Ga naar inhoud


Inverto multiconnect i.c.m Triax 64cm


dutchandrew

Aanbevolen berichten

Ik heb hier de triax 64 cm schotel voorzien van de inverto multiconnect beugel met de nieuwe lnb's, met astra 1 in het centrum.

De signaalsterkte in de ontvanger met Rayhtec geeft de volgen de waarde's :

ASTRA1: NED1 71%, RTL 64%, SBS 76%, ARD 90%, ZDF 86%, CNN 87%

ASTRA2: BBC1 88% (28.5 ?):zone real 39% zone horror 62%

ASTRA3: L1 en TV Oost 94%.

De lnb voor de Hotbird is nog niet uitgericht.

Zondag-avond tijdens de sneeuwbui vielen sommige zenders weg (ook de BBC). Op astra 1 en 3 had ik hier geen last van.

 

Bij het monteren viel mij het volgende op:

De LNB in het midden kon draaien in de houder terwijl deze helemaal aangedraaid was. Dit heb ik opgelost door de opvul-ring en de LNB te voorzien van 1 laag dik reparatie plakband.

 

De coax kabel met voorgemonteerde stekkers passen niet zomaar door de tules onderaan de LNB, dus die moeten ook eerst groter gemaakt worden. Verder zit de aansluiting diep in de behuizing zodat je er moeilijk afdicht-tape omheen kunt krijgen.

 

Om de LNB's op de mulitconnect-houder te kunnen monteren moet je eerst een afdek-kapje verwijderen. Hierdoor onstaat een ruimte waar makkelijk vocht etc. kan blijven staan en bevriezen. Een optie is om gat in deze afdek plaat te boren zodat de behuizing mooi dicht kan blijven en een lekgat te boren.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb krimpkous gebruikt ipv afdichttape, zou dat niet goed genoeg zijn? Inderaad ook de plastic doorvoer kapjes wat bewerkt om connectors er door te krijgen.

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...