theparasol Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 {realiseer me dat ik offtopic ben! MODS aub in geschikt topic zetten of wissen!} Dus dream kan altijd op later moment nog zeggen: Schitterend dat enigma2, iedereen bedankt voor het meedenken en proggen. Het werkt nu goed en wel zo goed dat we het van de open source "markt" halen en iedereen die er voortaan wat mee wil neemt maar een licentie a x euro per box waar het op draait. Dus zolang ze nog genoeg inkomsten uit de boxen krijgen zal deze beslissing nog lang niet genomen worden. Dus stel dat er wat alternatieve boxjes op de markt komen maar geen directe clones. En nu is het geval dat de fabrikant daar een brak OS bijlevert maar wel compatibility ingebouwd heeft zodat enigma2 based images redelijk snel erop aan het draaien zijn te krijgen dan heeft dream altijd nog de troef achter de hand om enigma2 van de "open source" markt te halen? Ik schets maar even scenario, maar is dit mogelijk?
oudeis Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Ja, met de toevoeging dat de image bouwers zelf altijd door kunnen bouwen op hun laatste open versie. Eenmaal GPL blijft GPL. Stel dat Dream zoiets nu zou doen, dan kunnen de Pli's, Gemini's etc gewoon doorgaan met hun eigen versies. En omdat nagenoeg iedereen een alternatief image draait, en de meeste toevoegingen en aanpassinge uit de community lijken te komen, heeft het voor Dream ook weinig nut. Uiteindelijk is het dus geen troef... PS. Hoog tijd dat we weer on topic gaan....
Gast pieterg Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: oudeis Bijna goed, de afwijkende licentie is bedoeld om Dream de mogelijkheid te geven om met de code en licentie te doen wat ze willen (bijv volledig proprietary te gaan). zo kan je het wel opvatten, en dat was mijn grootste bezwaar tegen de licentie, maar na een stevige discussie met de opsteller van de licentie is mij op het hart gedrukt dat dit absoluut NIET de bedoeling was, de enige reden was om derde partijen de mogelijkheid te bieden closed source python plugins te distribueren. Omdat dit onduidelijkheid opriep, is het voornemen geuit dit wat duidelijker in de licentie te omschrijven. Of dit uiteindelijk (al) gedaan is is mij onbekend, voor mij was de mondelinge toezegging over de intentie voldoende om me er bij neer te leggen. Alleen het aspect over het opgeven van alle eigendomsrechten bij het onder de dmm licentie stellen van je code, dus een spanningsveld met de gpl, blijft helaas.
Ron Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Dank je voor je toelichting. Overigens is er een duidelijk verschil tussen enigma 2 en een aantal belangrijke system plugins en extentions. De DVD plugin bijvoorbeeld, maar ook de video setup en nog aan groot aantal andere plugins, zijn onder Creative Commons licentie door DMM uitgebracht. Die plugins mogen dus alleen voor Dream Multimedia hardware worden gebruikt, of eventueel in licentie als DMM die afgeeft. Deze toelichting omdat anders Parasol het niet snapt (grapje):-)) Ron
Neptunus Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Heeft iemand deze plugin stabiel draaiend in Pli? Het gemis aan een langdurige EPG zou mij kunnen bewegen over te stappen naar Pli hoewel ik er maar aan kan wennen. (pli op barry allen) Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
arnoldl Geplaatst: 4 januari 2009 Auteur Geplaatst: 4 januari 2009 heeeeyyyyyy Ben ik ff een dagje naar de efteling (ja brr koud,vertel mij wat) en kijk wat er met mijn thread gebeurt..helemaal off-topic... :-) oudeis , thanks..voor al het werk wat je in de plugin hebt gestoken. ik was me er niet bewust van dat er een aanpassing nodig was in enigma.. ik heb puur het geluk gehad dat ik jade2 draaide en het daardoor gelijk werkte. ik heb ook ergens een soortgelijke plugin gezien die de epg.dat file aanmaakte..enkel niet vanaf xmltv.. helaas ben ik nog niet capabel genoeg om die aanpassing te schrijven, dat zou een oplossing zijn voor andere images. status update...bij mij werkt hij nog prima.. de epg is vannacht keurig tm vrijdag geupdate. een aantal testers bleken geen pli gebruikers, waardoor het dus niet bleek te werken :-( bij een andere tester, trad een fout op...hopelijk nu opgelost.. hang on..
Gast mhoekstra Geplaatst: 4 januari 2009 Geplaatst: 4 januari 2009 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: mhoekstra Wat mij stoort aan de EPG is dat ik zoveel knoppen moet indrukken voordat ik de gids te zien krijg. Info knop vasthouden, kiezen channel of multi epg, dan het boeket etc. Ik wil bij INFO indrukken direkt de multichannel EPG zien van het huidige boeket en dan op het kanaal waarnaar ik NU aan het kijken ben. Lijkt me toch niet zo'n vreemde wens. Media Center heeft dat stuk toch gebruikers vriendelijker voor elkaar naar mijn mening. Weet iemand of mijn wens in te stellen of realiseerbaar is? leg je voorstellen en verbeterpunten dan voor op het DMM forum zodat o.a. de programmeurs van DMM ermee aan de slag kunnen! Dat is een zinnig advies. Enig idee waar ik dat kan doen? Is dat DMM forum dat duitse forum? Dan ben ik er wel eens geweest en weer afgehaakt. Duits lezen is niet iets om voor de lol te doen Als dat niet correct is dan graag een link. Dan kan ik de suggestie daar doen.
