oldebroek Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Origineel bericht van: arnoldl de plugin van oudeis waar ik momenteel aan werkt , is twee ledig deel 1 - xmltv bestand aanmaken met data van tvgids.nl deel 2 - importeren van xmltv in enigma2 Grote ergenis is bij mij inderdaad ook de epg weergave... maar dat is stap 2. mv gepoort naar enigma2 zou super zijn. Niet makkelijker om een komplete epg van Henk Puister zijn website te halen ?(die maakt nu de files voor de Topfields beschikbaar) Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
oudeis Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 De plugin is modulair genoeg opgezet om dat te doen. Geen idee in welk formaat Henk Puister de epg aanbiedt, maar het is eenvoudig genoeg om daar een converter voor te maken, indien nodig.
oudeis Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 @DreamboxNewbie: voor zover ik weet zal de plugin niet werken in ronaldd, tenzij daar ook de patch 'enigma2-importevent.patch' is meegenomen. Deze patch is nodig om de epg data in de database van enigma zelf te krijgen. Als je je eigen image bouwt met deze patch erbij zou het moeten lukken. De tijd van de volgende import bepaal je zelf in de configuratiebestanden (per bron instelbaar) - Ruud
Ron Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Als je die patch beschikbaar maakt, kan ik (of iemand anders) ronaldd wel vragen of hij dat toe wil voegen. Ron
Neptunus Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Hoe dan ook, er zit weer schot in de zaak en dat doet me deugd. Ik heb in een eerder stadium ook al eens gewezen op de site van Henk Puister waarmee toch iets mogelijk zou moeten zijn, maar ik ben geen echte kenner van Linux en Enigma, dus ik kan me vergissen. kijk voor de site even in de ledenlijst, zoeken op Henk Puister. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
oudeis Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Ron, de patch hangt al aan een eerdere post in deze thread (aan de post waar je antwoordt dat je dat wel zou kunnen waarderen ) Iets preciezer: hier - Ruud
Ron Geplaatst: 5 januari 2009 Geplaatst: 5 januari 2009 Thx! Dan ga ik ronaldd een berichtje schrijven. Ron
Erik Slagter Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Origineel bericht van: oldebroek Niet makkelijker om een komplete epg van Henk Puister zijn website te halen ?(die maakt nu de files voor de Topfields beschikbaar) Het verkrijgen van de epg-data is niet het probleem, dat kan nu al via allerlei manieren. Volgens mij heb ik die website van Henk Puister ook wel eens gezien en volgens mij missen daar alle voor mij belangrijke zenders. Daarom is het ook weinig interessant dat ik mijn scriptjes hier ga neerzetten, want het enige wat die doen is met xmltv-grabbers epg-data in xml formaat ophalen en samenstellen. Het resultaat kan nog steeds niet enigma2 in. Zodra dat geregeld is, wordt het ophalen van de epg-data wel interessant, maar dat is met xmltv dus vrij simpel, mits je de goede "grabber"-programma's gebruikt. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Kopernikus Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Hi, Ik ben hier helemaal geen expert in, maar ik heb gezien dat er bv. in de images van het LT team wel een grabber zit die werkt voor sky uk, sky it, enz die wel goed samenwerkt met enigma2. Ik heb het zelf getest en ik vondt het toch goed werken. En sinds laatste release als ik me niet vergis hebben ze de source vrijgegeven, meschien eens de moeite om naar te kijken. Als er een dergelijke plugin zou komen voor Pli zou dat ideaal zijn. Greetz, Kopernikus Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4
Gast mhoekstra Geplaatst: 6 januari 2009 Geplaatst: 6 januari 2009 Origineel bericht van: Kopernikus Hi, Ik ben hier helemaal geen expert in, maar ik heb gezien dat er bv. in de images van het LT team wel een grabber zit die werkt voor sky uk, sky it, enz die wel goed samenwerkt met enigma2. Ik heb het zelf getest en ik vondt het toch goed werken. En sinds laatste release als ik me niet vergis hebben ze de source vrijgegeven, meschien eens de moeite om naar te kijken. Als er een dergelijke plugin zou komen voor Pli zou dat ideaal zijn. Greetz, Kopernikus Heb ik ook al eens voorgesteld. Als men bij andere images dezelfde methode zou gebruiken kun je de plugings hergebruiken of de scripts om te grabben etc.
digitaal kijker Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 ik test nu nabilo op de 8000 en wil nu ook eens die grabber testen daarop, waar zou ik dat moeten zetten in de dreambox zodat ik die NL en BE zenders ook van meerdaagse epg van vullen dan enkel die 2 dagen. de nabilo heeft een sky italy en uk epg optie,maar zou daar ook de be en nl epg bij grabben, zo heb ik epg voor m'n zenders. is er iemand die me kan helpen hiermee of een paar tips geven. thx alvast. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
buiter Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 In welke vorm kan het beste EPG aangeboden worden? Zelf zit ik een process in elkaar te zetten waarbij ik de gegevens van Henk Puister gebruik. De beschkbare data wil ik dan beschikbaar stellen in een Mysql database.. De wiki db_epg van Pli gebruik ik als uitgangspunt.
marcel9 Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 De grabber in Nabilo haalt volgens mij de gegevens uit de stream op de satelliet (radiochannel hip-hop op 28.2). En als ik me goed herinner was het bij mij voldoende om de basis settings uit het panel te selecteren en werken... een makkie in elk geval als ik het vergelijk met e2_loadepg waar ik nu nog even mee aan het knutselen ben... dat is wat complexer en werkt middels het downloaden van Radiotimes zoals ik dat op mijn oude 7000 met de Plugin van Oudeis deed... maar die was makkelijker
arnoldl Geplaatst: 8 januari 2009 Auteur Geplaatst: 8 januari 2009 Origineel bericht van: buiter In welke vorm kan het beste EPG aangeboden worden? Zelf zit ik een process in elkaar te zetten waarbij ik de gegevens van Henk Puister gebruik. De beschkbare data wil ik dan beschikbaar stellen in een Mysql database.. De wiki db_epg van Pli gebruik ik als uitgangspunt. Bij de plugin zit ook een deel welke data download van radiotimes...en dit importeerd in enigma epg. deze moet zou redelijk om te coden moeten zijn naar radiotimes. dat is denk ik de beste oplossing.. je kan het ook omzetten naar xmltv en dan laten importeren, maar dat is via een omweg (zo gaat het nu ook voor de tvgids data) mooi is trouwens het programma mc2xml deze grabt ca 12 dagen vooruit voor veel zenders in enkele seconden. echter closed source x86 binary, dus niet draaibaar op dreambox. groeten , arnold
buiter Geplaatst: 8 januari 2009 Geplaatst: 8 januari 2009 Origineel bericht van: arnoldl dus niet draaibaar op dreambox. Voor velen misschien een probleem maar voor wat ik wil realiseren vind ik dit prima. Als het uiteindelijk maar weer met de dreambox kan communiceren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen