Ga naar inhoud


[dm500] haperend beeld en geluid


Gast kef

Aanbevolen berichten


Je geeft te weinig informatie weg.

Wat zijn je ontvangst waarden: SNR AGC FEC zowel op horizontaal als ook vertikaal.

Welke schotelopstelling heb je ?

 

Mijn gevoel zegt, dat je buitenopstelling de oorzaak is. Denk aan vocht in F-konnektors / coax. Misschien je schotel niet goed uitgericht is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb snr 90% , agc 91% en ber 0.

heb al 10 keer de connectors opnieuw gemaakt, dacht ook dat dat het probleem was maar heb bij vrienden geprobeert en daar doet ie het ook.

kijk aleen astra 19.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Heb je een dect telefoon in de buurt staan ? Zo ja, verwijder deze of zet deze uit ( de spanning eraf ).

Met vriendelijke groet, paardengek

Het is echt ongelooflijk hoe gevoelig de Dreamboxen zijn op DECT of GSM telefoons.
Als een sms bericht naar mijtoe gestuurd is, weet ik 1-2 sec. voordat ie binnenkomt op mijn tel. Beeld krijg meteen blokjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gebruik van GSM telefoon heb ik geen problemen. Van een dect telefoon is algemeen bekent, dat deze kunnen storen. Dat heeft te maken met de afscherming van de coax kabel, maar heeft weinig tot niets te maken met het merk / type ontvanger.

 

Dus advies: zet geen dect telefoons in de buurt van satelietontvangers.

Dit advies geef ik ook aan de topic-starter.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie geven goed advies maar heb geen telefoon in de buurt en het is steeds na een half uur dus moet ik net na zoveel tijd steeds weer telefoon krijgen of zo. denk dat ik hem eens opnieuw ga flashen heeft mss iemand andere types dan gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Dat heeft te maken met de afscherming van de coax kabel, maar heeft weinig tot niets te maken met het merk / type ontvanger.
Met vriendelijke groet, paardengek

Mijn Topfield 5510 heeft helemaal geen last van GSM of DECT telefoon in de buurt.
Met verschillende modellen DM wel last van, voor mij zijn de DM's toch wat gevoeliger dan een Topfield bv.
Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een tooltje om de geheugenstatus uit te lezen, moet je toch eens kijken of je na 1/2 uurtje niet teveel "vervuild" geheugen hebt. Sommige plugins willen nog wel eens steeds meer geheugen verpesten, tuxmail en diverse EPG's bijv. Alhoewel, de kans dat je die draait op een 500 .......?

Hoeveel VAR heb je btw nog vrij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...