Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] Streamen vanaf Topfield naar bijv. PS3


Toppers

Aanbevolen berichten

Het is prima mogelijk de .rec files naar uitendelijk afspeelbare MPEG2's en/of DVD's te brengen.

 

Ik wil nu een stapje verder en streamen van TF7700/7710 naar een PS3 mediaserver in een andere ruimte, eventueel via een goede/snelle PC met het leuke PS3-mediaprogje.

 

Wie heeft zoiets en/of sterk gelijkend draaien met de TF7700/7710 als source en kan mij helpen met een dergelijke opzet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ermee gespeeld en het is me niet gelukt.

Mijn opzet was om met VLC een verbinding via FTP op te zetten, en dan de __temprec__.rec file af te spelen.

Voor degenen die geinteresseerd zijn in hoe:

Open in VLC een netwerk (Open Network).

Klik op "Show more options" en vul bij customize het volgende in:

ftp://guest:<wachtwoord>@192.168.2.101/ATA00/TsTempFiles/__temprec__.rec

(Let op userid, passwd en ip adres). Die probeert-ie dan te openen, maar volgens de log kan-ie de bestandsgrootte niet vinden. Ik kan het bestand met WS_FTP wel gewoon downloaden, maar dat wil ik natuurlijk niet.

 

Via HTTP is het me nog niet gelukt om erbij te komen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bij mij lukt het nog maar gedeelte lijk door een media server te draaien via windows media player en aangezien windows mediaplayer de rec files kan draaien zonder te convecteren kan ik zo het bestand zo streamen naar mijn mediaplayer via mijn netwerk

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe haal je die .rec dan binnen? Op dezelfde manier als ik dat doe, met ftp:// etc. ervoor?

Graag meer details!

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik doe dit op de zelfde manier dus met een ftp server maar het gebeurt veel dat ik een verschillende rec binnen haald,maar het antwoord dat ik van de topfield krijg is veelal mis dus moet dikwijls herbeginnen voor ik het juiste krijg, wanneer er tekens in de filenaam staan zoals - , zal dit niet lukken topfield verdeeld zijn bestanden in delen van

1.4 gb dus ik haal eerst het "rec" bestand binnen en dan het bestand met de zelfde filenaam maar gevolgd door 001,002,003

waarvan "rec" het begin is, en zo verder het "index,info,add"bestand heb ik niet van doen om het programma te kunnen draaien in WMP, als ik nu WMP opstart de files binnehaal naar naar mediabibiliotheek naar opties gaat betstanden delen met mediaplayer en al mijn instellingen goed zijn zal mijn pc deze streamen naar mijn mediaplayer die aan mijn netwerk aangesloten is en in een andere kamer aan een tv, maar heb nog veel vragen zoals hoe zet ik de bestanden op eenvoudige manier terug aan elkaar dat het terug een heel bestand is ; het lukt me wel maar is nogal omslachtig en veel werk , dus conclusie het beste is nog altijd afhalen met een usb stick daar kan je teminste nog een bestand van 4GB afhalen en met de lan 1.4 gb

graag een antwoord mocht je een andere methode vinden

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel haal ik HD of SD files binnen via het netwerk of middels USB-stick (voorkeur)op de PC en vertaal nog even met NERO. De vertaalde bestanden zijn via PS3 prachtig afspeelbaar middels het leuke PS3 progje.

 

Het progje op de PC zou eigenlijk direct moeten kunnen "kijken" op de Topfield TF7700 en realtime (het progje dus) vertalen naar de PS3 als mediaserver.

 

Wie weet/kent snellere alternatieven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het vertaal programma VideoReDo TVsuite of VideoReDo plus doen dit zeer goed en snel is trouwens geschikt voor topfield je kan zelfs vliegens vlug reklame boodschappen knippen even googlen en je vind het wel

 

Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90

Rebox RE8500-Xtrent ET900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...