Neptunus Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Origineel bericht van: arnoldl heeeeyyyyyy Ben ik ff een dagje naar de efteling (ja brr koud,vertel mij wat) en kijk wat er met mijn thread gebeurt..helemaal off-topic... :-) oudeis , thanks..voor al het werk wat je in de plugin hebt gestoken. ik was me er niet bewust van dat er een aanpassing nodig was in enigma.. ik heb puur het geluk gehad dat ik jade2 draaide en het daardoor gelijk werkte. ik heb ook ergens een soortgelijke plugin gezien die de epg.dat file aanmaakte..enkel niet vanaf xmltv.. helaas ben ik nog niet capabel genoeg om die aanpassing te schrijven, dat zou een oplossing zijn voor andere images. status update...bij mij werkt hij nog prima.. de epg is vannacht keurig tm vrijdag geupdate. een aantal testers bleken geen pli gebruikers, waardoor het dus niet bleek te werken :-( bij een andere tester, trad een fout op...hopelijk nu opgelost.. hang on.. Kan je het bestand posten, ik wil het wel eens testen in Pli. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
arene Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Ik ben ook erg benieuwd naar die file. Ik draai nu ronaldd maar ik vind een goede EPG zo'n basisbehoefte dat ik dan ook maar de PLI ga draaien. Dan nog een mooie viewer die het mogelijk maakt met de knop naar rechts direct naar een volgende zender te springen en het is bijna af.
arnoldl Geplaatst: 5 januari 2009 Auteur Geplaatst: 5 januari 2009 Origineel bericht van: Neptunus Kan je het bestand posten, ik wil het wel eens testen in Pli. Ik heb het eerst liever werkend bij enkele testers..dan dat ik hier een bestand post waarmee iedereen gaat rommelen, en dan door een fout van mij (vergeten file,instructie niet duidelijk oid) niet werkt. dus nog ff geduld aub..
DreamboxNewbie Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Ik ben zelf ook aan de slag met de plugin van oudeis. Het werkte op mijn 7025 met PLi, nu moet ik het opnieuw aan het werk krijgen op mijn 8000 met de image van Ronald. Het eerste stuk, het ophalen van de informatie van tvgids met een cron job lukt, het importeren via de plugin nog niet. Voorlopig heb ik enkele wijzigingen aan de sources moeten aanbrengen, onder Ronald bestaat de map /hdd/... niet, wel /media/hdd/... etc. oudeis, kan je me een paar tips geven hoe ik kan testen of de plugin draait, op welk tijdstip de volgende import gepland is e.d. Met vriendelijke groeten, Sven
JBnl Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Het mooiste zou zijn als je het gewoon via 1 knop kunt oproepen en dan net zo'n overzicht zoals bij Gemini enigma1 die vind ik ideaal. groeten,JBnl
Erik Slagter Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Ik mis nog twee dingen tegenover enigma1 en dan ben ik blij: - mv, en dan de FAVOURITES knop, het is ondoenlijk om elke dag vijftig zenders af te lopen - mv, en dan de XMLTV import Met wat xmltv magic heb ik nu een xmltv file waarin een complete EPG staat van alle vijftig zenders die ik (wel eens) kijk. Met behulp van wat php/mysql trickery maak ik daar nu een webpagina van, inclusief een FAVOURITES pagina. Dat werkt best goed, maar op de dreambox zelf zou natuurlijk nog veel mooier zijn. Daarvoor heb ik dan nodig: een xmltv-import mogelijkheid en een "favourites" overzicht. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Spiderman1974 Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Origineel bericht van: Erik Slagter Ik mis nog twee dingen tegenover enigma1 en dan ben ik blij: - mv, en dan de FAVOURITES knop, het is ondoenlijk om elke dag vijftig zenders af te lopen - mv, en dan de XMLTV import Met wat xmltv magic heb ik nu een xmltv file waarin een complete EPG staat van alle vijftig zenders die ik (wel eens) kijk. Met behulp van wat php/mysql trickery maak ik daar nu een webpagina van, inclusief een FAVOURITES pagina. Dat werkt best goed, maar op de dreambox zelf zou natuurlijk nog veel mooier zijn. Daarvoor heb ik dan nodig: een xmltv-import mogelijkheid en een "favourites" overzicht. Zou je die bestanden met ons willen delen? DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
arnoldl Geplaatst: 5 januari 2009 Auteur Geplaatst: 5 januari 2009 de plugin van oudeis waar ik momenteel aan werkt , is twee ledig deel 1 - xmltv bestand aanmaken met data van tvgids.nl deel 2 - importeren van xmltv in enigma2 Grote ergenis is bij mij inderdaad ook de epg weergave... maar dat is stap 2. mv gepoort naar enigma2 zou super zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen