Ga naar inhoud


[7000] Krijg DrTic niet werkend


quattro

Aanbevolen berichten

Ben aan het stoeien met DrTic en krijg het niet aan de praat. Wat heb ik tot nu toe gedaan:

 

- Gelezen, gelezen en nog eens gelezen. Oa. deze topic http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1495052/fpart/3 en alle topics waar daarin wordt doorverwezen

- Drtic v 2.2. gedownload en geinstalleerd via Telnet (conform handleiding op drtic website)

 

Na de installate geeft hij de melding DONE. Tijdens de installatie geeft hij aan dat hij de ondertitels zoekt in de map var/tuxbox/Drtic/tit. Hierna verschijnt DrTic keurig in het pugin menu. So so good dus. Maar als ik DrTic nu start gebeurd er niks. Na een aantal seconden verschijnt het plugin menu weer.

 

Volgens mij gaat het ier dus al ergens fout. Als ik al die topics goed gelezen heb had ik hier iig een melding moeten krijgen dat er geen ondertitels aanezig zijn. Dat gebeurd dus niet.

 

Hierna heb ik een ondertitel gedownload via het Sat Editor Org subtitle PPanel. Als ik via DCC in de map var/tuxbox/Drtic/tit kijk is de ondertitel daar keurig in terecht gekomen (*.DTC bestand). Als ik hierna DrTic weer probeer te starten loopt de DB helemaal vast. Hij reageert dan helemaal neregens meer op. Herstarten met de drieknoppen methode is dan de enige remedie...

 

Als ik hierna via DCC de ondertitel weer verwijder krijg ik weer hetzelfde als direct na de installatie. Als ik heb probeer te starten gebeurt er niks en na een paar seconden krijg ik het het plugin menu weer te zien.

 

Wie weet hier een oplossing voor?

 

Greetz

Q

 

NB. Ik weet dat er hier al enorm veel over geschreven is, maar al die topics gaan over verschillende DRTic versies, icm verschillende DB types, icm verschillende images, icm verschillende ondertitel scripts / Ppanels, etc. Dus het is bijzonder lastig om een gelijk probleem cq oplossing te vinden die bij mijn cofiguratie hoort.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier trouwens de output die ik na de installatie va telnet krijg:

 

Installation:

OK

Linking dir /var/tuxbox/Drtic/tit => /var/tuxbox/Drtic/tit

Couldn't link /var/tuxbox/Drtic/tit to '/var/tuxbox/Drtic/tit'.

Do it yourself.

Reason: File exists

 

Selected font: '/share/fonts/md_khmurabi_10.ttf'

 

Couldn't link font '/share/fonts/md_khmurabi_10.ttf'

Reason: Operation not permitted

 

Done.

 

De map /var/tuxbox/Drtic/tit bestaat gewoon (attr 755). Hier staan verder geen bestanden in.

 

Hopelijk geeft dit iets meer aanwijzingen naar wat het probleem kan zijn.

 

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er dan eens een subtitle in....

 

Zal ik straks eens proberen als de de vrouw uitgekeken is.

 

Vraag me af of dat uitmaakt. Als DrTic zou werken zou ik het progje kunnen starten en moet er een melding komen dat er geen ondertitel aanwezig is. Bij mij gaat het bij de installatie van DrTic al mis waardoor ik het progje niet eens kan starten.

 

En als je dr tic eens gewoon via het softwaremenu van PLi download/installeerd?

 

Ook al geprobeerd. Geen oplossing. Kan DrTic kiezen in het plugin menu. Maar er gebeurd niks. Na enkele seconden komt het plugin menu weer terug.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al dacht maakt het plaatsen van een subtitle ook niet uit. DB loopt dan weer volledig vast.

 

Verder ook de volgende dingen geprobeerd:

- USB Stick geformatteerd --> geen oplossing

- Volledig nieuwe installaite PLI, met var gewoon in Flash --> geen oplossing

- Oudere versie (1.9) geprobeerd (zowel met var in de Flash als op USB)--> geen oplossing

 

Schiet mij maar lek...

 

Kan iemand mij misschien welke bestanden in welke map moeten staan?? Het valt mij op dat er de ene keer een koppeling naar het lettertype in de map /var/tuxbox/Drtic wordt geplaatst en de andere keer weer niet. Ook verschijnt in diezelfde map de ene keer een koppeling naar de map /var/tuxbox/Drtic/tit (terwijl die submap ook gewoon bestaat) en de andere keer weer niet.

 

Gezien de meldingen over mislukte koppelingen die ik na de installatie krijg vermoed ik dat het hier ergens misgaat. Alleen weet ik dus niet waar welke bestanden en koppelingen er in de mappen .../Drtic en Drtic/tit moeten staan.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hehe. Ik heb het eindelijk voorelkaar. Het blijkt door de Skin te komen. Ik ben een aantal keer van nul af aan begonnen met een schone installatie, en als allereerste Drtic te installeren. Hierna heb ik stap voor stap de andere plugins, zenderlijsten, emu, etc. geinstalleerd en na elke stap gekeken of Drtic nog werkte. Iedere keer blijkt dat Drtic ophoudt zodra ik de 32bit skin van Pli (ben de naam even kwijt) installeer.

 

Greetz,

Q

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Iedere keer blijkt dat Drtic ophoudt zodra ik de 32bit skin van Pli (ben de naam even kwijt) installeer.

Greetz,
Q

Nu je 't zegt, ja. 32bit skins zijn toen door PLi gemaakt en Drtic heeft daar geen benul van. Een normale 8bit skin ziet er meestal net zo goed uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...