Ga naar inhoud


[all] computer ombouwen tot dreambox


ziggy.loco

Aanbevolen berichten


Hallo,

 

het is dan natuurlijk de vraag in hoeverre dat je nog van een dreambox kunt spreken. Je zult dan geen images zoals Pli of Ronaldd kunnen gebruiken, omdat je PC geen flash geheugen heeft.

 

Je zult dan gewoon een PC krijgen met een Satelliet kaart erin en dan zul je met de software van deze satelliet kaart programma's moeten kunnen opnemen.

 

Ik weet overigens ook niet hoe het zit met abonnementen als je een satelietkaart in je PC hebt zitten.

 

Maar waarom wil je een PC ombouwen tot dreambox??

Voor enkele honderden euros heb je een DB600, 2,5 inch HDD erin en kijken maar.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel alle software die op een dreambox draait hercompileren voor i386/amd64 en dan kom je een heel eind. Het is wel een project waar je denk ik een jaartje mee zoet bent, je moet ook zorgen voor support voor afstandbediening en dvb-support voor de dvb-kaart die je gebruikt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

MythTV

 

Is geen dreambox, maar wel een PVR op een PC.

 

Er zijn meer projecten in die richting.

 

Je kunt in principe Enigma wel op een PC draaien, met wat knutselwerk, maar waarom zou je dat willen. Zo'n goede implementatie is dat ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoord. Waar het mij eigenlijk ging is dat ik verschillende apparaten thuis heb en ik wilde een multimedia pc met HTPC behuizing bouwen als media center, satelliet ontvanger, dvd speler etc. Ik ben zelf bereid om hier meer in te diepen als ik wat meer informatie kan vinden. Ik zou ook een handleiding willen maken als ik meer info kan krijgen. Ik weet dat een dreambox en linux OS heeft en ik weet ook dat er satellieten PCI kaarten beschikbaar zijn voor PC's. Dus het moet ook mogelijk zijn dat je een PC om kan bouwen naar een combinatie multimedia PC.

 

ps. Ik werk meer dan 7 jaar als ICT senior systeembeheerder in een organisatie met meer dan 1500 medewerkers. Waarom ik dit hier vermeld is dat ik al heel veel ervaring heb met verschillende systemen en dat ik niet erg vind om hier in te diepen en dat iedereen zal gebruik kunnen maken van zo'n PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...