. Dus als ik nu een image maak, en een simpele bug fix, dan is Enigma2 in mijn image per definitie GPLv2. Code wordt door Dream alleen geaccepteerd indien de rechthebbenden hun licentie aanvaarden, dus GPL only komt er niet in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen